Een verzekering als kanskaart: “Meestal pakt het goed uit hoor”

Monopoly

"Het bieden van zekerheid is de kern van verzekeren. De enige vraag is of we als branche in staat zijn om de klant die zekerheid te laten ervaren", aldus Roy van den Anker van Alpina Group in een blog op het New Financial Forum. "De kans op winst is het grootst voor de speler die met echte en persoonlijke aandacht de klant duidelijk kan maken dat er geen spelletje met hem wordt gespeeld. Dat wij echt aan de kant van de klant staan en veel meer zijn dan zijn kanskaart of een algemeen fonds. Zo niet dan worden we in no time buiten spel gezet door ontwikkelingen als ChatGPT die ook informatie op een rijtje kan zetten", aldus Van den Anker die en passant een vergelijking maakt tussen het spel Monopoly en de financiële sector.

Lees hier zijn hele blog.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Karin Polman: show, don’t tell

Karin Polman: show, don’t tell

"Dat ik niet de enige ben die meer gelooft in feiten dan in woorden, zag ik laatst bevestigd in een onderzoek van de universiteiten van Loughborough University,...

Lessen over vrouwvriendelijkheid

Lessen over vrouwvriendelijkheid

"Inclusiviteit is een belangrijk en actueel thema in onze samenleving. Minister Kaag heeft een inclusieve financiële sector als één van de vier...

Sjoerd Laarberg nieuwe CEO Alpina Group

Sjoerd Laarberg nieuwe CEO Alpina Group

Sjoerd Laarberg, afkomstig van Allianz, volgt op 1 september Michael de Nijs op als CEO van Alpina Group. De Nijs zal Alpina Group blijven ondersteunen als lid van...

How Company, Alpina en NFF doneren 4000 euro aan stichting ALS Nederland

How Company, Alpina en NFF doneren 4000 euro aan stichting ALS Nederland

How Company, Alpina Group en de stichting New Financial Forum hebben dankzij de deelnemers aan de communicatietraining ‘Communicatie Stijlen Analyse’...

Save the Date: Positive Finance Day 2023

Save the Date: Positive Finance Day 2023

Welke bedrijven hebben we als samenleving nodig passend bij de uitdagingen van deze tijd? Welk ondernemerschap brengt oplossingen dichterbij, welke bedrijfsstructuur...

Steward-ownership als bedrijfsmodel van de toekomst

Steward-ownership als bedrijfsmodel van de toekomst

September vorig jaar maakte outdoor kledingmerk Patagonia bekend dat oprichter en eigenaar Yvon Chouinard al zijn aandelen in het bedrijf aan twee goede doelen...

Marijke Kodden: "Alle wijsheid en kennis is al aanwezig"

Marijke Kodden: "Alle wijsheid en kennis is al aanwezig"

Steeds meer mensen staan op om de aarde gezonder te maken. Met belangrijke initiatieven herstellen zij wat eerder door de mens stuk is gemaakt. De aarde zal het...

Vermogensbeheerder Jack Cox:  "Een gouden aandeel voor onze aarde"

Vermogensbeheerder Jack Cox: "Een gouden aandeel voor onze aarde"

Het vooropstellen van het belang van de aandeelhouder is nog altijd de kern van ons huidige financieel economisch systeem. Dat moet en kan anders, betoogt Jack...

NRC-journalist Wouter van Noort: "Stop met versimpeling'

NRC-journalist Wouter van Noort: "Stop met versimpeling'

“Wat er in mijn ogen misgaat, is de aanname dat je de realiteit kunt controleren, dat er een bepaalde maakbaarheid is van complexiteit. Ik denk dat dat fundamenteel...

Experttraining Alpina Group, How Company en NFF: nog enkele plaatsen vrij

Experttraining Alpina Group, How Company en NFF: nog enkele plaatsen vrij

Alpina Group, New Financial Forum en How Company hebben de handen ineengeslagen en organiseren op 23 juni 2023 een expert-communicatietraining volgens de methodieken...