Jack Hommel in Lindenhaeghe On tour: "Ik moest mezelf opnieuw uitvinden"

Jack Hommel

"Corona leverde mij zo’n drie uur extra tijd per dag op. Dat verdeelde ik als volgt: een uurtje extra slapen, een uurtje extra werken en een uurtje extra ontspannen", aldus Jack Hommel van Achmea in gesprek met Ewald Bary voor Lindenhaeghe On tour.

Hommel over de lockdowns in de coronaperiode: "Ik moest mezelf echt opnieuw uitvinden. Ik ben iemand die veel rondloopt, schouderklopjes geeft en praat met mensen. En dat moet dan opeens allemaal digitaal. Dat is even schakelen. Maar het mooie is: alles went. Ook een andere leiderschapsaanpak."

Een van de vragen ging over de rol van de adviseur in de (nabije) toekomst. "‘Zoals ik het zie zullen er altijd bepaalde rollen blijven bestaan. Specialisten die heel veel van het vak weten, hebben we altijd nodig. Denk aan actuarissen: een computer kan een sterftekans berekenen, maar niet interpreteren. En aansprakelijkheid: een zelfrijdende auto neemt beslissingen op basis van software, maar zulke beslissingen zijn nog lang niet voor 100 procent juist. Voorlopig blijft dit mensenwerk. En als het gaat om de adviesvraag verschuift de focus van risico inschatten naar ‘wat heeft iemand nodig’. Bijvoorbeeld om te verduurzamen. En hoe kunnen we met kennis en data jou een stap verder helpen en je partner worden. Nieuwe netwerken opbouwen dus met partners en klanten. Heerlijk!"

Lees hier het hele interview.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Gerda - n.v.t. 20 augustus 2021

En weer gaat het over de sec de 'adviseur' terwijl de Wft-opleidingen (van Lindenhaeghe) juist verplicht gevolgd moeten worden door de 'bemiddelaars' tussen de consument en de Banken/Verzekeraars. En het is nog altijd de consument die deze bemiddelaar zal moeten inschakelen wanneer de consument via het intermediaire kanaal een financieel product wil aankopen. (bij complexe producten tegenover het door de bemiddelaar te bepalen honorarium) . Als het gaat om de adviesvraag verschuift de focus 'van risico inschatten' naar 'wat heeft iemand nodig'.... Die focus hoorde toch altijd al te liggen op beide zaken? Welk risico wil de mondige consument afdekken en aan welke bijkomende risico's heeft de consument niet gedacht? En welk product voorziet in die behoefte? En dan??? Kan de adviseur-bemiddelaar nog wel bemiddelen voor de consument om dat maatwerk-product ook daadwerkelijk aan te schaffen? En kan de tussenpersoon in dit digitale tijdperk nog wel overleggen met een ervaren acceptant bij een verzekeraar? En hebben deze verzekeraars-acceptanten uberhaupt nog wel acceptatie bevoegdheid of past dat in dit digitale tijdperk helemaal niet meer in het systeem/beleid van de banken-verzekeraars? "Een van de vragen bij Lindenhaeghe on tour ging over de rol van de adviseur in de (nabije) toekomst: Kijk eens naar de recente Kifid-uitspraak 'Consument heeft onderzoeksplicht' waar het gaat over een foutieve offerte, uitgebracht door Florius "Cliënten en hun adviseur (= sinds provisieverbod per 1/1/2013 van banken-verzekeraars ontkoppelde bemiddelaar) hadden in de offerte kunnen lezen dat de bank ten onrechte uitging van twee onderpanden.'' Tja, adviseurs/ bemiddelaars zullen we altijd nodig hebben, is het niet t.b.v. de belangen van de consument dan is het wel t.b.v. de belangen van de bank/verzekeraar

Achmea sluit definitieve overeenkomst woekerpolissen

Achmea sluit definitieve overeenkomst woekerpolissen

Achmea heeft een akkoord bereikt met de belangenorganisaties Consumentenclaim, Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en de Consumentenbond over een finale...

Verkenning opties voor portefeuilles Achmea Pensioen & Levensverzekeringen

Verkenning opties voor portefeuilles Achmea Pensioen & Levensverzekeringen

Achmea bevestigt berichtgeving dat de opties voor Achmea Leven & Pensioen, waaronder verkoop, worden onderzocht. Achmea: "De afgelopen jaren hebben wij op gezette...

Slachterofferhulp en Achmea ontwikkelen 'Letselschadeproces in kaart'

Slachterofferhulp en Achmea ontwikkelen 'Letselschadeproces in kaart'

Slachtofferhulp Nederland en Achmea hebben Letselschadeproces in kaart ontwikkeld, dat slachtoffers na een ongeval meer inzicht biedt in het proces: van het ongeluk...

Maak arbeidsongeschiktheid bespreekbaar

Maak arbeidsongeschiktheid bespreekbaar

(Lindenhaeghe in katern Veilig Wonen in VVP 6-2023) Met een toename in eenpersoonshuishoudens en de groei van het aantal zzp’ers, zijn de financiële...

Jack Hommel commissaris bij Veldsink Groep

Jack Hommel commissaris bij Veldsink Groep

De Raad van Commissarissen van Veldsink Groep is per 1 januari uitgebreid met Jack Hommel. Samen metpresident-commissaris Jan Veldsink en commissaris Jan-Renier...

Lindenhaeghe ziet inschrijvingen PE-examens enorme vlucht nemen

Lindenhaeghe ziet inschrijvingen PE-examens enorme vlucht nemen

Ook in het laatste kwartaal zijn de aantallen PE-examens achtergebleven, maar volgens Lindenhaeghe is inmiddels een kentering zichtbaar. Edwin Deijs, commercieel...

Nieuwe cao voor medewerkers Achmea

Nieuwe cao voor medewerkers Achmea

Een grote meerderheid van de leden van FNV Finance, CNV Vakmensen én van alle Achmea-medewerkers heeft ingestemd met een nieuwe cao. De cao geldt voor circa...

Woontest: meerderheid ouderen willen kleinere woning

Woontest: meerderheid ouderen willen kleinere woning

Zes op de tien 55-plussers wil in de toekomst kleiner gaan wonen. Dit blijkt uit de Woontest van Achmea waaraan ruim 15.000 55-plussers deelnamen. Op dit moment...

Jack Hommel treedt toe tot RvC CCS

Jack Hommel treedt toe tot RvC CCS

Voormalig Achmea-topman Jack Hommel treedt toe tot de Raad van Commissarissen van CCS. Hij zal de directie bijstaan in de uitvoering van haar strategie. Hommel...

Alleen een Wft-diploma niet genoeg

Alleen een Wft-diploma niet genoeg

(Jouw Vakbekwaamheid, Ken je Vak! VVP 5-2023) Drie Wft-examens behalen en je mag het vak van hypotheekadviseur uitoefenen. Maar kan je dan ook daadwerkelijk adviseren?...