VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

Hergeboorte VVP

De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van VVP, na de overname door hoofdredacteur Willem Vreeswijk. VVP is en blijft, aldus Vreeswijk, “hét platform voor de financieel adviseur”.

Dinsdagavond telde de Anwb even voor zessen 2.287 kilometer file in Nederland, een record. Oorzaak: de sneeuwval.

Hoe wit de wegen ook waren, het weerhield een groot aantal branchegenoten er niet van naar Hoevelaken te komen, waar de hergeboorte van VVP werd gevierd met als gastheer Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO). Het laat zien dat velen een goed functionerende vakpers belangrijk vinden.

VVP richt zich nadrukkelijk op de financieel adviseur en Vreeswijk legde uit dat dit zo blijft. Sterker, hij wil deze focus alleen maar nog groter maken. Zo worden de studiemiddagen van vroeger in samenwerking met Bureau DFO in ere hersteld en komt er een reeks specials met als thema ‘Het rendement van advies’.

Ook nieuw is ‘De Adviescampagne’. Hierin worden branchepartijen uitgenodigd een concrete campagne te bedenken om de meerwaarde van de financieel adviseur bij het grote publiek neer te zetten. Want dát is precies waar VVP aan wil bijdragen, aldus Vreeswijk: “Ik ben heilig overtuigd van de maatschappelijke functie van de financieel adviseur. In al zijn vezels wil VVP bijdragen aan het versterken van die rol. Maar de advieskracht van de adviseur mag meer worden uitgestraald!”

Jurjen Oosterbaan zei in zijn welkomstwoord dat een goed functionerende vakpers van cruciaal belang is: “We vinden persvrijheid belangrijk. Maar hebben we er ook iets voor over? Zijn we bereid nog een abonnement te nemen of kijken we wel gratis op nu.nl? De vraag dringt op of het kalf eerst moet dreigen te verdrinken voordat we het gaan redden? In een tijd dat het maken van fake news voor arme families een aantrekkelijke bron van inkomsten blijkt te zijn geworden, denk ik dat we niet genoeg kunnen investeren in een sterke en dus onafhankelijke pers.”

Foto: op een goede toekomst voor VVP toosten van links naar rechts: Edwin Bosma (BHB Dullemond, lid VVP Ondernemerspanel), Jelle Bartels (Next Step Factory), Arjan Cornelisse (Senior Account Manager VVP), Bert Sonneveld (de Vereende), Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies, lid VVP Ondernemerspanel), Tim Schoonbergen (Nedasco), Peggy van der Smitte (Marcel van der Smitte en Partners), Ton van Hooft (Van Hooft en Postema), Martin Koot (MoneyView), Willem Vreeswijk (hoofdredacteur en eigenaar VVP), Ruud Dekker (de Vereende), Edwin Herdink (CFD), Wim Vonk (SparklingCRM), Ewald Bary (Lindenhaeghe), Bob Klijn (Herenvest, lid VVP Ondernemerspanel), Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) en Toon Berendsen (redacteur VVP). (Foto: Roel Dijkstra Fotografie.)

 

Reactie toevoegen

 
Meer over