Jaarbijdrage Kifid te veel verhoogd

Discussie

'Wie de weg weet op het internet, selecteert moeiteloos zelf de beste financiële producten'. Dat was de VVP-stelling van afgelopen keer. Niet geheel verwonderlijk was 85 procent van de lezers van VVP Online het met deze stelling, gebaseerd op een FD-column van publicist en econoom Erica Verdegaal, oneens. Een interessante vervolgvraag aan die 85 procent zou kunnen zijn: kan de klant zich volgens u wél digitaal redden in uw digitale poliskluis nadat u hem hebt geadviseerd? Maar die vraag gaan we niet stellen, want we hebben een andere stelling voor de nieuwe week.

Kifid stuurt momenteel de facturen 2019 rond. Vindt u de prijsverhoging die Kifid dit jaar doorvoert, inclusief bijlappen voor het tekort uit 2017, acceptabel? Doe weer mee met de VVP-poll en stem!

Ondertussen weer een goede week gewenst!

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Dirks - Midden Brabant Advies 12 februari 2019

Ook wij ontvingen vroeg in het nieuwe kalenderjaar de 2019-factuur van KiFiD. De extra gevraagde bijdrage voor ons kantoor van euro 25,00 om het verlies te dekken van KiFiD deed mij besluiten om eens terug te kijken naar de facturatie en het beleid van de voorgaande jaren. In 2012 betaalde mijn kantoor in totaal euro 482,00 aan KiFiD-bijdrage. Dit jaar is dat euro 1.075,00 en dat bij een gelijk aantal FTE. Een stijging dus van 123% in 6 jaar tijd. Ik begrijp dat het aantal klachtenbehandelingen is toegenomen (waarvan de afhandelingskwaliteit overigens ter discussie staat), maar een 123% kostenverhoging in zo’n korte tijd roept vragen op.

Paul Schoo - Platter Schoo FD 11 februari 2019

Het gros van de zaken zijn tegen banken en verzekeraars. Het intermediair betaald al jaren teveel. De vervuiler dient te betalen!

Geurt van Kooten - Van Kooten Financiele Raadgevers 11 februari 2019

Ik ben met een relatie bij KIFID geweest i.v.m. een advies van vorige adviseur met grote nadelige gevolgen voor relatie. Het traject duurde bijna 2 jaar, adviseur kwam weg met 100,00 euro, terwijls schade opliep richting de 50.000,00 euro. Bij KIFID ontbreekt tijd en ontbreekt kennis, de uitspraak stond vol met inhoudelijke fouten. Zelfs 1 euro is te veel tot het moment dat KIFID bij is, kan nakomen wat ze beloven en er voldoende kennis is om zaken te beoordelen. Wij gaan een dezer dagen de zaak voorleggen bij AFM. Ik heb naar mijn relatie plaatsvervangende schaamte.

Jeroen wolfsen - moneywise 11 februari 2019

Ik zag dit jaar de nota weer en dacht even: zo leuk zijn als er een keer echt een klacht komt van een klant van ons. Nu heb ik toch iedere keer het gevoel dat ik ergens voor betaal waar ik geen gebruik van maak. Eigenlijk zou er hogere kosten berekend moeten worden aan de partij die regelmatig door consumenten wordt aangesproken bij het KIFID. De vervuiler betaalt , zeg maar.

Meer over
Nazorg verduidelijken?

Nazorg verduidelijken?

Veel duidelijker had de uitslag van de VVP-poll van afgelopen week niet kunnen zijn: 167 van de 200 stemmers vinden het geen goede zaak dat klanten hun hypotheek...

Stelling van de week

Stelling van de week

De VVP-poll van afgelopen week leverde geen duidelijke ja of nee op. Van de 163 stemmers was 51 procent het eens en 49 procent oneens met de stelling: 'Verzekeraar...

Stelling van de week

Stelling van de week

Verplicht verzekeraars een lagere premie meteen ook aan bestaande klanten te geven. Dat stelden afgelopen week verschillende adviseurs op VVP Online in de ongoing...

Stelling van de week: minder afhankelijk van productverkoop

Stelling van de week: minder afhankelijk van productverkoop

De meningen waren afgelopen week redelijk gelijk verdeeld in de wekelijkse VVP-poll die luidde: 'Adviseur verzuimt massaal klant te informeren over premiedaling'....

Adviseur verzuimt massaal klant te informeren over premiedaling

Adviseur verzuimt massaal klant te informeren over premiedaling

Nog steeds wint volgens de stemmers op de wekelijkse VVP-poll persoonlijk contact tussen adviseur en klant het van alle digitale communicatiemiddelen. 87 procent...

Persoonlijk contact wint het nog steeds

Persoonlijk contact wint het nog steeds

Doe weer mee met de VVP-poll! De stelling deze week: "Nog steeds wint persoonlijk contact tussen adviseur en klant het van alle digitale communicatiemiddelen". De...