Financieel adviseur moet zich laten zien
“Laat als financieel adviseur de klant zien dat u zijn belangen echt behartigt.” Dat stelt Rien Eyzenga, zelf financieel adviseur en oprichter van Assupport.
Eyzenga: “Provisieverbod, de opkomst van premievergelijkers op internet, verzekeraars die ‘direct’ gaan, PE, PE-plus, een mens zou zich kunnen afvragen hoe de toekomst van het intermediair er uit gaat zien. Mijn overtuiging is dat dit de geboorteweeën zijn van een totaal ander tijdperk. Een waarin de klant daadwerkelijk centraal gesteld zal worden. Aanbieders hebben het op dat terrein moeilijk. Hun omzet- en winstgerichte houding gaan nu eenmaal niet samen met behartigen van klantbelangen. Sterker nog, dat is uitsluitend mogelijk vanuit een onafhankelijke positie.
“En de onafhankelijke deskundige adviseur, die doorlopend bereikbaar is geworden en die bovendien doorgaans vlak bij de klant in de buurt zit, zou daarom wel eens een prachtige toekomst tegemoet kunnen gaan. Mits de klant beseft dat bij u zijn belangen echt worden gediend. Daarom: bevestig alles wat u voor hem doet, via mail, via post en telefonisch. Stuur dekkingsbevestigingen, rappelleer bij schade en bevestig dat aan uw klant, vraag hoe de expertise verliep, stuur nieuwsbrieven, kortom hou uw klant constant op de hoogte. Want wanneer de klant niet merkt dat u zijn belangen echt behartigt, tsja, dan weet hij dat dus niet.”
Reactie toevoegen
De onafhankelijk financieel adviseur krijgt de erkenning die hij of zij verdient. Juist in deze tijd van onzekerheid is de adviseur de aangewezen vertrouwenspersoon...
VKG winnaar Adviescampagne 2019
De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...
Samen zorgen voor positieve publiciteit
Het collectieve beeld van de financieel adviseur laat zich verbeteren door als groep regelmatig te zorgen voor positieve publiciteit. Onderwerpen genoeg om bij...
VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur
De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van uw vakblad, na de overname door hoofdredacteur...
Zelfstandige krijgt geen goede aov
Verzekeraars zouden meer out of the box moeten denken. Dat vindt Bas Schumacher, directeur-eigenaar van Welkom bij BAS in Bilthoven. “Het kost al moeite...
Zeven vragen aan adviseur Frits Poirot
1. Wat drijft je als adviseur? Wat maakt jouw vak uniek? Mijn drijfveer in mijn werk is het persoonlijk contact met mensen. Iedere klant brengt een eigen...
Zeven vragen aan... Dennis Jansen
1. Wat drijft je als adviseur? Wat maakt jouw vak uniek? Mijn rol als financieel adviseur en directeur van Koopwoning Service Financieel in Huissen kun je vergelijken...
Ga ervan uit dat alles mogelijk is
Denk out of the box, kijk over de schutting, ga ervan uit dat alles mogelijk is. Dat zijn enkele van de tips die directeur en mede-oprichter Cliff Hoffman van...
In de rubriek Local Hero stelt VVP samen met NH1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...
Adviseur hoeft gesprek niet woordelijk vast te leggen
Van een redelijk handelend en redelijk bekwaam hypotheekadviseur kan niet worden verlangd dat ieder gesprek woordelijk wordt vastgelegd en woordelijk kan worden...