Jaarbijdrage Kifid te veel verhoogd

Discussie

'Wie de weg weet op het internet, selecteert moeiteloos zelf de beste financiële producten'. Dat was de VVP-stelling van afgelopen keer. Niet geheel verwonderlijk was 85 procent van de lezers van VVP Online het met deze stelling, gebaseerd op een FD-column van publicist en econoom Erica Verdegaal, oneens. Een interessante vervolgvraag aan die 85 procent zou kunnen zijn: kan de klant zich volgens u wél digitaal redden in uw digitale poliskluis nadat u hem hebt geadviseerd? Maar die vraag gaan we niet stellen, want we hebben een andere stelling voor de nieuwe week.

Kifid stuurt momenteel de facturen 2019 rond. Vindt u de prijsverhoging die Kifid dit jaar doorvoert, inclusief bijlappen voor het tekort uit 2017, acceptabel? Doe weer mee met de VVP-poll en stem!

Ondertussen weer een goede week gewenst!

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Dirks - Midden Brabant Advies 12 februari 2019

Ook wij ontvingen vroeg in het nieuwe kalenderjaar de 2019-factuur van KiFiD. De extra gevraagde bijdrage voor ons kantoor van euro 25,00 om het verlies te dekken van KiFiD deed mij besluiten om eens terug te kijken naar de facturatie en het beleid van de voorgaande jaren. In 2012 betaalde mijn kantoor in totaal euro 482,00 aan KiFiD-bijdrage. Dit jaar is dat euro 1.075,00 en dat bij een gelijk aantal FTE. Een stijging dus van 123% in 6 jaar tijd. Ik begrijp dat het aantal klachtenbehandelingen is toegenomen (waarvan de afhandelingskwaliteit overigens ter discussie staat), maar een 123% kostenverhoging in zo’n korte tijd roept vragen op.

Paul Schoo - Platter Schoo FD 11 februari 2019

Het gros van de zaken zijn tegen banken en verzekeraars. Het intermediair betaald al jaren teveel. De vervuiler dient te betalen!

Geurt van Kooten - Van Kooten Financiele Raadgevers 11 februari 2019

Ik ben met een relatie bij KIFID geweest i.v.m. een advies van vorige adviseur met grote nadelige gevolgen voor relatie. Het traject duurde bijna 2 jaar, adviseur kwam weg met 100,00 euro, terwijls schade opliep richting de 50.000,00 euro. Bij KIFID ontbreekt tijd en ontbreekt kennis, de uitspraak stond vol met inhoudelijke fouten. Zelfs 1 euro is te veel tot het moment dat KIFID bij is, kan nakomen wat ze beloven en er voldoende kennis is om zaken te beoordelen. Wij gaan een dezer dagen de zaak voorleggen bij AFM. Ik heb naar mijn relatie plaatsvervangende schaamte.

Jeroen wolfsen - moneywise 11 februari 2019

Ik zag dit jaar de nota weer en dacht even: zo leuk zijn als er een keer echt een klacht komt van een klant van ons. Nu heb ik toch iedere keer het gevoel dat ik ergens voor betaal waar ik geen gebruik van maak. Eigenlijk zou er hogere kosten berekend moeten worden aan de partij die regelmatig door consumenten wordt aangesproken bij het KIFID. De vervuiler betaalt , zeg maar.

Meer over
VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

Alle leden van de NVGA zijn gedurende een jaar automatisch aangesloten bij INSVER, het kennisplatform over duurzaamheid in de verzekeringsbranche, aldus een bericht...

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

"Daar waar digitalisering en de data die daaruit voortvloeit de belofte in zich hadden dat het zou leiden tot meer transparantie en een beter (over)zicht, lijkt...

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

Volgens onderzoek van Ingage zijn adviseurs tevreden over de afhandeling van hypotheekaanvragen door geldverstrekkers. We leggen deze week daarom onze lezers graag...

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

"Voor klanten is de scheidslijn tussen producten die rechtstreeks of via een adviseur afgesloten kunnen worden, steeds minder duidelijk", stelt a.s.r. in een brief...

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

Afgelopen week waren er veel reacties op het bericht 'Provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt'.  Het bericht sloeg op een artikel van Bert...

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

Er is weer sprake van optimisme in de hypotheekmarkt. Zo liet de Hypotheker weten dat het totale aantal hypotheekaanvragen in februari met 45 procent steeg in vergelijking...

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

Het is moeilijk om cyberverzekeringen onderling te vergelijken, onder meer door complexiteit van het risico en de voorwaarden. Het is van belang dat de sector gezamenlijk...

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

Dat er bij verzekeraars weer meer maatwerk mogelijk is, wordt door de markt nog niet gezien en ook niet zo ervaren. Maar liefst 89 procent van de bijna 200 stemmers...

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

Veel adviseurs klaagden de afgelopen jaren over de verzekerbaarheid in Nederland. Dit omdat verzekeraars steeds meer overgingen naar standaard verzekeringen en maatwerk...

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

"Het wegvallen van de jubelton lijkt effect te hebben in de markt. Een ruime meerderheid (70 procent) denkt dat hierdoor minder starters een woning kunnen kopen....