Financiële sector kan veel leren van Coolblue

DBO OndernemersCollege bij CoolBlue

De leden van het DBO OndernemersCollege waren tijdens een bezoek aan Coolblue onder de indruk van de manier waarop Coolblue handelt vanuit klantwensen en behoeften. Voorbeelden hiervan zijn: gedigitaliseerd informatie verzamelen over de wensen van klanten en vervolgens hier gespecificeerde producten voor laten ontwikkelen en deze aanbieden als Coolblue’s keuze; door Coolblue opgeleide chauffeurs geven per sms of app zeer nauwkeurig aan wanneer zij bij hun klanten komen (geen halve dag maar tot op het kwartier) en zij bezorgen zeven dagen per week, dus ook op zondag.

Herbert Derks van DBO (Derks Bedrijfsadvies & Ondernemersnetwerken): "De verhoudingsgewijs behoudende financiële sector kan veel leren van een bedrijf buiten de sector die met gebruikmaking van technologische mogelijkheden in staat is om in te spelen op de steeds veranderende klantwensen en nieuwe doelgroepen en alle generaties weet te bereiken."

Derks verder: "Coolblue is een bedrijf waar ook de medewerkster van de rondleiding niet alleen de Coolblue kernwaarden uitdraagt, maar deze ook gewoon benoemt. Alle 3.400 werknemers zijn opgeleid en doordrongen van de kracht van ‘hun’ kernwaarden, gewoon blijven verwonderen en dit ‘Alles voor een glimlach’."

DBO heeft een filmpje van het bezoek op YouTube geplaatst.

Reactie toevoegen

 
Meer over