In 2025 betere dienstverlening aan mensen die toeslagen ontvangen
De Dienst Toeslagen gaat mensen gerichter wijzen op hun recht op toeslagen. Daarnaast wordt het makkelijker om wijzigingen door te geven, bijvoorbeeld via online kanalen. En toeslagenontvangers worden vaker benaderd als er een kans is op een hoge terugvordering. Deze maatregelen neemt dienst Toeslagen om te zorgen dat toeslagenontvangers nog beter geholpen worden rond het aanvragen en ontvangen van toeslagen. Dat staat in het jaarplan Dienst Toeslagen, dat staatssecretaris Nora Achahbar van Financiën (Toeslagen en Douane) naar de Tweede Kamer stuurde.
Meer dan acht miljoen mensen ontvangen één of meerdere toeslagen.
Reactie toevoegen
Meer over
Mensen met een beperking meer baankansen geven
Ruim de helft van de Nederlandse bevolking (vijftien tot 65 jaar) kampt met een beperking en heeft hierdoor moeite om werk te vinden, stelt ABN Amro in haar rapport...
Financiële prikkel bevordert meedoen werknemers aan vitaliteitsprogramma
Uit onderzoek in opdracht van Acture blijkt dat 69 procent van de medewerkers die deelnemen aan vitaliteitprogramma’s zich beter voelt. Uit het onderzoek blijkt...
Verder kijken dan OCTAS-rapport
(Uit katern Inkomen, VVP 4-2024) Het zesde VVP-event Inkomen viel met de neus in de boter. Immers, SZW was net de internetconsultatie gestart van het wetsvoorstel...
Compleet, innovatief en persoonlijk
(Partner in kennis Turien & Co. in katern Inkomen, VVP 4-2024) Janna Vos werkt als productspecialist bij Turien & Co. In deze functie houdt ze zich bezig...
(Uit katern Inkomen, VVP 4-2024) Laten we samen werkgevers de zorg rond ziekte en verzuim uit handen nemen, op een pragmatische manier. Aldus product manager Jorn...
(Uit katern Inkomen, VVP 4-2024) Nationale-Nederlanden riep in haar kennissessie op het VVP-event Inkomen adviseurs op te helpen bij het verlagen van het ziekteverzuim...
(Uit katern Inkomen, VVP 4-2024) “Ook een geïntegreerde blijft het stempel ‘ziek’ houden. Vreemd dat er in Nederland nooit gesproken wordt...
(Annemieke Postema, AOVdokter, in Ken je vak!, VVP 4-2024) Het optierecht (of verhogingsrecht) is belangrijk bij periodieke onderhoudsgesprekken rondom arbeidsongeschiktheidsverzekeringen....
(Angelo Wiegmans, Bedrijf Plus, in Ken je vak!, VVP 4-2024) Wanneer een zakelijke relatie van jouw assurantiekantoor een forse brandschade heeft opgelopen, zet...
CBS: historische tijdlijn sociale zekerheid
Het CBS heeft een historische tijdlijn ontwikkeld waarop het ontstaan van een aantal sociale voorzieningen middels wetten (AOW, WW, WWB, etcetera) is weergeven....