Klant centraal in verbondsblad \'verzekerd!\'

Verzekerd_cover_25 juni 2013

"Het is ontzettend belangrijk om de klant op te zoeken; te weten wat er speelt en leeft en wat de klant eigenlijk wil", zegt Richard Weurding bij de introductie van een speciale uitgave van het relatiemagazine Verzekerd! die op 25 juni verschijnt. Het Verbond nam een consument als gasthoofdredacteur in de arm, die ervoor zorgde dat de consument letterlijk als rode draad door het nummer loopt.

Gasthoofdredacteur van dit nummer van Verzekerd! is Amy Scholten, een bijna dertigjarige vrouw, die samenwoont, een zoontje heeft en in het dagelijks leven zzp’er is. Zij interviewde onder meer Verbondsdirecteur Richard Weurding en vroeg hem wat er eigenlijk met haar premie gebeurt en waarom zij nooit iets hoort van haar verzekeraar waar ze al bijna dertig jaar is verzekerd. Het ontlokte Weurding tot de uitspraak dat dat inderdaad een dilemma blijft voor de markt. “De strijd om de consument is heftig, maar het is een terecht punt dat je aansnijdt. Verzekeraars mogen wel wat meer oog hebben voor hun bestaande klanten.”
Scholten nam ook deel aan een rondetafelgesprek, samen met Aukje de Vries (Tweede Kamerlid VVD) en Freek Wansink (algemeen directeur van Generali). Het gesprek zorgde voor een aantal eyeopeners, niet in de laatste plaats bij Scholten zelf. Toen Wansink haar vertelde over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, een van de vernieuwingsinitiatieven in de sector, nam ze geen blad voor de mond. “Waarom weet ik dat niet? Wanneer gaan jullie mij dat vertellen? Ik krijg toch ook een brief als jullie de premie verhogen?”

Reactie toevoegen

 

Reacties

Hans van Rheenen - 23 juni 2013

.....en omdat ik zo van spreuken en levenswaarheden houd nog één om over na te kunnen denken; "De menselijke geest reageert op een nieuw idee op dezelfde manier als het lichaam op een nieuw eiwit reageert: het stoot het af." P.B. Medawar (1915- ) Brits anatoom

Hans van Rheenen - 22 juni 2013

.....o ja, mijn motivatie.....om mij als verzekeringsklant met verzekeringsthematiek bezig te houden: "Het maakt niet uit hoe krachtig je overtuigingen zijn. Als je je kracht niet gebruikt voor positieve veranderingen dan ben jij inderdaad een onderdeel van het probleem." Coretta Scott King (1927-2006) Vrouw van wijlen Martin Luther King en burgerrechtenactiviste

Hans van Rheenen - 20 juni 2013

Er zullen nog honderden schouderophalende Amy Scholtens, Annemarie van Gaalens (die zegt dat ontevreden klanten met een thermosfles koffie zich bij de onbereikbare verzekeraar moeten gaan verbarricaderen) en andere actieve klanten nodig zijn om Het Verbond uit de warme burostoel te kunnen trekken en eindelijk eens de echte straat op te gaan en zich onder het volk, de werkaangevers, te mengen. Ik lobby al langer op meerdere kanalen voor de verzekeringsconsumenten, maar krijg uitgerekend van het Verbond van Verzekeraars niet eens een mail-ontvangst-bevestiging laat staan een reactie op voorstellen om in te kunnen zien, dat klanten tegenwoordig "altijd van rechts komen"! Mijn indruk is dat er enorm rommelig gewerkt, mooi gepreekt en alleen op Kassa of Radar gereageerd wordt. Inmiddels wil ik ook geen reactie meer van dit rare Verbond van Verzekeraars, dat klaarblijkelijk alleen zichzelf vertegenwoordigd.

Meer over
Verbond wil afhandeling letselschade vlotter en minder complex

Verbond wil afhandeling letselschade vlotter en minder complex

Het huidige stelsel van letselschadevergoeding, aldus het Verbond van Verzekeraarsm kent te veel knelpunten en is aan herziening toe. De verzekeringssector wil...

Vertrouwen in eigen verzekeraar licht gedaald

Vertrouwen in eigen verzekeraar licht gedaald

Klanten hebben het afgelopen jaar vooral meer waardering gekregen voor het contact met hun verzekeraar. De score op dit punt liet in 2019 de sterkste verbetering...

Recordaantal verzekeringsfraudeurs opgespoord

Recordaantal verzekeringsfraudeurs opgespoord

Verzekeraars hebben afgelopen jaar 12.879 gevallen aangetoond waarin iemand verzekeringsfraude heeft gepleegd. Dat zijn er twaalf procent meer dan in 2017. Sinds...

'Loket' Joodse oorlogspolissen vijf jaar langer open

'Loket' Joodse oorlogspolissen vijf jaar langer open

Joodse polishouders die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn beroofd van hun levens- en uitvaartverzekeringen kunnen vijf jaar langer terecht bij de Stichting Individuele...

PIV integreert met Verbond van Verzekeraars

PIV integreert met Verbond van Verzekeraars

Het Personenschade Instituut van Verzekeraars (stichting PIV) integreert per 1 januari 2020 met het Verbond van Verzekeraars. De activiteiten worden ondergebracht...

Verbond en NVGA van start met Stichting Uniforme Inrichting Volmachtketen

Verbond en NVGA van start met Stichting Uniforme Inrichting Volmachtketen

Het Verbond van Verzekeraars en de NVGA hebben gezamenlijk de Stichting Uniforme Inrichting Volmachtketen opgericht. De stichting heeft dan ook twee belangrijke...

Solidariteitsmonitor Verbond toont stabiel beeld

Solidariteitsmonitor Verbond toont stabiel beeld

De spreiding tussen de premies van vijf veelvoorkomende particuliere verzekeringen nam tussen 2017 en 2018 licht toe en stabiliseerde in 2019.  "Hieruit blijkt...

Verbond: "Maak Nederland klimaatweerbaar"

Verbond: "Maak Nederland klimaatweerbaar"

Het kabinet heeft volgens het Verbond van Verzekeraars een belangrijke drempel weggenomen voor agrariërs die zich willen verzekeren tegen de gevolgen van...

Verbond en NVGA publiceren Leidraad Klantbelang Centraal

Verbond en NVGA publiceren Leidraad Klantbelang Centraal

Het Verbond van Verzekeraars en de NVGA hebben samen de Leidraad Klantbelang Centraal (KBC) ontwikkeld, waarmee gevolmachtigden hun bedrijfsvoering kunnen toetsen...

Verbond: aanmoedigingsprijs Toegankelijkheid

Verbond: aanmoedigingsprijs Toegankelijkheid

Tijdens de Week van de Toegankelijkheid (7 t/m 11 oktober) reikt het Verbond van Verzekeraars de Koploper Toegankelijkheid aan één van zijn leden uit....