Klantgerichtheidsreis op vijfde Dag van het Topadvies

Björn Bierhaalder werkt al jaren in de verzekeringssector. Hij richtte in 2010 samen met Richard Cramer MCH Consultancy op.

Hoe maak je de overstap van intermediair naar klantgericht dienstverlener? Dat is hét thema van de sessie van Björn Bierhaalder (MCH) op de vijfde Dag van het Topadvies.

Bierhaarlder geeft tijdens een klantgerichtheidsreis antwoord op vragen als: waar moet je rekening mee houden als je de overstap maakt naar klantgericht dienstverlener, welke stappen moet je doorlopen, waar liggen de kansen, bezien vanuit consument, mkb én advieskantoor!  Mooie inzichten gegarandeerd, mede mogelijk gemaakt door Scildon.

Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow!' organiseert VVP deze topdag voor financieel dienstverleners op 11 juni op Landgoed De Horst in Driebergen.

Ondernemer en schrijver Egbert Jan van Bel ('Kloteklanten 3.0') laat u zien hoe u uw onderneming succesvol klantgericht kunt maken.

Uw collega-adviseur George Hoogkamer, eigenaar van Hoogkamer Assurantiën uit Lisse, geeft diep inzicht hoe je als adviseur het rendement van klantgerichtheid kan vergroten. Tips, tools en boerenverstand van een succesvol intermediair.

Onderzoeker Fred de Jong presenteert nieuw onderzoek naar wat consumenten daadwerkelijk verwachten van hun financieel adviseur, hoe adviseurs hierop kunnen inspelen en welke stappen adviseurs op de korte termijn kunnen zetten om hun klantkennis en klantgerichtheid te verzilveren. Mee doen aan dit belangrijke onderzoek voor adviseurs is nog mogelijk, klik HIER.

Overzicht vijf kennissessies

  • Meer rendement uit klantgerichtheid (door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy);
  • Meer rendement uit CRM (door Lorenzo Sendar, Teamleader);
  • Meer rendement uit medewerkers (door Astrid van de Bovekamp, AVDB Advies);
  • Meer rendement uit profilering (door Natasja Naron, Gabriël Financiële Bescherming).
  • Meer rendement uit gastvrijheid (door hospitality-expert Esther Reinders)

A(dvies)-factor

Tijdens de middag worden ook de Advies Awards 2019 uitgereikt, toegekend door het VVP Ondernemerspanel aan kantoren met de A(dvies)-factor.

Het belang van het onafhankelijk advieskantoor als baken voor consumenten en ondernemers verdient een podium. Een vakjury, bestaande uit Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Robin van Beem (Polis Advocaten), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 entropy), ging op zoek naar adviseurs die het afgelopen jaar een concrete bijdrage hebben geleverd om de adviessector duurzamer, klantvriendelijker en/of innovatiever te maken. De zes juryleden zijn tevens verbonden als vakexpert aan het VVP Ondernemerspanel, de vraagbaak voor het
intermediair. 

De genomineerden voor de Advies Award 2019 zijn:

  • Natasja Naron, Gabriel Financiële Bescherming uit Amersfoort
  • Jacco Kuiper, Kuiper Verzekeringen uit Heerenveen
  • Paul Robbe, Adviesbureau Robbe uit Oosterhout
  • Hans van Klaarbergen, Dominass Assurantiën uit Ochten
  • Peter Taylor Parkins, Taylor Mates uit Oss en Den Bosch
  • Claudia van Swaal, CM Personal Finance uit Goes.

Volgens de Jury zijn dit stuk voor stuk inspirerende voorbeelden voor de adviessector. Op de Dag van het Topadvies laten drie van hen in een korte pitch van maximaal twee minuten zien waarom zij de Advies Award 2019 zouden moeten winnen. Het publiek bepaalt de overall winnaar.

Deze vakdag wordt mede mogelijk gemaakt door DELA, Lindenhaeghe, Nationale-Nederlanden en Scildon.

Meer informatie en aanmelden, klik HIER.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Zonde

Zonde

(door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy) Ik ben er inmiddels van overtuigd dat adviseurs en verzekeraars de kans hebben om er echt toe te gaan doen voor...

Gevalletje waterschade, zoek het verder zelf maar uit

Gevalletje waterschade, zoek het verder zelf maar uit

"U heeft geen dekking voor deze schade, zoek het verder zelf maar uit. Dat was de ‘dienstverlening’ van mijn verzekeraar na een gevalletje waterschade...

Van de regen in de drup

Van de regen in de drup

(door Björn Bierhaalder. MCH Consultancy) U heeft geen dekking voor deze schade, zoek het verder zelf maar uit. Dat was de ‘dienstverlening’ van...

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

De sector van de toekomst

De sector van de toekomst

(door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy) Ik heb een droom: samen nadenken over hoe betekenisvol zijn in de wereld van nu en morgen eruitziet. Oplossingen...

Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument

Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument

Het intermediair heeft een goede uitgangspositie om de vertrouwenspersoon van de consument te zijn, maar of dat ook een toppositie is valt te betwijfelen. Zo is...

Ga het gewoon doen

Ga het gewoon doen

Consumenten weten financieel adviseurs goed te vinden voor pensioenen en hypotheken. Voor andere toekomstige financiële vraagstukken is dat anders. “moeten...

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (Van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AvdB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AVDB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...