Klanten trouw aan hun autoverzekeraar

auto (benen uit auto) 2018 (relaxed)

Maar liefst 93 procent van de klanten wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Interpolis heeft de trouwste klanten, met een gemiddelde klanthistorie van 24 jaar. Automobilisten blijven gemiddeld bijna 16 jaar trouw aan hun huidige autoverzekeraar.Allianz Direct scoort het laagst op intentie om klant te blijven. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders.

Vier autoverzekeraars springen eruit met zowel een bovengemiddelde intentie als een bovengemiddelde klanthistorie: Interpolis, Univé, Centraal Beheer en ZLM. Opvallend is dat de grotere autoverzekeraars van Nederland tot deze groep behoren. Interpolis heeft daarmee de langste klanthistorie van alle autoverzekeraars. Aon volgt op de tweede plaats, met een gemiddelde historie van ruim 23 jaar.

Zeven verzekeraars scoren zowel onder het gemiddelde op intentie als op klanthistorie. Allianz Direct heeft met 87 procent de laagste intentie van alle autoverzekeraars in de markt. Klanten van Promovendum en InShared zijn gemiddeld het kortst klant, met een gemiddelde historie van slechts 6 jaar.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Holistische personeelsaanpak steeds belangijker

Holistische personeelsaanpak steeds belangijker

In de terugblik op de BedrijvenMonitor van Interpolis in de afgelopen vier jaar, uitgevoerd door Ipsos, valt op dat de arbeidsmarkt nóg krapper is geworden....

Aon global benefits broker en adviseur Nexperia

Aon global benefits broker en adviseur Nexperia

Het in Nederland gevestigde halfgeleiderbedrijf Nexperia heeft Aon aangesteld als wereldwijde employee benefits broker en adviseur. Als onderdeel van de overeenkomst...

Aon: moeite met timing referendum

Aon: moeite met timing referendum

“Het was beter geweest als er twee jaar geleden tijdens de Wtp-wetsbehandeling over het inzetten van een referendum was gesproken.” Aldus Frank Driessen,...

Univé en ABN Amro uitgeroepen tot digital leaders

Univé en ABN Amro uitgeroepen tot digital leaders

BearingPoint heeft Univé als Digital Leader 2024 in de verzekeringssector en ABN Amro als Digital Leader in de banksector uitgeroepen. Dit blijkt uit het...

Frits van Bruggen nieuwe voorzitter RvC Coöperatie Univé

Frits van Bruggen nieuwe voorzitter RvC Coöperatie Univé

Met ingang van 1 februari 2025 is Frits van Bruggen benoemd tot voorzitter van de Raad van Commissarissen van de Coöperatie Univé. Hij volgt Danny van...

Zestig procent economische schade door natuurrampen onverzekerd

Zestig procent economische schade door natuurrampen onverzekerd

Natuurrampen hebben in 2024 wereldwijd een economische schade van 368 miljard dollar veroorzaakt, waarvan slechts 145 miljard verzekerd was. Dit blijkt uit het ‘2025...

Hé adviseur, beweeg je nog een beetje mee?

Hé adviseur, beweeg je nog een beetje mee?

(Partner in kennis Centraal Beheer in katern Veilig Wonen in VVP 5-6 2024) Zeg je veilig wonen, dan denken we bij Centraal Beheer vooral aan onbezorgd wonen. Niet...

Alex Kempe nieuwe Director Broking Liability bij Aon

Alex Kempe nieuwe Director Broking Liability bij Aon

Alex Kempe is per 1 januari 2025 benoemd als Director Broking Liability, Financial Services Group, Cyber & SRE (Sports, Recreation & Entertainment) en is...

Aon: “Bedrag ineens goed begeleiden”

Aon: “Bedrag ineens goed begeleiden”

Na zes keer uitstel zou het dan in 2025 eindelijk zover moeten zijn: de invoering van het bedrag ineens per 1 juli 2025. Een deelnemer kan dan maximaal tien procent...

Kifid: in de ban van de ring

Kifid: in de ban van de ring

(Kifid-uitspraak GC 2024-1062) Een consument is haar ring verloren bij het zwemmen in zee. Centraal Beheer wijst de claim af omdat zij niet de normale voorzichtigheid...