Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro
Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première gaan. Op 16 november zal de eerste groep een training ontvangen. “Als première-aanbod bieden we de eerste opleidingsdag voor slechts 1 euro aan” zegt Mark Dukers van Dukers & Baelemans. “Via de deelnemers aan het branche-initiatief kun je een code ontvangen die recht geeft op deze bijzondere prijs.”
Negen partijen hebben zich verenigd in het branche initiatief Actief Klantbeheer. De eerste opleveringen komen naar buiten. Het brancheonderzoek is inmiddels van start gegaan. De heersende gedachte is dat financieel adviseurs het belang onderschrijven maar dat de uitvoering nog te wensen overlaat of ontbreekt. Om een helder beeld te krijgen van de daadwerkelijke situatie hebben de partijen van het branche-initiatief Blauw Research gevraagd om een onderzoek te starten. “We hebben gekozen voor Blauw omdat zij onafhankelijk zijn en bovendien veel ervaring hebben in de financiële dienstverlening” aldus Veerle van der Ven, die vanuit Obvion meewerkt aan het initiatief.
Door middel van een vragenlijst met meerkeuze vragen wordt een beeld gevormd van de staat van Actief Klantbeheer. De respondenten krijgen de mogelijkheid om de uitkomsten van het onderzoek te ontvangen. Hierbij wordt het eigen bedrijf gezet tegenover de resultaten van het gehele onderzoek. “Je weet dan mooi waar je met jouw bedrijf staat.”
Doel is om eind november de resultaten te presenteren. Meedoen kan door hier te klikken.
Het branche-initiatief heeft als doelstelling dat in 2025 Actief Klantbeheer een logisch onderdeel vormt van de bedrijfsvoering van een financieel dienstverlener. Doelstelling is dan ook om het onderzoek de komende jaren te herhalen. Zo kan gemeten worden of “de volwassenheid” van Actief Klantbeheer toeneemt in de komende jaren.
Naast de eerste groep kwartiermakers sluiten zich nu ook meer partijen aan. Afrondende gesprekken lopen nu met geldverstrekkers en verzekeraars. Allen onderschrijven zij de uitgangspunten van het manifest. Zie ook de speciale site over Actief Klantbeheer.
De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.
Reactie toevoegen
Meer over
Actief klantbeheer is dat de klant zich gezien en gehoord voelt
Actief klantbeheer stond de voorbije jaren weer meer op het netvlies van adviseurs, maar dreigt door de (hypotheek)drukte weer naar de achtergrond te verdwijnen....
"Arbeidsrelaties kritisch bezien op schijnzelfstandigheid"
Werkgevers in alle sectoren doen er volgens ABN Amro goed aan het aantal werkzame zzp’ers en de voorwaarden waaronder zij werken kritisch te bekijken. Vragen...
Ken je vak!: rol adviseur in het zorgverzekeringsstelsel
(Adfiz in Ken je vak!, VVP 4-2024) Zorgverzekeringen worden vaak gezien als eenvoudige verzekeringsproducten. Maar het enorme polisaanbod en de impact die keuzes...
Adfiz: klant hoort op eerste plaats, niet de regelgever
"Ik pleit zeker niet voor het opheffen van alle regels. Tegelijk moeten we onzinnige regelgeving ter discussie durven te stellen." Aldus Adfiz-directeur Enno...
Klanten Obvion met laag energielabel krijgen 1.000 euro voor isoleren woning
Obvion gaat bestaande hypotheekklanten met een woning met energielabel G en F helpen verduurzamen door hen een Energiebespaarpakket te bieden. Dit bestaat uit een...
Marton Overbeeke en Gertjan de Jong in Adfiz-bestuur
Tijdens de ALV van Adfiz zijn Marton Overbeeke (Overbeeke) en Gertjan de Jong (Steijnborg Assurantiën) benoemd als nieuwe bestuursleden. Overbeeke was al actief...
ABN Amro introduceert Pensioenbeleggen
ABN Amro heeft voor werkenden en zzp'ers Pensioenbeleggen gelanceerd. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de zzp’ers in Nederland (te) weinig maatregelen...
Adfiz-voorzitter bezoekt nieuwe leden op Dag van de Ondernemer
Op de Dag van de Ondernemer bezocht Adfiz-voorzitter Roger van der Linden een viertal ondernemers die dit jaar lid zijn geworden van Adfiz. Van der Linden sprak...
Praktijkvoorbeelden business innovation
(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Het Adfiz Prestatie Onderzoek kent sinds een paar jaar een andere opzet. Nadrukkelijk wordt gezocht naar vernieuwende...
Lage inkomens maken nauwelijks gebruik van fondsen voor kinderen
Bijna de helft (44%) van de gezinnen met een inkomen onder of net boven het bijstandsniveau doet geen beroep op maatschappelijke fondsen om hen te ondersteunen bij...