Klantcontact intermediair weinig via social media
Uit een onderzoek van Anva blijkt dat het merendeel van de assurantiepersonen weliswaar actief is op social media, maar deze (nog) niet massaal inzet voor klantcontact.
Het onderzoek werd gehouden tijdens de kennissessies Effectief klantcontact die de softwareleverancier onlangs hield voor gebruikers. Zestig procent gaf aan actief te zijn op social media, 22 procent gebruikt social media ook voor klantcontact. In de enquête werd ook gevraagd hoeveel procent van het klantcontact online verloopt via e-mail, internet en social media. Voor 84 procent van de respondenten was dit de helft of minder, voor 16 procent meer dan de helft. Verder bleek uit de enquête dat met name LinkedIn een populair medium is. Van de respondenten is 35 procent actief op LinkedIn, gevolgd door Facebook (29 procent) en Twitter ( 27 procent). Hyves, Google Plus en FourSquare zijn beduidend minder populair.
Reactie toevoegen
Raad van Advies: klantcontact banken kan beter
“We adviseren banken het klantcontact te verbeteren en te kijken hoe het persoonlijk klantcontact toch goed vormgegeven kan worden in tijden van digitale transformatie.”...
Uitwisselen tekstberichten meest gebruikte vorm van sociale media
Het uitwisselen van tekstberichten via onder meer WhatsApp is volgens CBS-onderzoek momenteel de meest gebruikte vorm van sociale media: 84 procent van de Nederlanders...
Minder makkelijk om contact te krijgen met bankmedewerker
Klanten die contact zoeken met een bankmedewerker, geven in de Vertrouwensmonitor Banken aan dat dat minder makkelijk gaat: de score van 4,2 op het deelaspect ‘gemak’...
"Social Media helpen mij om beter voor mijn klanten te zorgen.” Aldus financieel adviseur Nico van Koesveld, al vele jaren actief als blogger, Twitteraar...
Social heeft eindelijk plek veroverd bij verzekeraars
Verzekeraars beschouwen Social inmiddels als het belangrijkste communicatiekanaal voor de binding met de consumenten. Dat stelt Itds in haar nieuwste SoMe magazine. "Social...
Inhaalslag ouderen op social media
Acht op de tien Nederlanders van 12 jaar of ouder maken gebruik van sociale netwerken als WhatsApp, Facebook of Twitter. De afgelopen jaren is het gebruik hiervan...
Veel mensen zien Facebook, Twitter en Google als een belangrijk nieuwskanalen. Toch is juist via deze kanalen veel valse nieuwsberichten in omloop. Deze valse berichten...
Moeten financieel adviseurs vrezen voor de opkomst van blockchain? Voorlopig lijkt dat wel mee te vallen. Toch zal de blockchain-technologie wel degelijk impact...
Social media zijn niet meer weg te denken in de financiële dienstverlening. VVP signaleert trends en hot items. Twitteren in de woestijn Tweets lijken...
Aegon nl beste Europese verzekeraar op Social Media
Het Nederlandse Aegon heeft de hoogste score bereikt bij het eerste Europese onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche. Aegon NL...