Jos Baeten likes & unlikes
Het besef dat de financiële sector uit moet gaan van de behoeften van de klant in plaats van alleen het aanbieden van producten is echt ingedaald. Dat zegt ceo Jos Baeten van ASR in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP.
Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?
“Je ziet in de volle breedte het besef dat de sector uit moet gaan van wat klanten nodig hebben in plaats van wat kun je brengen bij de klant. Dit begint echt in te dalen. Het gaat altijd te langzaam, maar tegelijkertijd geldt dat het wel gebeurt en doordat het geleidelijk gaat, bestendig is.”
Wat kan er beter in de financiële sector?
“We moeten als sector nóg beter begrijpen hoe we de klant beter kunnen helpen. Zeker met het oog op de digitalisering, die het contact met de klant gaat veranderen. Hier moeten we meer tijd en energie in stoppen.”
Reactie toevoegen
Reacties
Hubrien Meijaard - Hubriehn - Financieel Advies 2.0 8 maart 2018
Beste Jos, (en beste Ralph en beste ander "top" bestuurders): Hou alsjeblieft je mooie woorden voor jezelf zolang je vrolijk je salaris met een paar ton opkrikt zodra het kan. Heb je het nodig? ga je er gelukkiger mee worden? Jij niet, je klanten niet, je personeel niet, de (financiele) wereld. Kom los van je hebzucht en ga gewoon mensen helpen. Echt helpen.
Meer over

Robin van Beem likes & unlikes
"Adviseurs mogen veel luider op de trom slaan", zegt Robin van Beem (Polis Advocaten) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online. Wat...

"De wereld wordt niet digitaal, de wereld ís digitaal." Aldus Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...

"Goed nieuws, geen boetes”, zegt Ewald Bary (Lindenhaeghe) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP. Wat gaat er momenteel goed in...

Bert Sonneveld likes & unlikes
"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan", zegt Bert Sonneveld (de Vereende) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...

Ron van Kesteren likes & unlikes
"Het klantbelang centraal stellen is geen project met een einddatum, het vraagt om continue aandacht." Dat stelt Ron van Kesteren (Stichting toetsing verzekeraars)...

Antoinette Kalkman likes & unlikes
"We moeten blijven oppassen dat automatisering niet leidend wordt, maar echt ondersteunend blijft aan de klantbenadering." Aldus Antoinette Kalkman (FlexFront) in...

"Er gaat een moment komen dat de consument zelf de overregulering in de financiële sector afstraft." Dat stelt Michel Schaft (mede-oprichter we are sure) in...

"Wat gaan we doen om meer waarde toe te voegen aan financiële producten? Op deze vragen hoor ik in de markt nog te weinig antwoorden." Aldus Björn Jalving...

Richard Meinders likes & unlikes
"Ik zou graag zien dat er een brede dialoog binnen de sector op gang komt om het evenwicht tussen de commerciële en maatschappelijke belangen te behouden dan...

De zorgplicht naar de klant wordt soms te eng en daarmee in het nadeel van de klant uitgelegd. Dat stelt Iris Brik, directeur Fine Tuning Personal Finance en auteur...