Klantgerichtheidsreis op vijfde Dag van het Topadvies
Hoe maak je de overstap van intermediair naar klantgericht dienstverlener? Dat is hét thema van de sessie van Björn Bierhaalder (MCH) op de vijfde Dag van het Topadvies.
Bierhaarlder geeft tijdens een klantgerichtheidsreis antwoord op vragen als: waar moet je rekening mee houden als je de overstap maakt naar klantgericht dienstverlener, welke stappen moet je doorlopen, waar liggen de kansen, bezien vanuit consument, mkb én advieskantoor! Mooie inzichten gegarandeerd, mede mogelijk gemaakt door Scildon.
Dag van het Topadvies
De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow!' organiseert VVP deze topdag voor financieel dienstverleners op 11 juni op Landgoed De Horst in Driebergen.
Ondernemer en schrijver Egbert Jan van Bel ('Kloteklanten 3.0') laat u zien hoe u uw onderneming succesvol klantgericht kunt maken.
Uw collega-adviseur George Hoogkamer, eigenaar van Hoogkamer Assurantiën uit Lisse, geeft diep inzicht hoe je als adviseur het rendement van klantgerichtheid kan vergroten. Tips, tools en boerenverstand van een succesvol intermediair.
Onderzoeker Fred de Jong presenteert nieuw onderzoek naar wat consumenten daadwerkelijk verwachten van hun financieel adviseur, hoe adviseurs hierop kunnen inspelen en welke stappen adviseurs op de korte termijn kunnen zetten om hun klantkennis en klantgerichtheid te verzilveren. Mee doen aan dit belangrijke onderzoek voor adviseurs is nog mogelijk, klik HIER.
Overzicht vijf kennissessies
- Meer rendement uit klantgerichtheid (door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy);
- Meer rendement uit CRM (door Lorenzo Sendar, Teamleader);
- Meer rendement uit medewerkers (door Astrid van de Bovekamp, AVDB Advies);
- Meer rendement uit profilering (door Natasja Naron, Gabriël Financiële Bescherming).
- Meer rendement uit gastvrijheid (door hospitality-expert Esther Reinders)
A(dvies)-factor
Tijdens de middag worden ook de Advies Awards 2019 uitgereikt, toegekend door het VVP Ondernemerspanel aan kantoren met de A(dvies)-factor.
Het belang van het onafhankelijk advieskantoor als baken voor consumenten en ondernemers verdient een podium. Een vakjury, bestaande uit Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Robin van Beem (Polis Advocaten), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 entropy), ging op zoek naar adviseurs die het afgelopen jaar een concrete bijdrage hebben geleverd om de adviessector duurzamer, klantvriendelijker en/of innovatiever te maken. De zes juryleden zijn tevens verbonden als vakexpert aan het VVP Ondernemerspanel, de vraagbaak voor het
intermediair.
De genomineerden voor de Advies Award 2019 zijn:
- Natasja Naron, Gabriel Financiële Bescherming uit Amersfoort
- Jacco Kuiper, Kuiper Verzekeringen uit Heerenveen
- Paul Robbe, Adviesbureau Robbe uit Oosterhout
- Hans van Klaarbergen, Dominass Assurantiën uit Ochten
- Peter Taylor Parkins, Taylor Mates uit Oss en Den Bosch
- Claudia van Swaal, CM Personal Finance uit Goes.
Volgens de Jury zijn dit stuk voor stuk inspirerende voorbeelden voor de adviessector. Op de Dag van het Topadvies laten drie van hen in een korte pitch van maximaal twee minuten zien waarom zij de Advies Award 2019 zouden moeten winnen. Het publiek bepaalt de overall winnaar.
Deze vakdag wordt mede mogelijk gemaakt door DELA, Lindenhaeghe, Nationale-Nederlanden en Scildon.
Meer informatie en aanmelden, klik HIER.
Reactie toevoegen
Meer over
Maak financieel kwetsbare huishoudens vitaal
(Björn Bierhaalder en Fred de Jong in katern Veilig Wonen in VVP 6-2023) Financieel vitale mensen zijn de levensader voor een gezonde financiële sector...
Masterclass succesvolle toekomst voor zelfstandig financieel advies
Fred de Jong en Björn Bierhaalder verzorgen op woensdagmiddag 25 oktober in Veenendaal de Masterclass tsuccesvolle oekomst van zelfstandig financieel advies....
Onderzoek naar toekomst van intermediair
MCH Consultancy en Adviesbureau Fred de Jong zijn in samenwerking met VKG onderzoek gestart naar detoekomst van het intermediair. Zij roepen adviseurs op aan het...
Onzekere consumenten onvoldoende voorbereid op financiële tegenslag
Financieel adviseurs kunnen een belangrijke rol spelen in het beter voorbereiden van consumenten op financiële tegenslag. Maar dat vraagt wel om een andere...
(Björn Bierhaalder, MCH Consultancy, in Ken je vak! VVP 6-2020) Vroeger speelde ik met mijn vrienden het spelletje ‘De omgekeerde wereld’. Een...
Het overlijdensrisico verzekeren: een kwestie van verantwoordelijkheid nemen
(Partner in Kennis Scildon VVP 5-2020) Kunnen de financiële gevolgen die ontstaan na overlijden van een kostwinner voldoende worden opgevangen door nabestaanden...
(De omslag door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy, in Ken je vak! VVP 5-2020) Afgelopen zomer brandde het bedrijf van mijn buurman tot de grond af. Vindt...
Dit kan ons allemaal overkomen
Door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy. Pas geleden zag ik het programma ‘Steenrijk Straatarm’. Iedere aflevering ruilt een stel met veel geld...
BNP Paribas Cardif: "Bewustzijn over hypotheekverzekeringen niet hoog genoeg"
Uit recent onderzoek in opdracht van BNP Paribas Cardif blijkt dat veel Nederlandse consumenten geen idee hebben waarvoor zij zijn verzekerd met betrekking tot waarschijnlijk...
Scildon: met name huurders beter voorlichten over financiële gevolgen vooroverlijden
In Nederland overlijden jaarlijks ruim 150.000 mensen. Uit onderzoek dat is uitgevoerd door Fred de Jong en Björn Bierhaalder in opdracht van Scildon blijkt...