Jack Hommel in Lindenhaeghe On tour: "Ik moest mezelf opnieuw uitvinden"

Jack Hommel

"Corona leverde mij zo’n drie uur extra tijd per dag op. Dat verdeelde ik als volgt: een uurtje extra slapen, een uurtje extra werken en een uurtje extra ontspannen", aldus Jack Hommel van Achmea in gesprek met Ewald Bary voor Lindenhaeghe On tour.

Hommel over de lockdowns in de coronaperiode: "Ik moest mezelf echt opnieuw uitvinden. Ik ben iemand die veel rondloopt, schouderklopjes geeft en praat met mensen. En dat moet dan opeens allemaal digitaal. Dat is even schakelen. Maar het mooie is: alles went. Ook een andere leiderschapsaanpak."

Een van de vragen ging over de rol van de adviseur in de (nabije) toekomst. "‘Zoals ik het zie zullen er altijd bepaalde rollen blijven bestaan. Specialisten die heel veel van het vak weten, hebben we altijd nodig. Denk aan actuarissen: een computer kan een sterftekans berekenen, maar niet interpreteren. En aansprakelijkheid: een zelfrijdende auto neemt beslissingen op basis van software, maar zulke beslissingen zijn nog lang niet voor 100 procent juist. Voorlopig blijft dit mensenwerk. En als het gaat om de adviesvraag verschuift de focus van risico inschatten naar ‘wat heeft iemand nodig’. Bijvoorbeeld om te verduurzamen. En hoe kunnen we met kennis en data jou een stap verder helpen en je partner worden. Nieuwe netwerken opbouwen dus met partners en klanten. Heerlijk!"

Lees hier het hele interview.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Gerda - n.v.t. 20 augustus 2021

En weer gaat het over de sec de 'adviseur' terwijl de Wft-opleidingen (van Lindenhaeghe) juist verplicht gevolgd moeten worden door de 'bemiddelaars' tussen de consument en de Banken/Verzekeraars. En het is nog altijd de consument die deze bemiddelaar zal moeten inschakelen wanneer de consument via het intermediaire kanaal een financieel product wil aankopen. (bij complexe producten tegenover het door de bemiddelaar te bepalen honorarium) . Als het gaat om de adviesvraag verschuift de focus 'van risico inschatten' naar 'wat heeft iemand nodig'.... Die focus hoorde toch altijd al te liggen op beide zaken? Welk risico wil de mondige consument afdekken en aan welke bijkomende risico's heeft de consument niet gedacht? En welk product voorziet in die behoefte? En dan??? Kan de adviseur-bemiddelaar nog wel bemiddelen voor de consument om dat maatwerk-product ook daadwerkelijk aan te schaffen? En kan de tussenpersoon in dit digitale tijdperk nog wel overleggen met een ervaren acceptant bij een verzekeraar? En hebben deze verzekeraars-acceptanten uberhaupt nog wel acceptatie bevoegdheid of past dat in dit digitale tijdperk helemaal niet meer in het systeem/beleid van de banken-verzekeraars? "Een van de vragen bij Lindenhaeghe on tour ging over de rol van de adviseur in de (nabije) toekomst: Kijk eens naar de recente Kifid-uitspraak 'Consument heeft onderzoeksplicht' waar het gaat over een foutieve offerte, uitgebracht door Florius "Cliënten en hun adviseur (= sinds provisieverbod per 1/1/2013 van banken-verzekeraars ontkoppelde bemiddelaar) hadden in de offerte kunnen lezen dat de bank ten onrechte uitging van twee onderpanden.'' Tja, adviseurs/ bemiddelaars zullen we altijd nodig hebben, is het niet t.b.v. de belangen van de consument dan is het wel t.b.v. de belangen van de bank/verzekeraar

Werknemers ervaren nog weinig AI-ondersteuning van werkgevers

Werknemers ervaren nog weinig AI-ondersteuning van werkgevers

Iets meer dan vier op de tien Nederlanders verwacht dat de werkgever hen ondersteunt in het omgaan met Artificial Intelligence (AI), maar slechts een kwart geeft...

Veranderingen in Box 3

Veranderingen in Box 3

(Lindenhaeghe in Ken je vak! VVP 5-6 2024) Box 3 blijft een thema dat veel vragen oproept, vooral door recente en geplande veranderingen. Met dit artikel geven we...

Lindenhaeghe:  “Gemeenschappelijke PE-visie ontwikkelen”

Lindenhaeghe: “Gemeenschappelijke PE-visie ontwikkelen”

VVP vraagt Edwin Deijs, commercieel directeur bij Lindenhaeghe, naar de stand van zaken bij de PE-examinering en trainingen daarvoor. Want het spant erom; het komende...

Lindenhaeghe:  “Wie PE-examentraining wil, moet nu echt reserveren”

Lindenhaeghe: “Wie PE-examentraining wil, moet nu echt reserveren”

VVP vraagt Edwin Deijs, commercieel directeur bij Lindenhaeghe, naar de stand van zaken bij de PE-examinering en trainingen daarvoor. Want het spant erom; het komende...

Lindenhaeghe zet in op cyberweerbaarheid sector

Lindenhaeghe zet in op cyberweerbaarheid sector

Lindenhaeghe heeft de e-learning Cyberweerbaarheid gelanceerd om gestructureerd de bewustwording van medewerkers  in de financiële dienstverlening te verhogen....

Hoofdkantoor Achmea van Zeist naar Apeldoorn in 2028

Hoofdkantoor Achmea van Zeist naar Apeldoorn in 2028

Achmea kiest ervoor het bestaande huurcontract voor de kantoor- en vergaderlocatie in Zeist niet te verlengen. De activiteiten die nu in Zeist plaatsvinden, verhuizen...

Financiële APK: Achmea pakt handschoen op samen met adviseurs

Financiële APK: Achmea pakt handschoen op samen met adviseurs

Achmea gaat in gesprek met werkgevers over hoe een financiële APK concreet kan worden vormgegeven. Daarbij onderzoeken wij actief welke rol wij als verzekeraar...

Samenwerking Lindenhaeghe en SVC voor VvE-beheerders

Samenwerking Lindenhaeghe en SVC voor VvE-beheerders

Lindenhaeghe en SVC Compliance gaan samenwerken om VvE-beheerders te ondersteunen bij het voldoen aan de wettelijke vereisten en het verbeteren van hun werkprocessen. ...

Joint venture Achmea en Lifetri wordt top drie speler in pensioen- en levenmarkt

Joint venture Achmea en Lifetri wordt top drie speler in pensioen- en levenmarkt

Achmea en Lifetri voegen hun pensioen- en levenportefeuilles samen in Achmea Pensioen & Levensverzekeringen. en creëren zo een top drie speler met ruim...

Wesley van 't Hof ontvangt VPV Rotterdam Prijs

Wesley van 't Hof ontvangt VPV Rotterdam Prijs

Wesley van 't Hof, Algemeen Directeur van Lindenhaeghe, heeft vorige week de VPV Rotterdam Prijs in ontvangst genomen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan...