Drie kwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

iPad tablet via Pixabay

Bijna driekwart (74 procent) van de Nederlanders twijfelt weleens aan de betrouwbaarheid van informatie op het internet over financiële producten. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners, specialist in klantrelaties, uitgevoerd onder 800 Nederlanders.
 
Er wordt niet alleen getwijfeld aan de betrouwbaarheid van informatie. Men heeft ook moeite met het vinden van juiste informatie. Zo geeft 38 procent aan moeite te hebben om via het internet de juiste informatie te vinden over financiële producten.
 
Maar liefst 88 procent geeft aan dat zij het bij het afsluiten van een financieel product belangrijker vinden goed op te hoogte te zijn van de voor- en nadelen van het product, dan dat het afsluiten ervan snel gedaan is.
 
Arjan Splinter, Accountmanager bij CRM Partners: “Het is opvallend dat zoveel Nederlanders twijfelen aan de betrouwbaarheid van informatie over financiële producten die te vinden is op het internet. We weten dat het internet de plek is waar veel consumenten hun zoektocht naar een financieel product beginnen, omdat zij hier vrijblijvend informatie kunnen inwinnen. Het is daarom belangrijk dat financiële dienstverleners zich realiseren dat het online bieden van overzichtelijke, transparante informatie essentieel is om de klant aan hen te binden. Dit kan een goed fundament leggen voor de klantrelatie.”
 
Adviseur kan informatie beter verstrekken
 
Uit het onderzoek komen drie redenen naar voren waarom Nederlanders kiezen voor een adviseur als het gaat om informatieverschaffing. Zo geeft 64 procent aan moeite te hebben met het vaststellen van het onderscheidend vermogen van financiële dienstverleners. Verder denkt de helft (51 procent) met een adviseur makkelijker informatie te kunnen uitwisselen dan met een financiële dienstverlener. Tot slot is 56 procent van mening onvoldoende op de hoogte te zijn van de financiële voorwaarden om een financieel product zelfstandig af te sluiten bij een financiële dienstverlener.
 

 

 

Reactie toevoegen

 
Huis & Hypotheek opent online vestigingen

Huis & Hypotheek opent online vestigingen

Huis & Hypotheek heeft 13 online vestigingen geopend binnen een nieuw bedieningsconcept. Het zijn volwaardige vestigingen in gebieden waar tot op heden nog geen...

Adviseur moet in beweging komen

Adviseur moet in beweging komen

Adviseurs die op de oude manier blijven werken, krijgen het zwaar, stellen Jochem Davids en Tony Dingemanse (RISK Ventures) in vakblad VVP 8, dat komende dinsdag...

Jongeren pas met 31 welkom bij online autopolis aegon

Jongeren pas met 31 welkom bij online autopolis aegon

Aegon verhoogt de leeftijd waarop automobilisten online een autoverzekering kunnen afsluiten van 26 naar 31 jaar. Dat meldt de Consumentenbond. Dit geldt ook...

Klantrelatie verstevigen met blockchain

Klantrelatie verstevigen met blockchain

Om de klantrelatie te verstevigen moeten verzekeraars inzetten op Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3- printen. Volgens CRM Partners, specialist op het gebied...

Independer: nu ook online hypotheek voor nieuwbouwwoning

Independer: nu ook online hypotheek voor nieuwbouwwoning

Vanaf nu is het ook mogelijk een hypotheek voor een nieuwbouwwoning online bij Independer af te sluiten.  Independer: "We hebben iets nieuws bij Independer:...

Online klant wil snelheid en gemak

Online klant wil snelheid en gemak

Uit een analyse van 1.400 reviews van de winnaars van een Beste Service Award blijkt dat snelheid en het geboden gemak door technologie van groot belang is voor...

Online media: zit er bovenop!

Online media: zit er bovenop!

"Veel posts over zorgverzekeraars hebben een negatief sentiment. Mocht er commotie ontstaan, reageer dan direct en doordacht, zoals Zilveren Kruis en Ohra deden....

Moneywise focust zich op online hypotheekadvies

Moneywise focust zich op online hypotheekadvies

"We hebben heel hard gewerkt aan de online hypotheek advies module. Naar verwachting kun je eind januari bij ons je eigen hypotheek samenstellen. En zodra je...

"Ipad-generatie wil hypotheek online kunnen afsluiten"

"Ipad-generatie wil hypotheek online kunnen afsluiten"

Achtentwintig procent van de consumenten denkt dat hypotheekverstrekkers die niet de mogelijkheid bieden van online afsluiten van de hypotheek over een paar jaar...

Rabobank: online extra aflossen op hypotheek

Rabobank: online extra aflossen op hypotheek

Klanten van de Rabobank kunnen vanaf 1 september niet meer extra aflossen via een rekeningnummer van de bank. "Ook verwerken wij vanaf 1 september geen aflossingen...