Gewoon verwonderen

Coolbue pakketje

Veel adviseurs zeggen te willen zijn zoals Coolblue. Maar wat is het geheim van Coolblue eigenlijk? Misschien zit het wel hierin: gewoon verwonderen. Coolblue: “Gewoon verwonderen. Twee woorden die elkaar tegenspreken. Maar juist daarom zo ontzettend Coolblue zijn. We zijn eigenzinnig én enorm nuchter.

"Verwonderen betekent verwachtingen overtreffen. Iets anders doen dan een ander. Net dat stapje extra zetten. Door een persoonlijk en specialistisch advies te geven. Of door een kaartje te sturen. Door het mondhoekje van onze klant omhoog te laten gaan.

“Het woord gewoon zegt veel. Dat we verwonderen gewoon vinden. Je bestelling op tijd binnen krijgen, dat is toch normaal? Dat we verwonderen met gewone dingen. Door bijvoorbeeld een sms'je te sturen als je bestelling is ingepakt. En vooral dat we gewoon onszelf blijven als we verwonderen.”

Verwondert uw kantoor ook met gewone dingen? En nog meer: verwondert uw kantoor met net dat stapje extra?

Lees hier meer over de Coolblue-cultuur.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners

Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners

Consumenten worden door financiële dienstverleners graag regelmatig en met een persoonlijk aanbod benaderd. 72 procent van de ondervraagden vindt dit cruciaal,...

Nieuw klantgericht leiderschap

Nieuw klantgericht leiderschap

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 5-2021) Hoe weet je of je vandaag de juiste beslissingen neemt voor morgen? Dat kan alleen door de klant écht...

De persoonlijk adviseur is een bedreigde soort (blog Henri Drost)

De persoonlijk adviseur is een bedreigde soort (blog Henri Drost)

(Blog door Henri Drost, Oostdam & Partners) Een beetje intermediairbedrijf in de financiële dienstverlening is in staat marges te realiseren van tien tot...

Consistentie geeft vertrouwen

Consistentie geeft vertrouwen

(Door Sonja Stalfoort, PuurKlant, VVP 3-2021) Mensen die zich consistent gedragen, worden vaak als betrouwbaar gezien. Dit werkt voor bedrijven niet anders. Inconsistentie...

Op klantreis!

Op klantreis!

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2021) Investeren in een energieke en waardevolle klantervaring is zonder twijfel de krachtigste ‘marketing’-beweging...

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Door Sonja Stalfoort, PuurKlant Het bijhouden van de snelheid waarmee de klantbehoefte verandert, is geen makkelijke opgave. Luisteren naar the voice of the customer...

Dag van het Topadvies: update belangrijke trends financiële adviesmarkt

Dag van het Topadvies: update belangrijke trends financiële adviesmarkt

Vooruit naar vroeger, zo omschrijven trendverkenners Jan-Henk Bouman en Wim van Rooijen van Fountainheads, technologische ontwikkelingen zoals Artificial Intelligence...

Future skills in de adviespraktijk: Harvard onderhandelen

Future skills in de adviespraktijk: Harvard onderhandelen

Een veranderende maatschappij vraagt om veranderende competenties. Dat geldt voor professionals in het algemeen, maar vooral voor professionals in de financiële...

Verkiezing Advies Award in verband met coronavirus uitgesteld

Verkiezing Advies Award in verband met coronavirus uitgesteld

De verkiezing van de Advies Award 2020 wordt opgeschort. Dit heeft de organisatie en de jury van de Advies Award 2020 inmiddels laten weten aan alle 35 genomineerden....

Eerlijk Verzekerd trots op nominatie Advies Award 2020

Eerlijk Verzekerd trots op nominatie Advies Award 2020

Jantiena Ritskes van het advieskantoor Eerlijk Verzekerd uit Drachten is trots op de nominatie voor de VVP Advies Award 2020. Ritskes is één van de...