Kassa: verwijten Verbond raken kant noch wal

Kassa nieuw logo 2018 Twitter

"De verwijten raken kant noch wal. Want de vergelijking in de uitzending tussen schade en premie is journalistiek volkomen legitiem, de juistheid van de berekening is door het Verbond zelf bevestigd en de schadecijfers in de uitzending zijn zo door het Verbond aangeleverd en daarna niet door Kassa bewerkt."

Aldus reageert Kassa op de reactie van Oscar van Elferen, woordvoerder bij het Verbond van Verzekeraars, over de discussie in het Consumentenprogramma Kassa over hoe verzekeraars premies berekenen.

De volledige reactie van Kassa: "Kassa is verbaasd over de reactie op de uitzending van woordvoerder Oscar Van Elferen van het Verbond van Verzekeraars. Hij verwijt het Kassa rare journalistiek en gebruik te maken van een niet kloppende berekening in een onderwerp over autoverzekeringen. Maar de verwijten raken kant noch wal. Want de vergelijking in de uitzending tussen schade en premie is journalistiek volkomen legitiem, de juistheid van de berekening is door het Verbond zelf bevestigd en de schadecijfers in de uitzending zijn zo door het Verbond aangeleverd en daarna niet door Kassa bewerkt.

Vooraf was voor de redactie van Kassa wel duidelijk dat het Verbond van Verzekeraars de vergelijking van de schadelast met de premie onjuist vond. Volgens een door Kassa benaderde actuaris geven de schadecijfers over een periode van 5 jaar wel degelijk een goed beeld. Daarom heeft Kassa gekozen de vergelijking toch in de uitzending te maken. Iets wat vooraf bekend was bij de woordvoerder."

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Premievolume volmachtmarkt in 2018 ruim 3,6 miljard euro

Premievolume volmachtmarkt in 2018 ruim 3,6 miljard euro

In 2018 hebben gevolmachtigde agenten voor 3,6 miljard euro aan premie (schade en inkomen) gerealiseerd. Het premievolume in het volmachtkanaal is sinds 2015 met...

Cao-akkoord Verzekeringsbedrijf Binnen en Buitendienst 2020

Cao-akkoord Verzekeringsbedrijf Binnen en Buitendienst 2020

De ledenraadpleging over het cao-onderhandelingsresultaat is afgerond. Zowel het Verbond van Verzekeraars als FNV Finance, De Unie en CNV Vakmensen zijn akkoord...

Woordvoerder Verbond: rare journalistiek van Kassa

Woordvoerder Verbond: rare journalistiek van Kassa

"Ik vind het maar rare journalistiek", aldus Oscar van Elferen, woordvoerder bij het Verbond van Verzekeraars, over de voor het Verbond redelijk onverwachte discussie...

Betalen ouderen te veel autopremie?

Betalen ouderen te veel autopremie?

Verzekeraars ontkennen, naar aanleiding van een item zaterdag bij Kassa, dat zij ouderen meer autopremie dan betalen dan het risico dat zij werkelijk vormen. Kassa...

"De sector is fit, maar er zijn wel de nodige uitdagingen"

"De sector is fit, maar er zijn wel de nodige uitdagingen"

De sector is fit, maar er zijn wel de nodige uitdagingen. Aldus algemeen directeur Richard Weurding van het Verbond van Verzekeraars in zijn nieuwjaarsspeech....

Voorstel cao-akkoord verzekeringsbedrijf

Voorstel cao-akkoord verzekeringsbedrijf

Eén cao voor het Verzekeringsbedrijf Binnendienst en Buitendienst met een looptijd van 1 jaar en een structurele loonsverhoging van 3,25% per 1 februari 2020. Dat...

Goede claimafhandeling belangrijk voor oordeel over verzekeraar

Goede claimafhandeling belangrijk voor oordeel over verzekeraar

Een goede afhandeling van claims zorgt voor een positieve(re) mening over verzekeraars. Premieverhogingen blijven de voornaamste reden voor een verslechterde mening....

Overlijdensrisicoverzekeringen beter toegankelijk voor ex-kankerpatiënten

Overlijdensrisicoverzekeringen beter toegankelijk voor ex-kankerpatiënten

Bij het aanvragen van een overlijdensrisicoverzekering hoeven ex-kankerpatiënten niet meer te melden dat zij ooit voor deze aandoening zijn behandeld als...

Verbond wil afhandeling letselschade vlotter en minder complex

Verbond wil afhandeling letselschade vlotter en minder complex

Het huidige stelsel van letselschadevergoeding, aldus het Verbond van Verzekeraarsm kent te veel knelpunten en is aan herziening toe. De verzekeringssector wil...

Vertrouwen in eigen verzekeraar licht gedaald

Vertrouwen in eigen verzekeraar licht gedaald

Klanten hebben het afgelopen jaar vooral meer waardering gekregen voor het contact met hun verzekeraar. De score op dit punt liet in 2019 de sterkste verbetering...