Kabinet grijpt in bij dreigende pensioenkortingen

Bejaarde leest krant via Pixabay 2018

Volgens op dat moment nog niet bevestigde berichten woensdagavond voorkomt het kabinet pensioenkortingen door hangende de uitwerking van het pensioenakkoord de minimaal vereiste dekkingsgraad naar beneden bij te stellen. Pensioenfondsen met een dekkingsgraad boven de 90 procent hoeven dan niet te korten.

Als de dekkingsgraad te laag is, moet een pensioenfonds maatregelen nemen om zijn financiële situatie te verbeteren. Dit scenario is bij een groot fondsen steeds realistischer. In het nieuwe pensioenstelsel is de problematiek kleiner. Steeds meer partijen verzetten zich daarom tegen de dreigende kortingen. Zij dreigen zelfs hun steun aan het pensioenakkoord in te trekken.

Koolmees grijpt niet verder in om pensioenkortingen te voorkomen

Minister Koolmees wil op dit moment niet verder gaan om pensioenkortingen te voorkomen dan de ministeriële regeling die hij uitwerkt in het kader van het Pensioenakkoord...