Kifid: Aegon moet nieuwwaarde bril vergoeden

Aegon deel pand met naam en logo 2015 (TB) staand

De Geschillencommissie Kifid stelt in bindende uitspraak 419-439 dat Aegon een consument die een beroep op zijn reisverzekering had gedaan vanwege schade aan zijn bril de waarde moet uitkeren van een nieuwe bril en niet het bedrag dat indertijd betaald is.

Aegon dient de nieuwwaarde van de bril (397,50 euro) te vergoeden. Op dit bedrag moet wel het door Aegon betaalde bedrag van 60 euro en het door de consument van zijn zorgverzekeraar ontvangen bedrag van 175 euro in mindering worden gebracht. 

Reactie toevoegen

 

Reacties

bas - prive 12 juli 2019

De samenvatting is wel heel kort door de bocht. Ik lees toch echt dat er ook rekening gehouden moet worden met afschrijving. "4.6 De slotsom is dat Verzekeraar aan Consument een bedrag dient te vergoeden waarbij wordt uitgegaan van een nieuwwaarde van € 397,50. Hierbij moet de toe te passen afschrijving, nu de bril ouder was dan twaalf maanden, en de maximum te betalen vergoeding die op grond van de voorwaarden geldt, in acht worden genomen. Op het vastgestelde bedrag moet vervolgens het reeds door Verzekeraar betaalde bedrag van € 60,- en het door Consument van de zorgverzekeraar ontvangen bedrag van € 175,- in mindering worden gebracht." € 397,50 -/- afschrijving = € 159,-. Als daar ook nog de vergoeding van de zorgverzekering van wordt afgetrokken blijft er volgens mij niets over. Of zie ik het nu verkeerd?

Meer over
AFM-boete van half miljoen euro voor Aegon

AFM-boete van half miljoen euro voor Aegon

De (AFM heeft een bestuurlijke boete van 500.000 euro opgelegd aan Aegon Levensverzekering omdat bij de ontwikkeling en aanpassing van het Uitkerend Beleggingspensioen...

Pilot van start om snel hyptheekdata te delen

Pilot van start om snel hyptheekdata te delen

Aegon Hypotheken, HDN, Faster Forward en CMIS Franchise (De Hypotheekshop, Huis & Hypotheek, Hypokeur) zijn een pilot gestart waardoor adviseurs hypotheekdata...

Aegon: gerecycled tasje als visitekaartje

Aegon: gerecycled tasje als visitekaartje

Aegon laat tasjes maken van materiaal dat anders zou worden weggegooid. De tasjes worden onder meer uitgedeeld aan medewerkers en studenten en worden gemaakt door...

IBM gaat 800.000 levenpolissen Aegon beheren

IBM gaat 800.000 levenpolissen Aegon beheren

IBM Services gaat 800.000 individuele levensverzekeringspolissen beheren van Aegon Nederland. Einddatum is voorzien voor 2066 als de laatste polis afloopt. De polissen...

Risico-opslag over maar één deel aanpassen

Risico-opslag over maar één deel aanpassen

HYPOTHEKEN – In 2006 sluit de consument een hypothecaire geldlening. De geldlening bestaat uit een aflossingsvrij leningdeel en een spaarhypotheek. Op de totale...

Geen contractuele verplichting

Geen contractuele verplichting

HYPOTHEKEN – Op 23 juli 2019 brengt de bank een renteverlengingsvoorstel uit. In de toelichting is hierbij de volgende zin opgenomen: “Een stijging...

Bank mag risico-opslag verhogen

Bank mag risico-opslag verhogen

HYPOTHEKEN – In verband met de financiering van de aankoop van een recreatiewoning sluit de consument in 2009 een hypothecaire geldlening van 122.000 euro....

Aegon-medewerkers krijgen training om familie te helpen bij financiële problemen

Aegon-medewerkers krijgen training om familie te helpen bij financiële problemen

Aegon-medewerkers kunnen een Nibud-training 'Hulp bij je geldzaken' volgen waarin zij leren mensen in hun omgeving te helpen bij financiële problemen. De kans...

Autoverzekering.nl: Allianz Direct beste autoverzekeraar

Autoverzekering.nl: Allianz Direct beste autoverzekeraar

Vergelijkingssite Autoverzekering.nl heeft Allianz Direct uitgeroepen tot beste autoverzekeraar. Het is de eerste 'Autoverzekeraar van het Jaar verkiezing' van de...

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Als consumenten te lang stilzitten, verjaart de klacht. Dat is te concluderen op basis van zeven recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. De bindende...