Een verzekering als kanskaart: “Meestal pakt het goed uit hoor”
"Het bieden van zekerheid is de kern van verzekeren. De enige vraag is of we als branche in staat zijn om de klant die zekerheid te laten ervaren", aldus Roy van den Anker van Alpina Group in een blog op het New Financial Forum. "De kans op winst is het grootst voor de speler die met echte en persoonlijke aandacht de klant duidelijk kan maken dat er geen spelletje met hem wordt gespeeld. Dat wij echt aan de kant van de klant staan en veel meer zijn dan zijn kanskaart of een algemeen fonds. Zo niet dan worden we in no time buiten spel gezet door ontwikkelingen als ChatGPT die ook informatie op een rijtje kan zetten", aldus Van den Anker die en passant een vergelijking maakt tussen het spel Monopoly en de financiële sector.
Lees hier zijn hele blog.
Reactie toevoegen
Meer over
Alpina reikt uit naar doven en slechthorenden
Alpina is de eerste financiële dienstverlener die via Tolkcontact Telefonie van Berengroep bereikbaar is voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking....
Inclusiviteit: zijn verzekeraars en intermediairs er voor alle Nederlanders? (blog estafette deel 1)
Dick-Jan Abbringh van Maatschappelijk Adviesbureau Purpose trapt met zijn blog 'Inclusiviteit: zijn verzekeraars en intermediairs er voor alle Nederlanders?' de...
Jack Cox: "Ontwikkelingshulp voor het rijke Westen"
"Steeds vaker proberen organisaties de waarde van de natuur in geld uit te drukken om op deze manier een betere afweging te kunnen maken tussen economie en ecologie....
"Hypotheek is meer dan een zak geld"
"Een goed hypotheekadvies is niet alleen maar financieel. Wij kwamen tot de ontdekking dat duurzaamheid niet alleen maar gaat over klimaatverandering, energie of...
"Met ALPA krijgen we een herkansing"
"Het allermooiste werk aller tijden ligt recht voor onze voeten. Voor het oprapen. Durven we te kijken? Bukken we? Pakken we het op? Hoeveel extra speeltijd krijgen...
Jules Brader: "Je invloed is enorm"
"Ieder van ons beschikt over het vermogen om de wereld te beïnvloeden, ten goede of ten kwade. Als je je dat eenmaal beseft, is de vraag hoe je je invloed wilt...
Fotograaf Jimmy Nelson in New Financial Magazine
"Wie naar de foto’s van Jimmy Nelson (55) kijkt, ziet hoe mooi diversiteit en inclusie is. Vanaf zijn zeventiende reist hij de wereld rond om verschillende...
Internationale Vrouwendag: "Roe v. Wade vraagt ook hier nieuw soort activisme"
Voormalig advocate Femke de Jong-Struiksma woonde en werkte tijdens de Trump-jaren in Texas (VS). In het kader van Internationale Vrouwendag beschrijft ze voor de...
Thema New Financial Magazine: Pioniers in Praktijk
Pioniers in Praktijk. Dat is het thema van de lente-editie van het New Financial Magazine, een uitgave van de stichting New Financial Forum. Het themanummer is rijk...
"Is het tekort aan mensen het probleem of is er een dieperliggend probleem? Ik denk het laatste", aldus adviseur Maurice Van Den Hemel van Gewoon lekker leven in...