Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

opleidingen (boeken)

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start.

De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief Actief Klantbeheer dat door een aantal branchepartijen wordt ondersteund.  Volgens de initiatiefnemers is Actief Klantbeheer een van de oplossingen voor een duurzamer verdienmodel. "Financieel adviseurs hebben het momenteel erg druk. Maar wat gebeurt er met jouw verdienmodel als de woningmarkt verder op slot gaat? Als de rente gaat stijgen, waardoor het aantal oversluiters afneemt? Nu is het aangewezen moment om hier alvast over na te denken en voorbereidingen te treffen."

Dukers & Baelemans geeft alvast vijf tips mee om concreet met actief klantbeheer aan de slag te gaan:

  • Zet een kruis in de agenda en denk na wat je wilt zijn voor je klanten: wat is jouw toegevoegde waarde?
  • Bepaal of actief klantbeheer past binnen het huidige verdienmodel of introduceer een abonnementsvorm
  • Voer de veranderingen in stappen in, bijvoorbeeld eerst bij nieuwe klanten of een selectie van bestaande klanten
  • Maak de commercieel klantmedewerker verantwoordelijk in plaats van de adviseur van onderhoudsproces
  • Last but not least: maak een start en wacht niet tot het ideale proces volledig staat!
    Verdiepen in dit onderwerp?

En voor wie zich wil verdiepen in dit onderwerp kan zich hier inschrijven voor de opleiding.

Het branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft als doelstelling dat in 2025 Actief Klantbeheer een logisch onderdeel vormt van de bedrijfsvoering van een financieel dienstverlener. Doelstelling is dan ook om het onderzoek de komende jaren te herhalen. Zo kan gemeten worden of “de volwassenheid” van Actief Klantbeheer toeneemt in de komende jaren.

De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Digitale weerbaarheid

Digitale weerbaarheid

(Adfiz in Ken je vak! VVP 06-2022) Om financieel adviseurs te ondersteunen bij het cyberveiliger maken van hun eigen onderneming en ze een weg te wijzen door de...

Duurzaamheidskorting Obvion nu vanaf energielabel A

Duurzaamheidskorting Obvion nu vanaf energielabel A

Obvion breidt de duurzaamheidskorting uit. Voor aanvragen kunnen klanten met een woning met energielabel A of hoger duurzaamheidskorting op hun hypotheek ontvangen....

Jaarbijdrage Kifid op niveau vorig jaar

Jaarbijdrage Kifid op niveau vorig jaar

De jaarbijdrage 2023 voor de financieel adviseurs is iets hoger dan die van vorig jaar, omdat het aandeel klachten tegen deze dienstverleners is toegenomen. Echter...

VVP-poll: ik ga een actieve bijdrage leveren aan de transitie naar een duurzamere maatschappij

VVP-poll: ik ga een actieve bijdrage leveren aan de transitie naar een duurzamere maatschappij

Roger van der Linden hield in zijn speech op de Adfiz-nieuwjaarsbijeenkomst branchegenoten een spiegel voor. Hij zei onder meer: "Het essentiële van vooruitgang...

TAF, Scildon, a.s.r. en NN winnaars vernieuwd Adfiz Prestatie Onderzoek

TAF, Scildon, a.s.r. en NN winnaars vernieuwd Adfiz Prestatie Onderzoek

TAF (Maatwerk ORV), Scildon (Huurverzekering), a.s.r. ( Platform Duurzaam Wonen), Nationale-Nederlanden (Dekking voor opruimen zonnepaneeldeeltjes) zijn de winnaars...

Roger van der Linden: “Maak écht werk van vooruitgang”

Roger van der Linden: “Maak écht werk van vooruitgang”

“Het essentiële van vooruitgang is vooruit te willen. En dat vraagt om visie, vertrouwen en leiderschap. En om keuzes maken die misschien op de korte...

Uniform uitvraagformulier WGA-ERD aangepast

Uniform uitvraagformulier WGA-ERD aangepast

Het uniform uitvraagformulier WGA-ERD is door Adfiz aangepast op de gegevens en cijfers zoals ze gelden voor 2023. Dit geactualiseerde formulier is te gebruiken...

Onderzoek ‘Beste Geldverstrekker 2022’

Onderzoek ‘Beste Geldverstrekker 2022’

De Nationale Hypotheekbond roept adviseurs op deel te nemen aan haar jaarlijkse onderzoek ‘Beste Geldverstrekker’. Het onderzoek richt zich op alle aspecten...

Adfiz: “Adviseur als dé deskundige”

Adfiz: “Adviseur als dé deskundige”

(Adviesvak over vijf jaar volgens Adfiz in VVP 06-2022) “Zorgen dat financieel advies voor meer mensen bereikbaar wordt, dáár wil ik aan bijdragen...

Fastlane Advies inmiddels bij 100 kantoren

Fastlane Advies inmiddels bij 100 kantoren

Binnen vijf weken na het lanceren van haar nieuwste hypotheeksoftware Fastlane Advies, heeft de Nationale Hypotheekbond het 100e hypotheekkantoor aangesloten: Huis...