Klantrelatie verstevigen met blockchain
Om de klantrelatie te verstevigen moeten verzekeraars inzetten op Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3- printen. Volgens CRM Partners, specialist op het gebied van Customer Engagement in de financiële sector, zijn dit de drie belangrijkste innovaties die impact hebben op de manier waarop consumenten zakendoen met hun verzekeraar.
In het eBook ‘Toekomst verzekerd’ zet CRM Partners de mogelijkheden van de drie technologieën uiteen, tezamen met handvatten voor verzekeraars om deze in te zetten om de klantrelatie te verstevigen.
Desalniettemin adviseert CRM Partners verzekeraars om niet blind te varen op alle nieuwe technologieën. Bij de adoptie ervan moet altijd de afweging gemaakt worden of het de dienstverlening richting de klant verbetert. Juist de klant moet leidend zijn in een digitale strategie, niet de technologie zelf.
Reactie toevoegen
Verzekeraars moeten van DNB surfen op rente- en inflatiegolven
“De hogere inflatie en rente zorgen voor flink wat schuimkoppen, die van u de nodige navigatiekunst vergen.” Aldus DNB-president Klaas Knot op de Verzekeringsdag...
Het bank- en verzekeringswezen behoort tot de sectoren waarin de NOW-regeling percentueel de meeste lonen ter hoogte van twee keer het maximale dagloon betaalt....
Drie kwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Bijna driekwart (74 procent) van de Nederlanders twijfelt weleens aan de betrouwbaarheid van informatie op het internet over financiële producten. Dit blijkt...
"Goede basis voor herziening pensioenstelsel"
Het principe-pensioenakkoord dat woensdag is gepresenteerd zet eerste stappen in een goede richting. Aldus het Verbond van Verzekeraars. NN noemt het zaak dat de...
Nederlandse verzekeraars gevoelig voor verder dalende rente
Nederlandse verzekeringsgroepen zijn in vergelijking met hun Europese collega's relatief kwetsbaar voor een verder dalende rente. Dat blijkt uit een nieuwe...
Verbond lanceert nieuw zoeksysteem bij calamiteiten
Verzekeraars en gevolmachtigden kunnen vanaf eind augustus bij calamiteiten gebruik maken van een nieuw centraal zoeksysteem, dat is ontwikkeld door de stichting...
Slechts kwart verzekeraars formuleert duurzaamheidsdoelen voor beleggingsbeleid
Slechts een kwart van de Nederlandse verzekeraars formuleert duurzaamheidsdoelstellingen voor het beleggingsbeleid. Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging van...
Verlaging ufr heeft geen impact op premies en uitkeringen verzekeringen
De door EIOPA aan Nederlandse verzekeraars opgelegde verlaging van het niveau van de rekenrente 'ultimate forward rate' (ufr) zal niet leiden tot aanpassingen in...
Innovatiebewustzijn verzekeraars neemt toe
Een kopgroep van vijf verzekeraars bereidt zich actief voor op innovaties in de technologiehoek. Hierbij valt te denken aan chatbots, big data-toepassingen en blockchain-pilots,...
Nn founding partner Nationale Blockchain coalitie
Nationale-Nederlanden is partner geworden van de Nationale Blockchain Coalitie, een initiatief van verschillende overheden, kennisinstellingen en ruim twintig organisaties...