Klantgerichtheid volgens de AFM

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienstverlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek is immers enorm. Maar is wat de klant wil, wel hetzelfde als wat bij de klant past? En hoe ziet de AFM de rol van digitalisering hierbij?

In de VVP-special Klantgerichtheid Intermediair biedt Jan Boerboom van de AFM de visie van de toezichthouder op klantgerichtheid en digitaal advies.

Lees hier het artikel.

Reactie toevoegen

 
Meer over
AFM: snelle groei particuliere beleggingen met crypto's

AFM: snelle groei particuliere beleggingen met crypto's

Het aantal beleggers dat investeert in producten met crypto als onderliggende waarde neemt fors toe. Op dit moment geeft 1 op de 10 beleggeers aan in op crypto gebaseerde...

Risico’s op crimineel gedrag bij vrijgestelde aanbiedingen

Risico’s op crimineel gedrag bij vrijgestelde aanbiedingen

De AFM ziet "aanzienlijke risico’s op crimineel gedrag" wanneer de vrijstellingsgrens voor beleggingen medio 2026 waarschijnlijk wordt verhoogd van vijf...

Fiscaliteit van belang voor distributie beleggingsproducten

Fiscaliteit van belang voor distributie beleggingsproducten

Beleggingsondernemingen moeten bij de distributie van beleggingsproducten ook externe factoren meewegen, zoals fiscaliteit. Zo worden bijvoorbeeld beleggingen in...

Consumentenmonitor AFM: ruim driekwart heeft inboedelverzekering

Consumentenmonitor AFM: ruim driekwart heeft inboedelverzekering

In de jongste Consumentenmonitor van de AFM geeft ruim drie kwart van de mensen die zich binnen hun huishouden het meest met de verzekeringen bezighouden aan een...

En de twaalf genomineerden zijn…

En de twaalf genomineerden zijn…

(Uit VVP 3-2025) De jury van de VVP Advies Award 2025 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën...

Wat is jouw ervaring?

Wat is jouw ervaring?

(Sonja Stalfoort, Alpina Group, in Ken je vak! VVP 3-2025) We kunnen nog geen oplader bij Bol kopen of we worden al gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek in...

Lichte daling aantal klachten bij verzekeraars in 2024

Lichte daling aantal klachten bij verzekeraars in 2024

Verzekeraars rapporteren volgens de AFM over 2024 een lichte daling van het totale aantal klachten door consumenten ten opzichte van 2023. Opvallend, aldus...

Verbond aan AFM: beperk de kosten

Verbond aan AFM: beperk de kosten

"Houd zowel de directe als de indirecte toezichtkosten zo laag mogelijk en verlaag ze waar mogelijk. Om ervoor te zorgen dat financiële instellingen hun...

AFM: zorgen over communicatie compensatieregeling

AFM: zorgen over communicatie compensatieregeling

Deelnemers kunnen het risico lopen door een keuze of een levensgebeurtenis (baanwissel, zorg dragen voor zieke naasten) geen of minder compensatie in hun pensioenregeling...

MCH Consultancy eerste partner Kotter Training in Benelux

MCH Consultancy eerste partner Kotter Training in Benelux

Als eerste in de Benelux is MCH Consultancy, ook actief in het verzekeringsbedrijf, partner van Kotter Training geworden. “Na meer dan 20 jaar werken met John...