Jury Adviescampagne 2019 bekend

Adviescampagne 2019

De jury van de Adviescampagne 2019 bestaat uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day), merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe).

In iedere VVP werken een tweetal financiële dienstverleners een uitvoerbaar en betaalbaar plan uit dat moeten bijdragen om de meerwaarde van advies in Nederland bekender te maken. De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Daar moet verandering in komen! Het intermediair is anno 2019 een professioneel, deskundig en goed opgeleid baken voor consumenten en bedrijven. De adviseur kent zijn klanten echt, weet wie ze zijn, kent hun wensen en valkuilen, helpt ze bij calamiteiten, behoedt ze voor (financiële) misstappen en helpt ze hun zakelijke en persoonlijke dromen waar te maken. De dienstverlening van de adviseur begint pas echt waar die van directe aanbieders eindigt. Daarom verdient het adviesvak meer erkenning en vandaar dat VVP in 2019 de sector vraagt een campagne te bedenken die recht doet aan het werk van de adviseur.

De eerste twee verrassende en creatieve bijdragen zijn gepubliceerd in VVP 1 en kwamen uit de koker van de NVHP en Turien & Co. In VVP 2 volgen bijdragen van Scildon en Rien Eyzenga. In totaal zullen minsten een tiental financieel dienstverleners een adviescampagne  bedenken. Uiteraard zijn ideeën welkom. Die kunnen naar redactie@vvponline.nl.

De jury bepaalt uiteindelijk de winnaar. Daarbij gaat het niet om wie de beste campagne heeft bedacht, maar om de kracht en impact van de campagne zelf. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het VVP Communicatie-Event van 27 november 2019 bij de VNAB in Rotterdam.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz: toegang tot financieel advies moet laagdrempelig

Adfiz: toegang tot financieel advies moet laagdrempelig

"Zorg er voor dat de toegang tot hulp of advies bij financiële gezondheid laagdrempelig en voor iedereen bereikbaar wordt en niet alleen voor de happy few."...

Waardering centraal in zomereditie New Financial Magazine

Waardering centraal in zomereditie New Financial Magazine

Waardering. Dat is het thema van de zomereditie van het New Financial Magazine, een uitgave van de stichting New Financial Forum. Als er één ding...

Wiertsema (Adfiz): financiering nazorg hoger op de agenda

Wiertsema (Adfiz): financiering nazorg hoger op de agenda

"Ik vind het een goede zaak dat de AFM onlangs heeft aangekondigd onderzoek te willen doen naar de beheerfase. Maar dan moet de AFM wel de financiering in haar probleemanalyse...

Adfiz: lof voor inzet tijdens coronacrisis

Adfiz: lof voor inzet tijdens coronacrisis

In zijn nieuwe maandcolumn is Adfiz-directeur Enno Wiertsema vol lof over alle mensen die zich van hun beste kant laten zien tijdens de coronacrisis, waaronder adviseurs...

Hypotheekgesprek gaat niet over hypotheek

Hypotheekgesprek gaat niet over hypotheek

Een hypotheekgesprek gaat niet over een hypotheek. De klant wil prettig wonen en leven. Ik word erg vrolijk van adviseurs die de emotie van een woningaankoop perfect...

VKG winnaar Adviescampagne 2019

VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...

De held van je fans

De held van je fans

(Uit VVP 01-2020) Adviseren is topsport! VVP vraagt branchegenoten naar hun sporthelden en de parallellen tussen adviseren en topsport. Dit keer Enno Wiertsema,...

Adfiz wil verlaging assurantiebelasting in verkiezingsprogramma's

Adfiz wil verlaging assurantiebelasting in verkiezingsprogramma's

In zijn maandcolumn roept Adfiz-directeur Enno Wiertsema politieke partijen op verlaging van de assurantiebelasting op te nemen in hun verkiezingsprogramma. Wiertsema:...

"Beknibbelen op consumentenbescherming zeker bij hypotheekverhoging niet goed"

"Beknibbelen op consumentenbescherming zeker bij hypotheekverhoging niet goed"

Adfiz-directeur Enno Wiertsema hekelt in zijn maandcolumn het idee van de minister om de kennis- en ervaringstoets bij het verhogen van de hypotheek (tot maximaal...

VKG winnaar Adviescampagne 2019

VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...