ING biedt adviseurs volledig digitaal proces met Hypotheekstart

Turhan Özgüner - voorzitter NVHP 2022

ING biedt adviseurs vanaf eind juni een volledig digitaal proces met Hypotheekstart. Turhan Özgüner, directeur Verkoop en Beheer bij ING Intermediair: "Een online omgeving waar adviseurs klanten eenvoudig het Know Your Customer (KYC)-proces kunnen laten doorlopen. En dat gewoon via de huidige intermediairsportal. Vanaf eind juni kunnen alle intermediairs waar ING zaken mee doet, met deze nieuwe service naar wens handmatige formulieren inruilen voor digitale onboarding.

"Een intermediair heeft de volledige regie. Hij bepaalt per aanvraag en zelfs per proces wat hij digitaal wil regelen. Hypotheekstart is ook de online omgeving waar offertestukken straks digitaal ondertekend kunnen worden."

Verdere digitalisering

Het KYC helpen digitaliseren is volgens Özgüner het begin van de mogelijkheden die in de komende maanden volgen via Hypotheekstart. “Zo digitaliseren we op dit moment het bestaande proces waarin een klant toestemming geeft voor het delen van klantdata met het intermediair. Op termijn wordt ook deze toestemming toegevoegd aan Hypotheekstart.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Finale VVP Advies Award 2024 in beeld

Finale VVP Advies Award 2024 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2024 inde belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

MoneyView in de nieuwe VVP: gemak nekt de mens

MoneyView in de nieuwe VVP: gemak nekt de mens

Gemak nekt de mens, stelt directeur Pepijn van Kleef van MoneyView in zijn column in de nieuwe VVP 4-2024. Van Kleef: "Ik merk dat het me meer en meer tegen begint...

ING stelt nog eens 250 miljoen euro beschikbaar aan Nationaal Warmtefonds

ING stelt nog eens 250 miljoen euro beschikbaar aan Nationaal Warmtefonds

ING stelt 250 miljoen euro financiering beschikbaar aan Nationaal Warmtefonds, dat tegen gunstige voorwaarden leningen verstrekt voor het energiezuiniger maken van...

ChatGPT versus Ronald Tiemessen

ChatGPT versus Ronald Tiemessen

(Uit Katern Hypotheken, VVP 3-2024) Nieuw in VVP in 2024: VVP legt een vraag voor aan ChatGPT en laat vervolgens een deskundige van vlees en bloed op het antwoord...

Ik ga op reis en neem mee… AI als oplossing voor de claimpieken

Ik ga op reis en neem mee… AI als oplossing voor de claimpieken

(Blog door Stephan de Jong, Director Technology & Digital Transformation bij IG&H) Door gebruik te maken van de mogelijkheden van GenAI kunnen verzekeringsmaatschappijen...

Win tijd met AI en Machine Learning

Win tijd met AI en Machine Learning

(Partner in kennis Inpact in katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Dagelijks worden enorme hoeveelheden data gecreëerd. In de verzekeringsbranche is dat...

Blijf heer en meester over data

Blijf heer en meester over data

(Uit katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Weet wat u wilt met data, dat is de vraag die vooraf gaat aan elke andere beslissing op gegevensvlak. Vervolgens...

De kloof overbruggen tussen adviesbedrijf en IT

De kloof overbruggen tussen adviesbedrijf en IT

(Blog door Stephan de Jong, Directeur Technologie en Digitale Transformatie, en Jan-Pieter van der Helm, Managing Director Verzekeringen (foto) bij IG&H) Intermediairs...

ING gaat niet in op eis Milieudefensie

ING gaat niet in op eis Milieudefensie

"Van het ene op het andere moment helemaal stoppen met de financiering van olie en gas isvolgens ons niet de juiste aanpak." Aldus ING in een brief aan Milieudefensie,...

Kredietaanbieders moeten alert zijn op fouten in geautomatiseerde acceptatieprocessen

Kredietaanbieders moeten alert zijn op fouten in geautomatiseerde acceptatieprocessen

De AFM roept kredietaanbieders op om alert te zijn op fouten in geautomatiseerde kredietacceptatieprocessen. De verplichte kredietwaardigheidstoets voor consumenten...