"execution only kansrijk"

Computermuis

Execution only is een kansrijke distributievorm omdat de consument er zelf om vraagt. Dat was een van de uitkomsten van een discussie onlangs tussen marktpartijen georganiseerd door Delphis Marketing en Timpulse.

 

Verder kwam een belangrijk aandachtspunt: naar boven: behoud de mogelijkheid van persoonlijk contact. En besef een essentieel verschil met traditionele distributie: execution only is geen verkoopproces, maar een aankoopproces.

Natuurlijk werd ook stilgestaan bij de vraag of sommige producten niet te complex zijn voor execution only. Gerichte begeleidende informatie kan hier deels de oplossing bieden. De huidige ict biedt de mogelijkheid. Daarnaast kunnen veel producten vereenvoudigd worden. Een eenvoudige aov-dekking is al execution only verkrijgbaar.

De stelling: 'We laten ons leiden door regelgeving en hebben niet voor ogen wat de consument wil', maakte veel los. "Duidelijk is wel dat er onzekerheid bestaat over de manier waarop de AFM met innovaties omgaat. Het gevoel is dat de AFM doorslaat in het beoordelen van aanbieders en het beschermen van consumenten. Dat laatste verwordt tot betutteling. Hierdoor worden in de praktijk goede initiatieven belemmerd."

Reactie toevoegen

 
“Laat jezelf niet buitenspel zetten!”

“Laat jezelf niet buitenspel zetten!”

 (door Paul de Heer, Delphis Marketing) Tussen quotes, inderdaad. Want deze uitspraak is niet van mij, maar van Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond....