Klantgerichtheid volgens de AFM
Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienstverlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek is immers enorm. Maar is wat de klant wil, wel hetzelfde als wat bij de klant past? En hoe ziet de AFM de rol van digitalisering hierbij?
In de VVP-special Klantgerichtheid Intermediair biedt Jan Boerboom van de AFM de visie van de toezichthouder op klantgerichtheid en digitaal advies.
Lees hier het artikel.
Reactie toevoegen
Meer over
AFM: snelle groei particuliere beleggingen met crypto's
Het aantal beleggers dat investeert in producten met crypto als onderliggende waarde neemt fors toe. Op dit moment geeft 1 op de 10 beleggeers aan in op crypto gebaseerde...
Risico’s op crimineel gedrag bij vrijgestelde aanbiedingen
De AFM ziet "aanzienlijke risico’s op crimineel gedrag" wanneer de vrijstellingsgrens voor beleggingen medio 2026 waarschijnlijk wordt verhoogd van vijf...
Fiscaliteit van belang voor distributie beleggingsproducten
Beleggingsondernemingen moeten bij de distributie van beleggingsproducten ook externe factoren meewegen, zoals fiscaliteit. Zo worden bijvoorbeeld beleggingen in...
Consumentenmonitor AFM: ruim driekwart heeft inboedelverzekering
In de jongste Consumentenmonitor van de AFM geeft ruim drie kwart van de mensen die zich binnen hun huishouden het meest met de verzekeringen bezighouden aan een...
En de twaalf genomineerden zijn…
(Uit VVP 3-2025) De jury van de VVP Advies Award 2025 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën...
(Sonja Stalfoort, Alpina Group, in Ken je vak! VVP 3-2025) We kunnen nog geen oplader bij Bol kopen of we worden al gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek in...
Lichte daling aantal klachten bij verzekeraars in 2024
Verzekeraars rapporteren volgens de AFM over 2024 een lichte daling van het totale aantal klachten door consumenten ten opzichte van 2023. Opvallend, aldus...
Verbond aan AFM: beperk de kosten
"Houd zowel de directe als de indirecte toezichtkosten zo laag mogelijk en verlaag ze waar mogelijk. Om ervoor te zorgen dat financiële instellingen hun...
AFM: zorgen over communicatie compensatieregeling
Deelnemers kunnen het risico lopen door een keuze of een levensgebeurtenis (baanwissel, zorg dragen voor zieke naasten) geen of minder compensatie in hun pensioenregeling...
MCH Consultancy eerste partner Kotter Training in Benelux
Als eerste in de Benelux is MCH Consultancy, ook actief in het verzekeringsbedrijf, partner van Kotter Training geworden. “Na meer dan 20 jaar werken met John...








