Het adviesvak verdient meer erkenning

Opgestoken duim via Pixabay 400

Met de nieuwe rubriek 'De Adviescampagne' daagt VVP marktpartijen uit een campagne te bedenken om de waarde van financieel advies goed neer te zetten bij de consument. In VVP 1 van 12 februari nemen NVHP en Turien & Co, de handschoen op. 

Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP: "Het adviesvak verdient meer erkenning. Vandaar dat VVP in 2019 de sector vraagt een campagne te bedenken die recht doet aan het werk van de adviseur. Gedurende dit jaar verzoeken wij adviseurs en andere partijen zo'n campagne te bedenken. De uitgewerkte ideeën (inclusief budgetvoorstellen en te verwachten rendement) publiceren we. Ik roep partijen op die willen meedoen, zich te melden: redactie@vvponline.nl.

"Een gerenommeerde jury met onder andere Adfiz-directeur Enno Wiertsema en merkenbouwer Bert Rorije zal eind dit jaar de inzendingen beoordelen. Het is nadrukkelijk geen wedstrijd met een hoofdprijs; wij hopen dat de sector bereid zal blijken te investeren in de uitvoering van de beste ideeën."

NVHP: olievlekmethode

In VVP 1 trappen NVHP (hypothecair planners) en Turien & Co. de rubriek af.

De NVHP in haar bijdrage: "Het effect kennen we allemaal: een klein blikje olie leeggieten in een vijver. Binnen de kortste keren verspreidt de olie zich over een breed oppervlakte. Het blikje heeft een groot effect. In onze campagne zien wij de 6.000 financieel advieskantoren als de ‘blikjes’ olie. We ontwikkelen communicatiemiddelen die al die kantoren in hun ‘eigen vijver’ loslaten. Die vijver zijn de eigen klanten en prospects.

"Kernboodschap in de campagne is dat er vele momenten zijn waarop de consument er verstandig aan doet om contact te zoeken met zijn eigen financieel adviseur. Voor het thema wonen hebben we hiervoor de slogan Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud ontwikkeld.

"Misschien niet spectaculair, maar wel zéér effectief is de organisatie van een lezing voor klanten en prospects door het lokale adviescentrum voor financiële vraagstukken."

Turien & Co.: NLAdviseert

Turien & Co. stelt de campagne NLAdviseert voor, een campagne waarin verzekeringsmaatschappijen en financieel adviseurs zich van hun beste kant laten zien. Dit doen zij door consumenten oprecht te helpen hun leven veiliger en aangenamer te maken.

"De concrete gedachte hierachter is om de tweede woensdag van oktober de dag van de financieel adviseur te maken. Op deze dag houden zoveel mogelijk kantoren ‘open huis’ en worden consumenten gestimuleerd om bij het plaatselijke financieel advieskantoor langs te gaan. Doel van deze campagne is om zoveel mogelijk consumenten op een andere wijze de meerwaarde van de financieel adviseur te laten ervaren.

"Deelnemers aan de campagne bieden tijdens deze dag, dankzij een financiële bijdrage van de gezamenlijke verzekeraars, tegen lage kosten materialen aan die de kans op schade beperken.

"Financieel adviseurs en verzekeraars gaan samenwerken om deze campagne bekend te maken. Hierbij gaan zij net zoveel geluid maken als de 3.200 sirenes nu doen. Elke eerste maandag van de maand gaan de sirenes. In Nederland staan er ongeveer 3.200. Dit aantal blijkt voldoende te zijn om elke Nederlander te bereiken. Het aantal professionele financieel advieskantoren is het dubbele van het aantal sirenes. Met elkaar moeten we dan toch evengoed als die sirenes alle burgers kunnen bereiken?" 

De komende weken publiceren wij de bijdragen van NVHP en Turien & Co. integraal op VVP Online.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over