Dorine van Basten likes & unlikes
"De communicatie van hypotheekaanbieders en adviseurs met hun bestaande klanten kan écht veel beter." Aldus Dorine van Basten, voorzitter Stichting Nationaal Hypotheek Label, in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online.
Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?
“Er komt steeds meer aandacht voor bestaande klanten. De meeste klanten zijn van nature minder geïnteresseerd in hun financiële situatie. Aangewakkerd door wet- en regelgeving en veranderende marktomstandigheden, groeit het besef bij hypotheekverstrekkers en adviseurs dat zij een belangrijke, gidsende rol spelen in (het financiële) leven van bestaande klanten. En écht van betekenis kunnen zijn voor hun klanten."
Wat kan er beter in de financiële sector?
“De communicatie van hypotheekaanbieders en adviseurs met hun bestaande klanten kan écht veel beter. Dit vraagt een gedegen samenwerking tussen hypotheekaanbieders en adviseurs, bijvoorbeeld met het delen van data (over en weer) en het ontwikkelen van communicatiemiddelen die de klanten persoonlijk aanspreken en zij ook écht begrijpen. Stichting Nationaal Hypotheek Label speelt daarop in met het Hypotheek Label dat, vanuit een onafhankelijke positie, de hypotheeksituatie van iedere Nederlander periodiek tegen dezelfde meetlat legt. Bij voorkeur informeren de hypotheekverstrekker en adviseur samen hun gezamenlijke bestaande- of weesklant. Via het Hypotheek Label krijgen bestaande klanten inzicht in hun persoonlijke situatie, zijn zij zich bewust van de gevolgen van hun situatie en krijgen zij handelingsperspectieven aangereikt. De klant wordt door de hypotheekaanbieder en adviseur getriggerd om tot actie over te gaan en waardeert de persoonlijke aandacht van de hypotheekaanbieder en adviseur.”
Reactie toevoegen
Meer over
"De wereld wordt niet digitaal, de wereld ís digitaal." Aldus Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
"Goed nieuws, geen boetes”, zegt Ewald Bary (Lindenhaeghe) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP. Wat gaat er momenteel goed in...
Bert Sonneveld likes & unlikes
"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan", zegt Bert Sonneveld (de Vereende) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
Ron van Kesteren likes & unlikes
"Het klantbelang centraal stellen is geen project met een einddatum, het vraagt om continue aandacht." Dat stelt Ron van Kesteren (Stichting toetsing verzekeraars)...
Antoinette Kalkman likes & unlikes
"We moeten blijven oppassen dat automatisering niet leidend wordt, maar echt ondersteunend blijft aan de klantbenadering." Aldus Antoinette Kalkman (FlexFront) in...
Het besef dat de financiële sector uit moet gaan van de behoeften van de klant in plaats van alleen het aanbieden van producten is echt ingedaald. Dat zegt...
"Er gaat een moment komen dat de consument zelf de overregulering in de financiële sector afstraft." Dat stelt Michel Schaft (mede-oprichter we are sure) in...
"Wat gaan we doen om meer waarde toe te voegen aan financiële producten? Op deze vragen hoor ik in de markt nog te weinig antwoorden." Aldus Björn Jalving...
Richard Meinders likes & unlikes
"Ik zou graag zien dat er een brede dialoog binnen de sector op gang komt om het evenwicht tussen de commerciële en maatschappelijke belangen te behouden dan...
De zorgplicht naar de klant wordt soms te eng en daarmee in het nadeel van de klant uitgelegd. Dat stelt Iris Brik, directeur Fine Tuning Personal Finance en auteur...