Interpolis komt met Chiller app om burn-outs tegen te gaan

Stress via Pixabay 3

Interpolis verwacht in oktober de Chiller app te lanceren, die mensen helpt burn-out klachten te herkennen en vroegtijdig tegen te gaan. De gratis app, die momenteel wordt getest, helpt gebruikers om via inzichten, opdrachten/challenges en laagdrempelig contact met online psycholoog burn-out uitlokkend gedrag aan te pakken.

Een ruime meerderheid van de millennials met burn-out klachten (56 procent) zoekt helemaal geen hulp bij psychologen, artsen en/of familie, blijkt uit nieuw onderzoek van Interpolis, uitgevoerd door IPSOS. Uit het onderzoek onder 1.500 millennials blijkt dat 32 procent dusdanig vermoeid is, dat zij hierdoor 50 tot 100 procent minder goed functioneren dan normaal. Opvallend, aldus de verzekeraar, is dat 29 procent van de jonge ondernemers tot 40 jaar met mentale klachten, hier al twee jaar of langer mee rondloopt. Ook bij 35- tot en met 39-jarigen houden klachten vaak al minimaal twee jaar aan (25 procent).

Een vijfde van de Nederlandse millennials heeft op dit moment dusdanige mentale klachten dat het hun dagelijks leven beïnvloedt. Interpolis: "Vergelijkbare cijfers in 2018 (25 procent) en 2017 (negentien procent) laten zien hoe hardnekkig het probleem is. labiel voelen en het gevoel hebben grip te verliezen."

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Achmea’s innovatiehub investeert in The Micro Habit Company

Achmea’s innovatiehub investeert in The Micro Habit Company

De innovatiehub van Achmea gaat een partnership aan met The Micro Habit Company. Deze Nederlandse startup ontwikkelt micro-habit programma’s op het gebied...

Holistische personeelsaanpak steeds belangijker

Holistische personeelsaanpak steeds belangijker

In de terugblik op de BedrijvenMonitor van Interpolis in de afgelopen vier jaar, uitgevoerd door Ipsos, valt op dat de arbeidsmarkt nóg krapper is geworden....

Interpolis: schade door niet-handsfree bellen niet langer gedekt

Interpolis: schade door niet-handsfree bellen niet langer gedekt

Interpolis vergoedt vanaf 1 december niet langer schade die is ontstaan doordat bestuurders hun mobiel niet-handsfree hebben gebruikt. De wijziging volgt op onderzoeksresultaten...

Interpolis: ondernemers onderschatten impact cyberaanval

Interpolis: ondernemers onderschatten impact cyberaanval

Ondernemers onderschatten de impact van een cyberaanval op hun bedrijf en medewerkers. Negen van de tien ondernemers denkt binnen een week na een succesvolle aanval...

Financiële prikkel bevordert meedoen werknemers aan vitaliteitsprogramma

Financiële prikkel bevordert meedoen werknemers aan vitaliteitsprogramma

Uit onderzoek in opdracht van Acture blijkt dat 69 procent van de medewerkers die deelnemen aan vitaliteitprogramma’s zich beter voelt. Uit het onderzoek blijkt...

Zzp'ers stuk minder vertrouwen in kabinet dan mkb-ondernemers

Zzp'ers stuk minder vertrouwen in kabinet dan mkb-ondernemers

Bijna de helft (47 procent) van de zzp’ers heeft (zeer) weinig vertrouwen in het kabinet, ten opzichte van 37 procent van de mkb-ondernemers, aldus onderzoek...

Zo ziet a.s.r. Vitality er vanaf januari 2025 uit

Zo ziet a.s.r. Vitality er vanaf januari 2025 uit

a.s.r. heeft de eerder aangekondigde aanpassingen van Vitality bekend gemaakt. Per 1 januari 2025 is a.s.r. Vitality beschikbaar bij inkomens-, pensioen- en zorgverzekeringen...

Klanten trouw aan hun autoverzekeraar

Klanten trouw aan hun autoverzekeraar

Maar liefst 93 procent van de klanten wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Interpolis heeft de trouwste klanten, met een gemiddelde klanthistorie van...

Werkgevers willen medewerkers helpen gezonder te leven

Werkgevers willen medewerkers helpen gezonder te leven

De stijgende kosten die te maken hebben met de gezondheid van werknemers vormen een van de belangrijkste risico’s voor werkgevers. Vooral ziekteverzuim en...

Interpolis voert campagne tegen social media in het verkeer

Interpolis voert campagne tegen social media in het verkeer

Uit recent onderzoek blijkt dat driekwart van de volwassenen hun telefoon gebruikt terwijl ze actief deelnemen aan het verkeer. Dit gedrag brengt ernstige risico's ...