Lees maar, er staat wat er staat

vraagteken

In de financiële sector gebruiken we nog altijd woordcombinaties die we beter niet meer kunnen gebruiken, zegt Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau DFO) in een blog op het New Financial Forum. Hij roept de sector onder meer op woordcombinaties niet langer te gebruiken die de klant op een verkeerd been kunnen zetten.

Hij schrijft onder meer: "Een van de bouwstenen van de financiële sector is vertrouwen. Onzuivere bouwstenen in woordcombinaties leveren voor de klant een verkeerd beeld op van de werkelijkheid en schaden daardoor het vertrouwen. Woordcombinaties die wij als sector in een bepaalde betekenis gebruiken, maar door de klant anders begrepen worden, vormen zo een onzuiverheid. Een incidentele onzuiverheid kan de sector overleven. Mits adequaat gehandeld wordt zodra deze onzuiverheid wordt ontdekt. De ‘all-risk’ polis verzekert niet tegen alle risico’s. De ‘aflosvrije hypotheek’ is geen lening die je niet hoeft af te lossen. En de ‘Nationale Hypotheek Garantie’ is geen garantie."

Lees HIER zijn blog.

Andere vaste bloggers op het New Financial Forum in 2019 zijn: Ewald Bary, Jeroen Oversteegen, Ted van den Bergh, Fred de Jong, Peter Risseeuw, Maurice van den Hemel, Kaj Morel, Harry Jan van Nunen, Kees Haverkamp en Hans Ludo van Mierlo.

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen

Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen

Op de markten Particulier Schade en Zakelijk Schade wordt een zeer groot deel van de omzet door adviseurs ondergebracht bij een beperkt aantal aanbieders. Serviceproviders...

Zou jij een functiepunt willen zijn in een datacluster?

Zou jij een functiepunt willen zijn in een datacluster?

"Het zou bij mij niet opkomen om premie te baseren op basis van afkomst. En als de hoogte van die premie dan bij toeval samenvalt, dan kan ik dat onderbouwen met...

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO. In een nieuwsbrief...

Digitale basisstructuur werkt

Digitale basisstructuur werkt

(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Innovatie moet geen doel op zichzelf zijn. Primair is het van belang dat de digitale basisstructuur werkt. Ik...

Karin Polman: show, don’t tell

Karin Polman: show, don’t tell

"Dat ik niet de enige ben die meer gelooft in feiten dan in woorden, zag ik laatst bevestigd in een onderzoek van de universiteiten van Loughborough University,...

Lessen over vrouwvriendelijkheid

Lessen over vrouwvriendelijkheid

"Inclusiviteit is een belangrijk en actueel thema in onze samenleving. Minister Kaag heeft een inclusieve financiële sector als één van de vier...

Regie in een digitale wereld

Regie in een digitale wereld

(Jurjen Oosterbaan Martinius in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Daar waar consumenten zich afhankelijk voelen, zullen zij zich vrij snel schikken naar de...

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

De Goudse, Nh1816 en Scildon verkennen in samenwerking met Bureau DFO de ontwikkeling van een centraal platform waar iedereen die overweegt om zich als zelfstandig...

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

“De vraag is”, aldus Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) in de nieuwe VVP 03-2023, “of in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert...

How Company, Alpina en NFF doneren 4000 euro aan stichting ALS Nederland

How Company, Alpina en NFF doneren 4000 euro aan stichting ALS Nederland

How Company, Alpina Group en de stichting New Financial Forum hebben dankzij de deelnemers aan de communicatietraining ‘Communicatie Stijlen Analyse’...