Jack Hommel in Lindenhaeghe On tour: "Ik moest mezelf opnieuw uitvinden"

Jack Hommel

"Corona leverde mij zo’n drie uur extra tijd per dag op. Dat verdeelde ik als volgt: een uurtje extra slapen, een uurtje extra werken en een uurtje extra ontspannen", aldus Jack Hommel van Achmea in gesprek met Ewald Bary voor Lindenhaeghe On tour.

Hommel over de lockdowns in de coronaperiode: "Ik moest mezelf echt opnieuw uitvinden. Ik ben iemand die veel rondloopt, schouderklopjes geeft en praat met mensen. En dat moet dan opeens allemaal digitaal. Dat is even schakelen. Maar het mooie is: alles went. Ook een andere leiderschapsaanpak."

Een van de vragen ging over de rol van de adviseur in de (nabije) toekomst. "‘Zoals ik het zie zullen er altijd bepaalde rollen blijven bestaan. Specialisten die heel veel van het vak weten, hebben we altijd nodig. Denk aan actuarissen: een computer kan een sterftekans berekenen, maar niet interpreteren. En aansprakelijkheid: een zelfrijdende auto neemt beslissingen op basis van software, maar zulke beslissingen zijn nog lang niet voor 100 procent juist. Voorlopig blijft dit mensenwerk. En als het gaat om de adviesvraag verschuift de focus van risico inschatten naar ‘wat heeft iemand nodig’. Bijvoorbeeld om te verduurzamen. En hoe kunnen we met kennis en data jou een stap verder helpen en je partner worden. Nieuwe netwerken opbouwen dus met partners en klanten. Heerlijk!"

Lees hier het hele interview.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Gerda - n.v.t. 20 augustus 2021

En weer gaat het over de sec de 'adviseur' terwijl de Wft-opleidingen (van Lindenhaeghe) juist verplicht gevolgd moeten worden door de 'bemiddelaars' tussen de consument en de Banken/Verzekeraars. En het is nog altijd de consument die deze bemiddelaar zal moeten inschakelen wanneer de consument via het intermediaire kanaal een financieel product wil aankopen. (bij complexe producten tegenover het door de bemiddelaar te bepalen honorarium) . Als het gaat om de adviesvraag verschuift de focus 'van risico inschatten' naar 'wat heeft iemand nodig'.... Die focus hoorde toch altijd al te liggen op beide zaken? Welk risico wil de mondige consument afdekken en aan welke bijkomende risico's heeft de consument niet gedacht? En welk product voorziet in die behoefte? En dan??? Kan de adviseur-bemiddelaar nog wel bemiddelen voor de consument om dat maatwerk-product ook daadwerkelijk aan te schaffen? En kan de tussenpersoon in dit digitale tijdperk nog wel overleggen met een ervaren acceptant bij een verzekeraar? En hebben deze verzekeraars-acceptanten uberhaupt nog wel acceptatie bevoegdheid of past dat in dit digitale tijdperk helemaal niet meer in het systeem/beleid van de banken-verzekeraars? "Een van de vragen bij Lindenhaeghe on tour ging over de rol van de adviseur in de (nabije) toekomst: Kijk eens naar de recente Kifid-uitspraak 'Consument heeft onderzoeksplicht' waar het gaat over een foutieve offerte, uitgebracht door Florius "Cliënten en hun adviseur (= sinds provisieverbod per 1/1/2013 van banken-verzekeraars ontkoppelde bemiddelaar) hadden in de offerte kunnen lezen dat de bank ten onrechte uitging van twee onderpanden.'' Tja, adviseurs/ bemiddelaars zullen we altijd nodig hebben, is het niet t.b.v. de belangen van de consument dan is het wel t.b.v. de belangen van de bank/verzekeraar

Fusietraject Lindenhaeghe officieel afgerond

Fusietraject Lindenhaeghe officieel afgerond

Met de lancering van een geheel nieuwe website kondigen financieel opleiders Lindenhaeghe en Hoffelijk aan dat de laatste stap om tot een volledige integratie van...

Quion neemt drie hypotheekmerken van Achmea in beheer

Quion neemt drie hypotheekmerken van Achmea in beheer

Quion heeft de portefeuilles van de Achmea-merken Syntrus Hypotheken, Attens en Tellius gemigreerd naar het Quion Service Platform (QSP).Het gaat om 100.000 hypotheekcontracten. Twee...

Klantbeheer anno 2023

Klantbeheer anno 2023

(Lindenhaeghe in rubriek Jouw Vakbekwaamheid in VVP 2) Als de financieel adviseur van nu een blik zou werpen op het takenpakket van een adviseur van dertig jaar...

Jack Hommel (Achmea) kondigt pensionering aan

Jack Hommel (Achmea) kondigt pensionering aan

Jack Hommel, directeur bij Achmea en verantwoordelijk voor bediening van de zakelijke markt via Centraal Beheer & Avéro Achmea, heeft zijn pensionering...

Nieuwe opleiding Certified Financial Planner van start

Nieuwe opleiding Certified Financial Planner van start

Een groep van twintig financieel planners in spe is begonnen aan de nieuwe opleiding Certified Financial Planner van Lindenhaeghe. De opleiding past binnen het nieuwe...

Achmea gaat vliegende auto's verzekeren

Achmea gaat vliegende auto's verzekeren

Achmea denkt dat over twee jaar de eerste passagiersvluchten met drones zullen plaatsvinden. Als luchttaxi's vliegende auto's zijn, wil Achmea ze wel verzekeren....

Achmea:  "Goede voortgang in moeilijk jaar"

Achmea: "Goede voortgang in moeilijk jaar"

Achmea zag in 2022 het nettoresultaat met maar liefst 78 procent dalen tot 105 miljoen euro. Dit vooral vanwege tegenvallende beleggingsopbrengsten, die daalden...

Doelgroep uitzendregeling eigen woning verruimd

Doelgroep uitzendregeling eigen woning verruimd

(Lindenhaeghe in katern Ken je vak! in VVP 1, 2023) Het kan altijd voorkomen dat een werknemer tijdelijk in het buitenland gaat werken en een eigen woning achterlaat....

Alsnog startersvrijstelling of lage tarief door bezwaar

Alsnog startersvrijstelling of lage tarief door bezwaar

(Lindenhaeghe in katern Ken je vak! in VVP 1, 2023) Vanaf 2021 kunnen woningkopers die jonger dan 35 jaar zijn, gebruikmaken van de startersvrijstelling op overdrachtsbelasting....

Meer regie en duidelijkheid voor slachtoffers verkeersongeval

Meer regie en duidelijkheid voor slachtoffers verkeersongeval

Slachtofferhulp Nederland en Achmea helpen mensen met licht letsel na een verkeersongeval aan betere informatie en online hulp. Het eerste hulpmiddel is nu live:...