DSW: Net Promoter Score van +48

Stethoscoop via Pixabay

Met de Net Promotor Score (NPS) wordt aangegeven in hoeverre klanten bereid zijn een bedrijf aan te bevelen. In het onderzoek ten behoeve van de prijs Klantvriendelijkste bedrijf 2019 behaalde DSW – de eerste verzekeraar de Top 10 – een NPS van +48. De zorgverzekeraar zag de NPS daarmee verder stijgen. De hogere score komt vooral door een forse stijging in het percentage promoters. Meer dan de helft van de verzekerden is promotor: er worden zelfs meer tienen (32 procent) dan negens (20 procent) toegekend aan DSW. Daarmee is 52 procent van de DSW-verzekerden een promoter en is de NPS van DSW gestegen naar +48.

Reactie toevoegen

 
Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners

Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners

Consumenten worden door financiële dienstverleners graag regelmatig en met een persoonlijk aanbod benaderd. 72 procent van de ondervraagden vindt dit cruciaal,...

Nieuw klantgericht leiderschap

Nieuw klantgericht leiderschap

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 5-2021) Hoe weet je of je vandaag de juiste beslissingen neemt voor morgen? Dat kan alleen door de klant écht...

De persoonlijk adviseur is een bedreigde soort (blog Henri Drost)

De persoonlijk adviseur is een bedreigde soort (blog Henri Drost)

(Blog door Henri Drost, Oostdam & Partners) Een beetje intermediairbedrijf in de financiële dienstverlening is in staat marges te realiseren van tien tot...

Premie DSW met 3,25 euro per maand omhoog

Premie DSW met 3,25 euro per maand omhoog

In 2022 bedraagt de premie van de basisverzekering voor DSW-verzekerden 127,75 euro per maand. Dit betekent een premiestijging van 3,25 euro. Op jaarbasis bedraagt...

Consistentie geeft vertrouwen

Consistentie geeft vertrouwen

(Door Sonja Stalfoort, PuurKlant, VVP 3-2021) Mensen die zich consistent gedragen, worden vaak als betrouwbaar gezien. Dit werkt voor bedrijven niet anders. Inconsistentie...

Op klantreis!

Op klantreis!

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2021) Investeren in een energieke en waardevolle klantervaring is zonder twijfel de krachtigste ‘marketing’-beweging...

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Door Sonja Stalfoort, PuurKlant Het bijhouden van de snelheid waarmee de klantbehoefte verandert, is geen makkelijke opgave. Luisteren naar the voice of the customer...

Zorgpremie DSW met 6,50 euro per maand omhoog

Zorgpremie DSW met 6,50 euro per maand omhoog

DSW verhoogt de zorgpremie volgend jaar met 6,50 euro tot 124,50 euro per maand. Deze stijging is sterker dan het kabinet op Prinsjesdag verwachtte. DSW houdt ernstig...

Premie DSW stijgt met zes euro per maand

Premie DSW stijgt met zes euro per maand

DSW heeft - weer als eerste - de zorgverzekeringspremie 2020 vastgesteld: 118 euro per maand, zes euro meer dan dit jaar. Op jaarbasis bedraagt de premietoename...

Toppositie intermediair bij consument op lange termijn niet vanzelfsprekend

Toppositie intermediair bij consument op lange termijn niet vanzelfsprekend

Volgens het Trendonderzoek klantgerichtheid verzilveren 2019, gepresenteerd op de VVP Dag van het Topadvies, is de toppositie van het intermediair bij de consument...