Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer
De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start.
De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief Actief Klantbeheer dat door een aantal branchepartijen wordt ondersteund. Volgens de initiatiefnemers is Actief Klantbeheer een van de oplossingen voor een duurzamer verdienmodel. "Financieel adviseurs hebben het momenteel erg druk. Maar wat gebeurt er met jouw verdienmodel als de woningmarkt verder op slot gaat? Als de rente gaat stijgen, waardoor het aantal oversluiters afneemt? Nu is het aangewezen moment om hier alvast over na te denken en voorbereidingen te treffen."
Dukers & Baelemans geeft alvast vijf tips mee om concreet met actief klantbeheer aan de slag te gaan:
- Zet een kruis in de agenda en denk na wat je wilt zijn voor je klanten: wat is jouw toegevoegde waarde?
- Bepaal of actief klantbeheer past binnen het huidige verdienmodel of introduceer een abonnementsvorm
- Voer de veranderingen in stappen in, bijvoorbeeld eerst bij nieuwe klanten of een selectie van bestaande klanten
- Maak de commercieel klantmedewerker verantwoordelijk in plaats van de adviseur van onderhoudsproces
- Last but not least: maak een start en wacht niet tot het ideale proces volledig staat!
Verdiepen in dit onderwerp?
En voor wie zich wil verdiepen in dit onderwerp kan zich hier inschrijven voor de opleiding.
Het branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft als doelstelling dat in 2025 Actief Klantbeheer een logisch onderdeel vormt van de bedrijfsvoering van een financieel dienstverlener. Doelstelling is dan ook om het onderzoek de komende jaren te herhalen. Zo kan gemeten worden of “de volwassenheid” van Actief Klantbeheer toeneemt in de komende jaren.
De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.
Reactie toevoegen
Meer over
(Jeroen Oversteegen, Nationale Hypotheekbond, in VVP-special Digitale Innovatie 2023) In de steeds veranderende wereld van de hypotheek-en verzekeringsbranche...
Obvion wint AM Diversity Award
Obvion heeft de AM Diversity Award gewonnen. De award - een initiatief van AM - werd voor de eerste keer uitgereikt tijdens AM-Insights Diversity bij AON. De genomineerden...
ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis naar finale VVP Advies Award 2023
ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. “Deze kantoren – die net als de andere drie...
Vijfde Obvion RUN trok meer dan duizend deelnemers
Peter Dijks, Chief Commercial Officer bij Obvion, gaf het startschot voor de vijf en tien kilometer en de halve marathon van vijfde Obvion RUN in Heerlen. Het hardloopevenement...
Halve finale Advies Award 2023 in beeld…
De drie finalisten van de Advies Award 2023 zijn inmiddels bekend. Van de spannende halve finale, die 6 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...
Finalisten Advies Award 2023 in beeld
ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. Ze waren al winnaar in hun eigen categorie, resp....
Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service
FlexFront en Nationale Taxatie Service (NTS) vierden dat zij de duizendste taxatieaanvraag via de Taxatie Service van FlexFront hebben ontvangen. De taxatie werd...
Adfiz land in met opleidingsdag Wtp
Adfiz organiseert in oktober op voor leden en niet-leden vijf verschillende locaties een opleidingsdag Wet toekomst pensioenen voor adviseurs. De opleidingsdag biedt...
Beroep op zelfstandig financieel advieskanaal blijft stabiel
Driekwart van de consumenten en negen van de tien bedrijven in Nederland zijn klant van een onafhankelijk financieel adviesbedrijf. Onafhankelijk financieel adviseurs...
Obvion: groener adviesgesprek met huisscan homeQgo
Vanaf nu kan de adviseur via het adviseursportaal van Obvion gebruik maken van de huisscan van homeQgo. De adviseur doorloopt deze gratis scan in minder dan twee...