Florius laat consument door ‘groene bril’ naar mogelijke nieuwe woning kijken

Groene bril via Pixabay

Met een campagne wil Florius bereiken dat consumenten door een ‘groene bril’ kijken wanneer zij een woning gaan bezichtigen. Karin Polman, directeur van Florius: “‘Groener wonen’ is een noodzaak geworden, niet alleen voor de huiseigenaren, ook voor het leefbaar houden van onze planeet.Naast de geijkte zaken waar huizenkijkers meestal op letten, zoals de staat van het onderhoud en de uitbouwmogelijkheden, wil Florius daarom de duurzame mogelijkheden onder de aandacht brengen. Daarom is het goed om hier al tijdens de bezichtigingen rekening mee te houden. Adviseurs kunnen potentiële huizenkopers wijzen op de factoren die van invloed zijn op de duurzaamheid van een woning. Wanneer consumenten op deze manier naar een huis kijken, kan de adviseur zijn klant daar vervolgens in ondersteunen bij het gesprek over de financiering van de woning.”

Eén van de belangrijkste factoren die van invloed zijn op de duurzaamheid, is het bouwjaar van de woning. Woningen gebouwd voor de jaren ’70 zijn niet tot amper geïsoleerd, terwijl vanaf de tweede helft van de jaren ‘70 allerlei vormen van isolatie werden aangebracht in nieuw gebouwde huizen. Denk daarbij aan dubbelglas en aan vloer- en dakisolatie. Wanneer consumenten een huis willen gaan kopen, is met name door dakisolatie veel winst te behalen. Warmte stijgt namelijk op, dus een goed geïsoleerd dak houdt warmte vast.

Reactie toevoegen

 
Tweedeling op markt voor energiezuinige woningen neemt in rap tempo toe

Tweedeling op markt voor energiezuinige woningen neemt in rap tempo toe

Waar in 2021 zo’n een op de drie aangekochte woningen een energiezuinig label had in het hogere prijssegment, betreft dat twee jaar later de helft van de woningen....

Actie

Actie

(Voorwoord Willem Vreeswijk in VVP 2-2024) “Hoe zorgen we ervoor dat het eerlijker wordt in de samenleving, dat iedereen mee kan doen en dat de kloof tussen...

Bewustwording is de essentie

Bewustwording is de essentie

(Rubriek 'Duurzaam advies in praktijk', VVP 2-2024) “Duurzaamheid is een onderwerp waar we inmiddels niet meer omheen kunnen en waar we bij Geerts op verschillende...

Verduurzaming is noodzaak én nuttig

Verduurzaming is noodzaak én nuttig

(Uit VVP-special Duurzaam Advies 2024) “Verduurzamen is een noodzaak, maar ook nuttig”, zeggen Alexander en André Vugts van Vugts Verzekeringen...

Bij Lot online hypotheek verhogen voor verduurzaming

Bij Lot online hypotheek verhogen voor verduurzaming

Lot Hypotheken biedt bestaande klanten voortaan de mogelijkheid online een hypotheekverhoging van maximaal 25.000 euro aan te vragen voor energiebesparende maatregelen....

Duurzaamheid en betekenis

Duurzaamheid en betekenis

(Karin Kasdorp en Erik Friedeberg in VVP-special Duurzaam Advies 2024) Het is een mooie term – duurzaamheid. Maar wat verstaan we er eigenlijk onder? Voor...

Transitie vraagt om samenspel

Transitie vraagt om samenspel

(Timo Brinkman en Tuğçe Serinkan, Verbond van Verzekeraars, in VVP-special Duurzaam Advies 2024) Klimaatverandering afremmen kan alleen als we allemaal...

Verandering is de brandstof voor succesvol ondernemen

Verandering is de brandstof voor succesvol ondernemen

(Uit VVP-special Duurzaam Advies 2024) De afgelopen 65 jaar is er veel veranderd maar één ding staat vast voor Kees Dullemond: "Veranderingen zijn...

De financieel adviseur ook als raadsman over verduurzamen

De financieel adviseur ook als raadsman over verduurzamen

(Blog door Dirk Kooiman, Kooiman-Advies) In toenemende mate lees ik in de vakpers dat financieel adviseurs een breed beeld moeten vergaren over onder meer het verduurzamen...

Verduurzaming bedrijven op lager pitje

Verduurzaming bedrijven op lager pitje

De verduurzaming onder Nederlandse bedrijven blijkt, na een versnelling in 2023, te stagneren in 2024. Deze stagnatie wordt bij ondernemers vooral veroorzaakt door...