Administratiekantoren verbreden naar bieden persoonlijk financieel inzicht

Administratiekantoren verbreden naar bieden persoonlijk financieel inzicht

Uit onderzoek onder 47 administratiekantoren door studenten bedrijfskunde aan de Christelijke Hogeschool Ede (in opdracht van FinRust) komt naar voren dat 80 procent van de respondenten bezig is met het ‘kantoor van de toekomst’. De focus ligt hierbij op het versnellen en verbeteren van het administratieproces en op het toevoegen van nieuwe vormen van dienstverlening.

De studenten: “Meer dan 60 procent van de deelnemers ziet de vraag bij ondernemers naar
persoonlijk financieel inzicht stijgen. Die groeiende vraag gebruikt men om de transformatie
naar het ‘kantoor van de toekomst’ vorm te geven en relevant te blijven voor klanten."

Eén van de veelgenoemde nieuwe vormen van dienstverlening is het bieden van financieel
inzicht in de situatie van de ondernemer en haar/zijn gezin bijvoorbeeld bij pensioen, overlijden
en arbeidsongeschiktheid. Respondenten geven aan nog geen gespecialiseerde software te gebruiken voor deze dienstverlening. Hier is nog een efficiëntie- en professionaliseringsslag te maken. Dit sluit aan bij het digitaliseren van processen wat volgens respondenten integraal onderdeel van ‘het kantoor van de toekomst’ is.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Partnerovereenkomst Finly en FinRust

Partnerovereenkomst Finly en FinRust

Finly (onderdeel van DIAS Group) en FinRust hebben een partnerovereenkomst getekend. Onderdeel van de samenwerking is een koppeling waarmee eenvoudig gegevens tussen...

Adviseur onderscheidt zich nog te weinig met toekomstscenario's bij klant

Adviseur onderscheidt zich nog te weinig met toekomstscenario's bij klant

Tweederde (67 procent) van de respondenten in TJIP-onderzoek vindt dat financieel dienstverleners hen tijdig moeten waarschuwen wanneer hun verzekeringen, hypotheek...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 3)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 3)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

Finly en FinRust ontwikkelen AOV-onderhoudsmodule

Finly en FinRust ontwikkelen AOV-onderhoudsmodule

Finly en FinRust hebben samen een AOV-onderhoudsproces ontwikkeld dat elke adviesorganisatie direct kan gebruiken om de klant goed te adviseren en te voldoen aan...

Consument kan nu ook zelf aan de slag in FinRust

Consument kan nu ook zelf aan de slag in FinRust

“De toevoeging van de inzichttool aan het FinRust-platform helpt consumenten en werknemers om zelf laagdrempelig toegang te krijgen tot financieel inzicht,...

FinRust geeft nog twee webinars voor vakantieperiode

FinRust geeft nog twee webinars voor vakantieperiode

FinRust organiseert voor de zomerstop nog twee webinars. Ferd Beukers (Tax Specialist bij Nationale-Nederlanden) en Marco Kok gaan in dit webinar van 1 juli de...

Stappenplan voor AOV-onderhoud

Stappenplan voor AOV-onderhoud

FinRust samen met Bureau DFO een stappenplan ontwikkeld voor AOV-onderhoud. Bij het stappenplan zitten ondersteunende materialen als voorbeeld e-mails, vragenlijsten...

"We moeten af van het beeld dat beleggen om speculatie draait"

"We moeten af van het beeld dat beleggen om speculatie draait"

“Het langjarig bouwen aan vermogensgroei waarbij ook gebruik wordt gemaakt van beleggingen is opdit moment voor de meeste consumenten de enige mogelijkheid....

Nu ook uitvaartkosten in FinRust

Nu ook uitvaartkosten in FinRust

FinRust neemt nu ook het risico van uitvaartkosten mee. Dit in samenwerking met DELA. De onafhankelijk financieel adviseur is zowel voor FinRust als voor DELA een...

Koppeling FinRust met NNEK

Koppeling FinRust met NNEK

NNEK en FinRust hebben een koppeling tot stand gebracht. Doel is dat het voor intermediairs makkelijker wordt om advies te geven oven vermogensopbouw en beleggen. Vragen...