Klantgerichtheid volgens de AFM

Jan Boerboom AFM

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienstverlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek is immers enorm. Maar is wat de klant wil, wel hetzelfde als wat bij de klant past? En hoe ziet de AFM de rol van digitalisering hierbij?

In de VVP-special Klantgerichtheid Intermediair biedt Jan Boerboom van de AFM de visie van de toezichthouder op klantgerichtheid en digitaal advies.

Lees hier het artikel.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Wij zijn kwetsbaar

Wij zijn kwetsbaar

Door Fred de Jong, Adviesbureau Fred de Jong De afgelopen maanden hebben ons geleerd hoe kwetsbaar we zijn. Hoe belangrijk sociaal contact is, hoe belangrijk...

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Door Sonja Stalfoort, PuurKlant Het bijhouden van de snelheid waarmee de klantbehoefte verandert, is geen makkelijke opgave. Luisteren naar the voice of the customer...

Fred de Jong benoemd tot lector aan de HAN

Fred de Jong benoemd tot lector aan de HAN

Onderzoeker Fred de Jong is benoemd tot associate lector Sustainable Finance & Tax aan de HAN University. Het betreft een deeltijdfunctie. De Jong gaat onderzoek...

Pensioenfederatie hekelt forse kostenstijging in het nieuwe AFM-kostenkader

Pensioenfederatie hekelt forse kostenstijging in het nieuwe AFM-kostenkader

De Pensioenfederatie is kritisch op de forse kostenstijging in het nieuwe AFM-kostenkader. De koepel van pensioenfondsen schrijft: "Ten opzichte van het oorspronkelijk...

BNP Paribas Cardif: "Bewustzijn over hypotheekverzekeringen niet hoog genoeg"

BNP Paribas Cardif: "Bewustzijn over hypotheekverzekeringen niet hoog genoeg"

Uit recent onderzoek in opdracht van BNP Paribas Cardif blijkt dat veel Nederlandse consumenten geen idee hebben waarvoor zij zijn verzekerd met betrekking tot waarschijnlijk...

Adviseurs toch iets ontzien bij herverdeling procentuele bijdrage aan toezichtskosten AFM

Adviseurs toch iets ontzien bij herverdeling procentuele bijdrage aan toezichtskosten AFM

Veertien procent. Dat wordt vanaf 2021 de procentuele bijdrage aan de totale toezichtskosten van de AFM van de categorie adviseurs en bemiddelaars. Dit is 0,2 procent...

“Dit gebeurt mij niet”

“Dit gebeurt mij niet”

“Impact cyberrisico’s nog altijd onderschat”, “Informatiebeveiliging in de gehele keten nog onvoldoende beheerst”, “De kwaliteit...

AFM bezoekt weer kantoren adviseurs

AFM bezoekt weer kantoren adviseurs

Ook dit najaar, meldt Adfiz, zal de AFM 40 kantoren bezoeken verspreid over heel Nederland. De insteek is een open dialoog over de adviespraktijk en bedrijfsvoering....

Stresstest AFM en CPB: forse groep huishoudens na inkomensverlies in financiële problemen

Stresstest AFM en CPB: forse groep huishoudens na inkomensverlies in financiële problemen

Een forse groep huishoudens komt na inkomensverlies snel in de financiële problemen, ondanks het sociale vangnet van de WW en de Tijdelijke overbruggingsregeling...

AFM en DNB voor ander uitgangspunt financiering verduurzaming

AFM en DNB voor ander uitgangspunt financiering verduurzaming

AFM en DNB willen een ander uitgangspunt bij de financiering van verduurzaming. De toezichthouders: "Wij pleiten er verder voor om binnen de leennormen als standaard...