Klanten trouw aan hun autoverzekeraar

Maar liefst 93 procent van de klanten wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Interpolis heeft de trouwste klanten, met een gemiddelde klanthistorie van 24 jaar. Automobilisten blijven gemiddeld bijna 16 jaar trouw aan hun huidige autoverzekeraar.Allianz Direct scoort het laagst op intentie om klant te blijven. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders.

Vier autoverzekeraars springen eruit met zowel een bovengemiddelde intentie als een bovengemiddelde klanthistorie: Interpolis, Univé, Centraal Beheer en ZLM. Opvallend is dat de grotere autoverzekeraars van Nederland tot deze groep behoren. Interpolis heeft daarmee de langste klanthistorie van alle autoverzekeraars. Aon volgt op de tweede plaats, met een gemiddelde historie van ruim 23 jaar.

Zeven verzekeraars scoren zowel onder het gemiddelde op intentie als op klanthistorie. Allianz Direct heeft met 87 procent de laagste intentie van alle autoverzekeraars in de markt. Klanten van Promovendum en InShared zijn gemiddeld het kortst klant, met een gemiddelde historie van slechts 6 jaar.

Reactie toevoegen

 
Meer over
"Werkdruk vormt risico voor bedrijfsvoering van ondernemers"

"Werkdruk vormt risico voor bedrijfsvoering van ondernemers"

Een te hoge werkdruk vormt voor veel ondernemers een risico voor de bedrijfsvoering, zo blijkt uit onderzoek van Ipsos I&O onder 440 ondernemers in opdracht...

Beter inspelen op toenemende risico's van extreem weer

Beter inspelen op toenemende risico's van extreem weer

Acht op de tien Nederlanders hebben de afgelopen twee jaar last gehad van hitte of wateroverlast in hun woning als gevolg van extreem zomerweer. Dat blijkt uit onderzoek...

Cyberweerbaarheid is onderwerp voor bestuurskamer geworden

Cyberweerbaarheid is onderwerp voor bestuurskamer geworden

Cyberweerbaarheid is een onderwerp voor de bestuurskamer geworden, stelt Aon. “Vanuit financieel en strategisch perspectief is risicobeperking en -beheersing...

Ondernemers maken hun bedrijf robuuster

Ondernemers maken hun bedrijf robuuster

Onzekerheden over personeel en laag vertrouwen in de overheid zorgen er volgens de Interpolis BedrijvenMonitor voor dat ondernemers steeds vaker andere keuzes maken...

Ron Bavelaar overhandigt Straatbox aan Vanessa Umboh

Ron Bavelaar overhandigt Straatbox aan Vanessa Umboh

Ron Bavelaar kreeg bij zijn afscheid als CEO van Univé van zijn collega's twee straatboxen om weg te geven aan initiatieven die echt impact maken. “Ik...

Iedereen kan frauderen

Iedereen kan frauderen

(Partner in kennis Centraal Beheer in katern Bijzondere en nieuwe risico's, VVP 2-2025) De wereld verandert in een rap tempo. Nieuwe bedrijfsrisico’s dienen...

Havenbedrijf Rotterdam kiest voor Aon

Havenbedrijf Rotterdam kiest voor Aon

Havenbedrijf Rotterdam heeft Aon aangesteld als verzekeringsmakelaar en risicomanagementadviseur. Met de samenwerkingsovereenkomst zet het Havenbedrijf een stap...

"In zomerperiode 16 procent meer inbraken"

"In zomerperiode 16 procent meer inbraken"

In de zomerperiode vinden landelijk 16 procent meer inbraken plaats, blijkt uit data van de Interpolis Inbraakbarometer. Interpolis en de Nationale Politie verwijzen...

Peter Apeldoorn (Centraal Beheer) over duurzaamheid en digitalisering in de zakelijke verzekeringsmarkt

Peter Apeldoorn (Centraal Beheer) over duurzaamheid en digitalisering in de zakelijke verzekeringsmarkt

Verduurzaming is samen met de digitale transformatie momenteel een van de belangrijkste thema’s op de zakelijke verzekeringsmarkt. Dat zegt Peter Apeldoorn,...

Univé: "Steeds vaker gesjoemel met leeftijd bij bromfietsverzekeringen"

Univé: "Steeds vaker gesjoemel met leeftijd bij bromfietsverzekeringen"

Verzekeringen voor bromfietsen worden steeds vaker afgesloten door personen die niet de feitelijke bestuurder zijn of die jongere medegebruikers van het voertuig...