IG&H opent (Gen)AI Experience Center

IG&G AI centrum 2024

IG&H heeft het (Gen)AI Experience Center geopend, bedoeld om te inspireren en te demonstreren wat er allemaal in de praktijk mogelijk is met (generatieve) AI.

Joost van de Meent, CEO IG&H: “Voor ons is dit een logische stap, omdat wij inmiddels al meer dan tien jaar werken aan (Gen)AI-oplossingen voor onze klanten en ook al vele klanten hebben geholpen met het implementeren van (Gen)AI. Tegelijkertijd zien we ook dat de adoptie van (Gen)AI in de praktijk nog beperkt is. Met ons (Gen)AI Experience Center willen we graag laten zien hoe bedrijven (Gen)AI praktisch en schaalbaar kunnen implementeren in hun bedrijfsvoering.”

Het Center bestaat uit zes verschillende ruimtes waar bezoekers zelf kunnen experimenteren met verschillende (Gen)AI-cases, die werken met beeld, tekst en getallen. Ook vinden er trainingen plaats voor klanten en werknemers, zoals een Co-Pilot of een prompt engineering training en fungeert het als een brainstorm- en testruimte voor nieuwe oplossingen voordat ze bij klanten worden geïmplementeerd. Op afspraak kunnen bedrijven op vrijdagmiddag in een workshopsessie samen met IG&H’s data scientists aan de slag om een oplossing vorm te geven voor hun specifieke vraagstuk.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Ken je vak! AI-verordening

Ken je vak! AI-verordening

Op 1 augustus is de AI-verordening officieel in werking getreden. De komende tijd gaan de verschillende eisen die deze wet stelt aan ontwikkelaars en gebruikers...

De waarde van advies volgens ChatGPT

De waarde van advies volgens ChatGPT

(Uit VVP-special De Waarde van Advies 2024) Wat is de waarde van financieel advies? VVP vroeg het aan ChatGPT. Dit soort generatieve kunstmatige intelligentie...

Hypotheekmarkt: sterke groei in tweede kwartaal

Hypotheekmarkt: sterke groei in tweede kwartaal

De hypotheekomzet bereikte in het tweede kwartaal van 2024 het hoogste niveau sinds 2022. Aldus de Hypotheekupdate | Q2 2024 van IG&H. Ten opzichte van het tweede...

Integreren van AI-software

Integreren van AI-software

(Uit Ken je vak!, VVP 3-2024) In dit derde deel van de serie AI in de Adviespraktijk beantwoorden we de vraag: hoe integreer je AI in een bestaand IT-landschap?...

Ik ga op reis en neem mee… AI als oplossing voor de claimpieken

Ik ga op reis en neem mee… AI als oplossing voor de claimpieken

(Blog door Stephan de Jong, Director Technology & Digital Transformation bij IG&H) Door gebruik te maken van de mogelijkheden van GenAI kunnen verzekeringsmaatschappijen...

Hoe operationaliseer je een getraind algoritme?

Hoe operationaliseer je een getraind algoritme?

(Dennie van den Biggelaar, Onesurance, in Ken je vak! VVP 2-2024) In dit tweede deel van de serie AI in de Adviespraktijk beantwoorden we de vraag: hoe operationaliseer...

Nederlanders hebben nauwelijks beeld van AI-gebruik door financiële instellingen

Nederlanders hebben nauwelijks beeld van AI-gebruik door financiële instellingen

Maar weinig consumenten hebben een goed beeld van in hoeverre hun bank, verzekeraar of pensioenfonds artificiële intelligentie (AI) gebruikt. Daarnaast zijn...

AFM en DNB schetsen uitgangspunten toezicht op AI

AFM en DNB schetsen uitgangspunten toezicht op AI

In een dinsdag verschenen rapport schetsen AFM en DNB uitgangs- en aandachtspunten te voor het vormgeven van het toezicht op artificiële intelligentie (AI)....

ChatGPT versus Kees Dullemond

ChatGPT versus Kees Dullemond

(Uit VVP-special Duurzaam Advies 2024) Nieuw in VVP in 2024: VVP legt een vraag voor aan ChatGPT en laat vervolgens een deskundige van vlees en bloed op het antwoord...

IG&H AllVida nu ook voor schadeverzekeraars en intermediairs

IG&H AllVida nu ook voor schadeverzekeraars en intermediairs

IG&H biedt AllVida nu ook aan schadeverzekeraars en intermediairs. Dit onder de naam AllVida Insurance Solution. De oplossing is ontwikkeld binnen vier maanden...