"Hersteladvies verzekeraars heeft weinig om het lijf"

Euro's TB

Het hersteladvies dat verzekeraars geven in het kader van het activeren van woekerpolishouders stelt weinig voor. Dat beweren de initiatiefnemers van de Nationale Ontwoekerdag. "Verzekeraars geven consumenten, onder druk van de AFM een zogenaamd hersteladvies, maar dat heeft te weinig om het lijf. Er wordt bijvoorbeeld niet gemeld dat consumenten vaak recht hebben op meer compensatie. Die mogelijke compensatie verschilt natuurlijk van geval tot geval, maar loopt vaak in de duizenden euro’s."

De Nationale Ontwoekerdag vindt op 7 maart plaats in het Oude Tolhuys in Utrecht van 13.00 tot 21.00 uur. De initiatiefnemers zijn Consumentenbond, ConsumentenClaim, MoneyWise, Plus Magazine en Vereniging Woekerpolis.nl. 

 

Bezoekers van de dag moeten zich vooraf aanmelden en krijgen een gesprek van 20 minuten met een financieel adviseur. "De tientallen deelnemende adviseurs zijn allemaal ervaren specialisten, die in staat zijn om in korte tijd, concreet mensen te helpen met hun polissen. Ze kunnen bijvoorbeeld aangeven of het verstandig is om de woekerpolis te laten doorlopen, aan te passen of om te zetten naar een ander product. Ook kunnen ze informatie geven over de mogelijkheden voor meer compensatie dan ze op grond van bestaande regelingen van verzekeraars hebben gekregen."

Reactie toevoegen

 
Odin ontwikkelt nieuwe woekerclaimprocedure

Odin ontwikkelt nieuwe woekerclaimprocedure

Odin heeft een nieuwe claimprocedure voor 'woekerpolisgedupeerden' ontwikkeld. "In de laatste jaren zijn veel nieuwe feiten boven water gekomen, is er meer...

"Tussenpersoon woekerpolissen voelt voor klant als zakkenroller"

"Tussenpersoon woekerpolissen voelt voor klant als zakkenroller"

In haar column zaterdag in het FD stelt Erica Verdegaal de adviseurs die woekerpolissen verkochten voor de klant aanvoelen als zakkenrollers. Verdegaal, in een column...

Ruim 1.000 meldingen bij Meldpunt Woekerpolissen ASR

Ruim 1.000 meldingen bij Meldpunt Woekerpolissen ASR

De Consumentenbond heeft meer dan 1.000 meldingen gekregen bij haar Meldpunt Woekerpolissen ASR. "Wij gaan voor de consumenten die een melding bij ons hebben...

Wantrouwen wegens woekerpolissen blijft

Wantrouwen wegens woekerpolissen blijft

“Hoe kunt u mij daarvoor nu naar mijn verzekeraar sturen?! Deze heeft mij toch dat foute product verkocht!” Zo reageerde een klant bij het Nibud op de...

Omtzigt: "woekerpolis had nooit verkocht mogen worden"

Omtzigt: "woekerpolis had nooit verkocht mogen worden"

Het tv-programma 'Dit is de dag', dat zaterdag een uitzending had over woekerpolissen, heeft aanvullende interviews op haar website gezet. Het gaat om gesprekken...

Consumentenbond opent \'meldpunt woekerpolissen a.s.r.\'

Consumentenbond opent \'meldpunt woekerpolissen a.s.r.\'

De Consumentenbond heeft een meldpunt woekerpolissen a.s.r. geopend. Dit nadat vorige week bekend werd dat a.s.r. in een aantal gevallen een geheime schikking heeft...

Omtzigt blijft inzetten op openheid over verdiensten op woekerpolissen

Omtzigt blijft inzetten op openheid over verdiensten op woekerpolissen

Tweede-Kamerlid Pieter Omtzigt (CDA) blijft inzetten op openheid over de verdiensten op woekerpolissen. Omtzigt diende onlangs een motie in op grond waarvan verzekeraar/adviseur...

Woekerpolissen: AFM laat tanden zien

Woekerpolissen: AFM laat tanden zien

De AFM heeft een tuchtklacht ingediend tegen SRLEV N.V. (Reaal) bij de Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën) omdat "de resultaten van...

Woekerpolissen: Dijsselbloem houdt lijn vast

Woekerpolissen: Dijsselbloem houdt lijn vast

Minister Dijsselbloem van Financiën gaat niet in op het pleidooi van de Consumentenbond voor een commissie voor aanvullende collectieve compensatieregelingen....

Geen algemene adviseringsplicht woekerpolissen

Geen algemene adviseringsplicht woekerpolissen

Minister Dijsselbloem van Financiën voelt niet voor een algemene adviseringsplicht inzake woekerpolissen.   In antwoord op vragen van Tweede-Kamerlid...