Jaarbijdrage Kifid adviseur omhoog

Euro's via Pixabay 2018

De jaarbijdrage die adviseurs betalen aan Kifid valt in 2019 hoger uit. Kifid in een mail aan adviseurs: "De jaarbijdrage is hoger omdat de begroting 2019 hoger is en het aantal aangesloten financiële dienstverleners minder is geworden. Daarnaast berekenen we compensatie voor het tekort in 2017 door aan alle aangesloten financiële dienstverleners op grond van artikel 8 van het Kostenreglement 2017."

Kifid: "In 2019 zullen we de in 2018 ontstane achterstand wegwerken. Dit vraagt om zowel versterking van de vaste bezetting als inzet van een ruimere flexibele schil."

Kifid verwacht in 2019 ongeveer 5.000 nieuwe klachten te ontvangen. De praktijk leert dat hiervan ongeveer 3.200 klachten voldoen aan de voorwaarden voor behandeling door Kifid. 

De nieuwe bedragen zijn niet bekend gemaakt.

Reactie toevoegen

 

Reacties

WJJM Triki - Triki Beheer BV 25 februari 2019

dat is leuk, in 2017 was mijn begroting ook niet sluitend; even mijn klanten vragen om bij te springen; De overheid beseft niet waarom er steeds minder tussenpersonen zijn en vraagt gewoon maar meer wanneer men e.e.a. niet sluitend heeft; € 15,- is weer net te weinig om de betaling achterwege te laten

Paul Schoo - Platter-Schoo FD 14 januari 2019

"Het aantal aangesloten financiële dienstverleners minder is geworden." met dank aan het overheidsbeleid. De wurgende diplomaplicht zorgt voor minder instroom en vers bloed in het vak. Altijd ontkend, maar nu duidelijk in de cijfers weergegeven.

Meer over
Toezegging van dekking weegt zwaarder dan voorwaarden

Toezegging van dekking weegt zwaarder dan voorwaarden

(Kifid-uitspraak GC 2024-0109) De Geschillencommissie oordeelt dat de verzekeringsvoorwaarden geen recht geven op dekking, maar dat de consument uit het telefoongesprek...

Consumenten wisten niet dat zij overeenkomst tot opdracht ondertekenden

Consumenten wisten niet dat zij overeenkomst tot opdracht ondertekenden

(Kifid-uitspraak GC 2024-0111) Met toepassing van de wettelijke bewijsregels oordeelt de Geschillencommissie dat de adviseur onvoldoende heeft bewezen dat de consumenten...

Geheugenverlies klager wil er bij Geschillencommissie niet in

Geheugenverlies klager wil er bij Geschillencommissie niet in

(Kifid-uitspraak GC 2024-0106) Met de verzekeraar is de Geschillencommissie van oordeel dat de consument heeft geprobeerd de verzekeraar opzettelijk te misleiden...

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

Volgende verzekeraar struikelt over 'duurzame informatiedrager'

(Kifid-uitspraak GC 2024-0101) De Geschillencommissie heeft ambtshalve getoetst aan de Richtlijn betreffende verkoop op afstand van financiële diensten aan...

Commissie van Beroep laat verzekeraar tuinschade alsnog vergoeden

Commissie van Beroep laat verzekeraar tuinschade alsnog vergoeden

(Kifid-uitspraak CvB 2024-0007) De consument heeft twee akkoordverklaringen ondertekend, voor schade aan de inboedel en voor schade aan opstal en tuin. Daarna heeft...

Kifid: registratie van persoonsgegevens niet standaard acht jaar

Kifid: registratie van persoonsgegevens niet standaard acht jaar

De Commissie van Beroep van Kifid oordeelt in een dinsdag gepubliceerde uitspraak dat de bank bij registratie van persoonsgegevens niet standaard mag uitgaan van...

Geen disculperende stilstand

Geen disculperende stilstand

(Kifid-uitspraak GC 2024-.0061) De consument is betrokken geweest bij een aanrijding met een scooterrijder. Hij is van mening dat de scooterrijder, verzekerde van...

ORV splijt ex-partners

ORV splijt ex-partners

(Kifid-uitspraak GC 2024-0062) Consument is het niet eens met het feit dat zijn ex-echtgenote een overlijdensrisicoverzekering op zijn leven heeft gesloten. Hij...

Hypotheekadviseur bewaakte tijdlijnen onvoldoende

Hypotheekadviseur bewaakte tijdlijnen onvoldoende

(Kifid-uitspraak GC 2024- 0053) De consument heeft de adviseur ingeschakeld voor advies over en bemiddeling bij het oversluiten van zijn hypotheek en het verkrijgen...

Sector geeft Kifid ruime voldoende

Sector geeft Kifid ruime voldoende

Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over het financiële klachteninstituut Kifid. Zij waarderen Kifid met een 7,4 gemiddeld. Ruim...