Een diepe buiging uit dankbaarheid

VVP doneert aan Nanet Beumer 2018

Als VVP-team zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat ons 75-jarig jubileum niet ongemerkt voorbij is gegaan. Dankzij de support van een groot aantal bedrijven uit de financiële sector, mocht hoofdredacteur Willem Vreeswijk tijdens het VVP-event Communicatie een cheque van ruim 17.000 euro uitreiken aan Nanet Beumer van Kandoor.nl. Eerder heeft VVP samen met anderen een dergelijke donatie mogen doen aan de stichting LEF.

Het werk van Kandoor is maatschappelijk gezien relevant. Kandoor vervult een gidsfunctie voor alle consumenten met vragen over financiële zaken. Vrijwilligers geven kosteloos antwoord op vragen van mensen over pensioen, zorg, arbeid of wonen zonder dat er een commercieel belang bij is. Tot nu toe hebben 185 vrijwilligers, ondersteund door machine learning, meer dan 32.000 mensen op weg geholpen. In 2017 bezochten meer dan 1 miljoen mensen Kandoor.nl. De ambitie is om in 2018 250.000 mensen te helpen met hun financiële vraag. Daar komen consumenten verder meer en het is ook nog goed voor het imago van de sector, ook al is het daar niet om te doen.

VVP vroeg het afgelopen jaar marktpartijen een partnerpagina aan te bieden voor de laatste editie van 2018 die op 18 december verschijnt. Elf partijen gaven gehoor aan de oproep: ANVA, Aon, a.s.r., BNP Paribas Cardif, Centraal Beheer, Dazure, ING, Nationale-Nederlanden, Obvion, Scildon en Turien & Co. Daarnaast was er een spontane donatie van 500 euro van een financieel adviseur. In totaal leverde deze actie om precies te zijn 17.148 euro op. Vrijwilligers zijn nog altijd welkom. Zij kunnen zich aanmelden op de site: www.wordgidsbijkandoor.nl. "Namens het VVP-team en Kandoor wil ik alle deelnemers aan de jubileumactie uit de grond van mijn hart danken. Het is een meer dan geslaagde afsluiting van ons jubileum VVP 75 jaar!", zegt Vreeswijk.

Ondertussen gaat VVP, dat al 75 jaar midden in de intermediaire gemeenschap staat, in 2019 zelfstandig, met frisse blik en vol energie de toekomst in. Dit omdat het VVP-team ervan overtuigd is, dat het belang van het intermediair de komende jaren alleen maar toe zal nemen. Niet alleen neemt de complexiteit in de samenleving verder toe, tevens wordt steeds meer een beroep gedaan op de zelfredzaamheid van de burger. In een dergelijke omgeving is het van cruciaal belang dat het intermediair zich verder weet te professionaliseren. Dat is waar VVP graag een steentje aan wil bijdragen en dat is de reden waarom het kernteam van VVP weer vol energie aan de slag gaat.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Verdieping

Verdieping

VVP staat voor Verhelderend, Verdiepend en Praktisch. Onder 'Verdieping' vindt u wisselende recente of relevante kennisartikelen van de redactie, externe deskundigen...

Kanbot van Kandoor beantwoordt 36.000 financiële vragen per maand

Kanbot van Kandoor beantwoordt 36.000 financiële vragen per maand

De Kanbot van Kandoor beantwoordt zonder tussenkomst van een mens zo'n 36.000 financiële vragen per maand. Kandoor werd twee jaar geleden opgericht. Inmiddels...

In de brand, uit de brand!

In de brand, uit de brand!

VVP-redacteur Toon Berendsen maakte het zelf mee: brand! Samen met July Schrama van Achmea kijkt hij terug op de afhandeling van de schade. Een praktijkverhaal...

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

De volgende nieuwsbrief van VVP verschijnt aanstaande dinsdag 11 juni. Dan organiseert VVP onder de titel 'How to be Wow' de vijfde Dag van het Topadvies. Thema...

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...

VVP 2:  kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

VVP 2: kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

Sucsez Groep gunt de lezers in de nieuwe VVP (nummer 2, 19 maart) een exclusief kijkje in haar overnamekeuken. De groep is snel gegroeid, maar hoe komen deze overnames...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van uw vakblad, na de overname door hoofdredacteur...