Jarige assurantieclub FiDiB pakt uit

Gérard Teurlings LI 2018 resized

De Vereniging voor Financiële Dienstverleners Brabant (FiDiB) pakt flink uit bij het tienjarig bestaan. De leden krijgen een PA/PE-abonnement (voor alle modules) voor het eerste jaar van de nieuwe PE-periode cadeau. FiDiB betaalt ter compensatie de contributie terug, zodat een lid in feite maar drie euro kwijt is voor lidmaatschap en PA/PE-abonnement.

FiDiB ontstond tien jaar geleden door het samengaan van de Tilburgse Assurantie Club (TAC), de Meierijsche Assurantie Studieclub (MAS) en de Oost Brabantse Assurantie Studieclub (OBAS). Omdat men lid moest zijn van een assurantieclub om zijn Wft-diploma’s te kunnen halen, hadden de clubs tot circa 2000 een min of meer automatische instroom van nieuwe leden. Maar toen de koppeling werd losgelaten, liep het ledental terug. De drie clubs kwamen toen tot de conclusie dat ze beter hun krachten konden bundelen. In 2009 kwam de fusie daadwerkelijk tot stand.

Inmiddels groeit het aantal leden weer, vertelt FiDiB-voorzitter Gérard Teurlings. “Sinds januari hebben we zes nieuwe leden mogen inschrijven, meer dan over heel 2018. Momenteel tellen we 210 leden.”

Volgens Teurlings zijn assurantieclubs de perfecte plek voor branchegenoten om elkaar te ontmoeten en weg van de waan van de dag te sparren over nieuwe ontwikkelingen. Die verbindende rol wil hij bij FiDiB ook nadrukkelijk verder inkleuren.

Thematafels

Het jongste initiatief zijn de thematafels. Teurlings: “De fusie had tot gevolg dat het gebied dat FiDiB bestrijkt, erg groot werd. Een lid uit Uden moest een flink stuk rijden voor een bijeenkomst in Breda en andersom. In de praktijk bleek dat vaak een obstakel. Daarom starten we dit jaar met kleinschalige thematafels op verschillende plaatsen in de provincie Brabant. Hierdoor is het voor iedereen mogelijk om aan een bijeenkomst deel te nemen, zonder ver te hoeven reizen.”

Gérard Teurlings - FiDiB 16 april 2019

Beste Stijn, Graag nodig ik je 18 juni uit in Eindhoven om je zienswijze verder toe te lichten en met elkaar in gesprek te gaan. We hebben dan juist dit onderwerp op de agenda staan voor de komende periode tot april 2022 en daarna. Voor meer details, verwijs ik graag naar onze website. Tot dan. Gelieve je wel even aan te melden op onze site!

Stijn Brouwers - Brouwers Assurantiën 15 april 2019

Wij wensen FiDiB van harte proficiat met 10- jarig jubileum maar dit cadeautje aan de leden vinden wij geen cadeautje. Wij zijn er alleen maar bij gebaat om van dit rigide stelsel af te komen.Onze Wft diploma's hebben een onbeperkte levensduur aldus minister Hoekstra. Alleen adviesbevoegheid borg je met ons nutteloze PE stelsel. Wellicht heeft deze vereniging banden met opleidingsinstituten? Proost!

Nieuw elan bij assurantieclub

Er heerst nieuw elan bij de assurantieclubs. Aldus Gérard Teurlings aan de vooravond van zijn afscheid 30 januari als voorzitter van FiDiB (Vereniging voor...