Gevalletje waterschade, zoek het verder zelf maar uit
"U heeft geen dekking voor deze schade, zoek het verder zelf maar uit. Dat was de ‘dienstverlening’ van mijn verzekeraar na een gevalletje waterschade in mijn huis", aldus Björn Bierhaalder (MCH Consultancy) in het katern 'Ken je vak' in VVP 5.
Bierhaalder beschrijft een gevalletje 'hoe het niet moet'. Toch krijgt hij twee dagen later een klanttevredenheidsonderzoek toegestuurd. "Het stomme is: de meeste vragen kan ik niet anders dan positief beantwoorden. Maar ik was niet geholpen. De dienstverlening valt mij zwaar tegen, is niet gericht op mijn vraagstuk. Alleen op het vraagstuk van wel of geen dekking. De uitkomst is dat ik alles zelf moet uitzoeken en oplossen. Kennelijk is dat de KPI waarop de verzekeraar zijn mensen beoordeelt. Als klant heb je er niets aan."
Lees HIER het hele artikel in VVP 5.
Mis de diepgang niet en abonneer je nu op VVP, het enige platform puur gericht op adviseurs. Voor een klein bedrag krijg je toegang tot een bron van vakkennis, kun je gratis je ondernemers- en adviesvragen stellen aan de specialisten van het VVP Ondernemerspanel en kun je met korting naar de Vakevents van VVP.
Reactie toevoegen
Reacties
Wim - Gerritsen Adviesgroep 1 november 2019
Gauw een andere rechtsbijstandverzekeraar zoeken.
Meer over
Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies
De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...
Klantgerichtheidsreis op vijfde Dag van het Topadvies
Hoe maak je de overstap van intermediair naar klantgericht dienstverlener? Dat is hét thema van de sessie van Björn Bierhaalder (MCH) op de vijfde Dag...
(door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy) Laatst schetste iemand mij de metafoor van een rotonde. Je kunt de comfortzone zien als een rotonde: we blijven...
De kracht van reflectie (en je mag er van genieten)
Ik schrijf deze column terwijl ik met mijn gezin in het Noord-Italiaanse bergen ben. We komen hier ieder jaar voor de sneeuw en om een paar dagen de dagelijkse...
Klantgerichtheid, ga er maar aan staan
Door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy Tijdens een expeditie weet je vooraf niet wat je onderweg tegenkomt. En hoe lang de tocht gaat duren. Je kunt daarom...
Ons voordeel optimaal benutten
Door de terugtrekkende overheid op sociale voorzieningen, is er meer zelfredzaamheid nodig. Voor veel mensen leidt dit tot complexe financiële vraagstukken...
(door Björn Bierhaalder) Disruptie die de fundamenten van de markt verandert, ligt op de loer. Innovatie, digitalisering, robotisering zijn de thema’s...
Stap voor stap naar je ambitie
Als je een startend advieskantoor bent, wat ga je dan doen? Provisieloos werken? Inzetten op advies? Volledig digitaal werken? Allemaal goede ideeën. Maar...
Tien learnings trendonderzoek klantgerichtheid 2018
Sjoerd (het online platform van SparklingCRM) heeft naar aanleiding van het trendonderzoek 2018 inzake klantgerichtheid intermediair een kennisdocument opgesteld...
Betekenisvol zijn voor klanten
We zitten in een ontwikkeling van de verzekeringsadviseur op de fiets naar automatisering van de administratieve processen, naar digitalisering van klantgerichte...