Kom in actie voor een diverse en inclusieve financiële sector

Roeli Pot 2019

“Het is onze taak om ons hard te maken voor financieel dienstverleners die niemand buitensluiten, die talenten niet onbenut laten en die klanten optimaal bedienen. De samenleving vraagt om en is gebaat bij een open, transparante, duurzame en inclusieve financiële sector”, aldus Roeli Pot, sinds vier jaar actief bij Rabobank als Global Manager Diversity & Inclusion, in de herfsteditie van het New Financial Magazine, een uitgave van het New Financial Forum, die morgen verschijnt.

Pot is betrokken bij de tweede editie van het Dive In Festival in Nederland. Vorig jaar werd het georganiseerd door Achmea en Aon, dit jaar hebben Interpolis, Mercer en Rabobank de organisatie op zich genomen. Volgens Pot is de cultuur in grote financiële instellingen de laatste jaren positief aan het veranderen, ook al blijft er nog veel te wensen over. “Het is de hoogste tijd dat financieel dienstverleners in actie komen om diversiteit en inclusiviteit daadwerkelijk te verankeren in hun organisatie.

Bij de Rabobank zelf bestond de top nog niet zo lang geleden uit zes blanke mannen van middelbare leeftijd die redelijk hetzelfde dachten. Nu bestaat de top uit tien mensen, waarvan vier vrouwen. Deze diversiteit leidt tot andere besluitvormingen die meer recht doen aan de uitdagingen van deze tijd, aldus Pot.

Lees HIER het hele interview met Roeli Pot.

De stichting New Financial Forum heeft als doel om van binnenuit en met elkaar te bouwen aan een betere financiële sector. Doe je ook mee? Meld je dan hier aan. De stichting organiseert bijeenkomsten, workshops, faciliteert dialogen, geeft het New Financial Magazine uit, is aanjager van vernieuwing, voegt betekenis toe en is de stem van een innovatieve en betrokken financiële sector. Eerst kennismaken?

Schrijf je dan HIER in voor de vierde Positive Finance Day, die de stichting samen met Dazure op 31 oktober organiseert bij de Goudse. Een event anders dan alle andere events in de financiële sector.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Maatschappelijke waardering onafhankelijk adviseurs in de lift

Maatschappelijke waardering onafhankelijk adviseurs in de lift

"Mijn advies voor 2020: verspil als intermediaire branche dit momentum niet maar werk samen om de huidige maatschappelijke waardering verder te versterken", zegt...

Gitte van Haaren van Obvion naar Rabobank

Gitte van Haaren van Obvion naar Rabobank

Gitte van Haaren (45) gaat vanaf 13 januari 2020 als Programmadirecteur KYC (Know Your Customer) leiding geven aan de Customer Due Dilligence Klant en Support teams...

Eurapco: gezamenlijke 'proeftuin' met meer dan 43 miljoen klanten

Eurapco: gezamenlijke 'proeftuin' met meer dan 43 miljoen klanten

“Als je iets ziet wat je irriteert, spreek erover, maak het transparant. Alleen als we zaken boven tafel brengen, kan het veranderingsproces beginnen. Als...

Een geldsysteem voor een betere wereld

Een geldsysteem voor een betere wereld

"De economie zou een middel moeten zijn om onze levenskwaliteit, waarin ook ons sociaal welzijn en een leefbaar milieu vervat zijn, te verzekeren. Het lijkt er echter...

Sociaal experiment met lessen voor verzekeraars

Sociaal experiment met lessen voor verzekeraars

"Onlangs heb ik een experiment gedaan om te ondervinden hoe verzekeraars omgaan met mensen die hun premie (tijdelijk) niet kunnen betalen", aldus Dick-Jan Abbringh...

Gewoon... Doen! centraal in wintereditie New Financial Magazine

Gewoon... Doen! centraal in wintereditie New Financial Magazine

Gewoon... Doen! Dat is het thema van de wintereditie van het New Financial Magazine, een uitgave van de stichting New Financial Forum. De wintereditie bevat volop...

Hoogste tijd voor een nieuw verhaal

Hoogste tijd voor een nieuw verhaal

Evenals de eerdere edities bood de Positive Finance Day 2019 van Dazure en de Stichting New Financial Forum volop inspiratie. Want de (financiële) wereld...

Een mooie schade dankzij Ali

Een mooie schade dankzij Ali

"De afloop van het verhaal is dat onze auto total loss is verklaard. Met Ali heb ik nog veel contact gehad over de nasleep. Altijd vriendelijk en behulpzaam. Dat...

Harrie-Jan van Nunen: marketingles Black Friday

Harrie-Jan van Nunen: marketingles Black Friday

U kent ze vast wel; inhaakreclames. Reclameboodschappen die inhaken op een actueel thema en gebeurtenis in een land, zoals Kerstmis, Valentijnsdag of het winnen...

BrightPensioen en BLG Wonen winnaars Positive Finance Award 2019

BrightPensioen en BLG Wonen winnaars Positive Finance Award 2019

BrightPensioen en BLG Wonen zijn de winnaars van de Positive Finance Award 2019. BrightPensioen in de categorie Proven en BLG Wonen met de huurverklaring in de...