Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële adviessector, en daarmee ook uzelf, een grote dienst. Met de inzichten uit het onderzoek zijn de initiatiefnemers nog beter in staat tools en tips te ontwikkelen die het makkelijker maken om de relaties met uw klanten te onderhouden.
Klik HIER en ga direct naar het onderzoek.
In 2025 zal Actief Klantbeheer een logisch onderdeel moeten zijn in de bedrijfsvoering van alle onafhankelijke advieskantoren van Nederland. Het mes snijdt namelijk aan twee kanten. In deze onzekere tijden dienen adviseurs oog te hebben voor de belangen van bestaande klanten. En als de hypotheekhausse straks voorbij is, zullen advieskantoren zelf ook baat hebben bij een dienstverlening aan bestaande klanten. Goed voor de relatie met bestaande klanten en goed voor de eigen bedrijfscontinuïteit.
Op 1 juli 2021 ondertekenende een aantal branchepartijen het Manifest Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers streven ernaar om in dialoog met de markt dit initiatief verder vorm te geven. Een van de vragen is in hoeverre financieel adviseurs op dit moment al aandacht besteden aan Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers hebben hiervoor een onderzoek laten ontwikkelen door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Reseach.
De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.
Reactie toevoegen
Meer over
Karin Polman wordt directeur hypotheekmerken ABN Amro
Karin Polman wordt per 1 mei 2025 directeur Hypotheken Intermediair van de hypotheekmerken ABN Amro, Florius en Moneyou. Redenen voor de krachtenbundeling zijn...
Gemberbierijs en boter op het hoofd
(Uit VVP 1-2025) Wat is hot en wat is not in verzekeringsland? VVP bespreekt het in de rubriek ‘Actueel op de korrel’. Dit keer zoete koekjes worden...
(Adfiz in Ken je vak! VVP 1-2025) Vanaf 28 juni 2025 treedt de European Accessibility Act (EAA) in werking. Deze Europese Toegankelijkheidsrichtlijn bevat voorschriften...
(Uit VVP 1-2025) Actief klantbeheer stond de voorbije jaren weer meer op het netvlies van adviseurs, maar dreigt door de (hypotheek)drukte weer naar de achtergrond...
Wiertsema: "Periodieke examencircus ombuigen in waardecreërend opleidingencircuit"
"Het ombuigen van het kostbare periodieke examencircus in een waardecreërend opleidingencircuit", aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn,...
Ondernemersuitdaging? Zet een HBO-student in
HBO-studenten kunnen sinds kort bij een aantal HBO-instellingen op een nieuwe manier afstuderen; namelijk afstuderen op een ‘beroepsproduct’, zo laat...
Onderzoek naar verzekerbaarheid grote, innovatieve duurzame projecten
Het Verbond van Verzekeraars, Adfiz, Narim en VNAB zijn een onderzoek gestart naar de verzekerbaarheid van grote, innovatieve duurzame projecten. Dit onderzoek brengt...
Joerie van Looij verruilt Adfiz voor theaterwereld
Joerie van Looij stopt per 1 juni als hoofd Communicatie bij Adfiz. Na bijna 20 jaar met passie gewerkt te hebben aan een sterke positie voor onafhankelijk financieel...
Adfiz roept kabinet op de aangetoonde regeldruk aan te pakken
"Van de onderwerpen die voor onze sector in het rapport aan de orde komen, vragen wij het kabinet om als eerste de dubbele PE-eis en de stapeling van verplichte...
De negatieve cirkel doorbreken
(Enno Wiertsema, directeur Adfiz, in VVP-special Duurzaam Advies 2025) Mijn oproep aan de sector, maar ook richting politici, beleidsmakers, regelgevers, consumentenorganisaties...