Drie kwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Reactie toevoegen
Execution only: pensioenverzekeraar gaf te weinig informatie
(Kifid-uitspraak GC 2022-0580) Execution only legt op de verzekeraar de verplichting de consument van zodanige informatie te voorzien dat de consument zelfstandig...
Webinar 'Tien tips voor je website'
Dutch Media Lab organiseert 21 juni om 11 uur in samenwerking met Bureau DFO en Faster Forward het webinar ‘Tien tips voor je website! Optimaliseer je website...
Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod
Bedrijven die consumenten online een gepersonaliseerd aanbod doen, moeten de consument daarover informeren vóór de aankoop. Een aanbod kan bijvoorbeeld...
Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden
Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft ingestemd...
Toezichthouders willen betere voorlichting over online gebruik gegevens
Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden de Autoriteit Consument en Markt (ACM), de...
"Informatievoorziening rondom premieverhogingen moet beter"
Voor een premiewijziging moet de verzekeraar een geldige reden hebben en daarover heldere informatie aan de klant geven. Dat gebeurt vaak niet, stelt de Consumentbond...
AFM tegen betaalde Top 3 in vergelijkingen
De meeste vergelijkingssites tonen volgens de AFM na het maken van een vergelijking eerst een betaalde Top 3. De AFM vindt dit niet wenselijk. De volgorde van een...
Zorgverzekeraars kunnen van elkaar leren bij verbeteren vindbaarheid informatie
Minister Bruins roept zorgverzekeraars op van elkaar te leren als het gaat om het verbeteren van de vindbaarheid van informatie op hun websites. Dit naar aanleiding...
ACM werkt aan leidraad online beslisomgeving
De ACM gaat een leidraad opstellen die onder andere invulling moet geven aan de reikwijdte van de zorgplicht voor bedrijven bij de inrichting van online beslisomgevingen....
AFM in Adfiz Magazine: "Ideaal is én goedkoop én 24/7 toegankelijkheid én goed advies"
"Voor ons is de vraag: hoe kunnen we de regels zo interpreteren dat de markt voor online onafhankelijk advies zich goed ontwikkelt?" Dat zegt Reinier Pollmann (programma-manager...