Hypotheek Visie lanceert proactief klantbeheer
Hypotheek Visie gaat proactief klantbeheer integraal onderdeel uit laten maken van de adviespraktijk. Deze dienst komt voor alle klanten automatisch beschikbaar, zonder dat zij daarvoor tegen betaling een aanvullend serviceabonnement hoeven af te sluiten.
Uriël Ballast, marketing directeur van Hypotheek Visie Centrale: “Het belang van actief klantbeheer wordt inmiddels algemeen ingezien. Proactief klantbeheer gaat wat ons betreft verder en breder. De klant en niet het product staat daarbij centraal. Kunstmatige intelligentie vergroot in snel tempo de voorspellende waarde van data. Naarmate je als organisatie meer data hebt, kan je met de juiste tools ook veel beter voorspellen welke relevante ontwikkelingen zich bij de klant gaan voordoen. Als Hypotheek Visie Centrale beschikken wij over een enorme database. Die gaan wij inzetten om onze klanten op een breed terrein regelmatig te benaderen om hen te attenderen op zaken die mogelijk in hun persoonlijke situatie relevant worden. Het gaat daarbij niet alleen om impulsen om iets ’te kopen’ of te verzekeren. Via onze tools kunnen wij voor onze klanten ook geld ’verdienen’ door op het juiste moment te wijzen op bijvoorbeeld bepaalde toeslagen of kortingen op bestaande producten waarvoor zij mogelijk in aanmerking komen."
Centrale regie
Ballast: "Het idee van proactief klantbeheer lukt alleen wanneer er een grote database is en er een sterke centrale regie kan worden gevoerd. Wij hebben uitgebreid marktonderzoek gedaan en na testen en onderzoek zijn wij uitgekomen bij onze automatiseringspartner Blinqx. De pilots die wij hebben gehouden zijn zeer succesvol verlopen.
"De data worden centraal geanalyseerd, de acties per klant worden centraal aangemaakt en ook de digitale benadering en follow up vindt centraal plaats. Daar waar nodig kunnen wij per type actie ook aanvullende educatieprogramma’s voor onze franchisenemers en hun medewerkers op de kantoren beschikbaar stellen. Hierbij kunnen wij ook per kantoor schakelen in de hoeveelheid klanten die wij benaderen. Is er op een kantoor tijdelijk onderbezetting dan zorgen wij ervoor dat, voor dat specifieke kantoor, ook de contactmomenten met de klanten worden verlaagd.
"Wij begrijpen dat het begrip proactief klantbeheer moet landen. Wij vinden het belangrijk dat ook andere financiële professionals deze mogelijkheden kennen. Wij hebben niets te verbergen. Daarom gaan wij, Hypotheek Visie Centrale, samen met Blinqx op vier plaatsen in Nederland aan collega’s laten zien hoe wij proactief klantbeheer hebben ingericht.”
Reactie toevoegen
Meer over
Hypotheek Visie verbreedt aanbod schadeverzekeringen met RISK
Hypotheek Visie gaat met behulp van RISK Volmacht het aanbod in particuliere schadeverzekeringen verbreden. Hypotheek Visie is het afgelopen jaar zoekende geweest...