Levenactiviteiten ABN Amro Verzekeringen naar NN

Leon van Riet 2018

NN Group neemt voor 253 miljoen euro de levensverzekeringsactiviteiten over van ABN Amro Verzekeringen (AAV). Deze worden geïntegreerd in NN Life & Pensions. De transactie heeft geen gevolgen voor de dienstverlening en garanties aan klanten. NN Life & Pensions en ABN Amro Bank zijn van plan de verkoop van overlijdensrisicoverzekeringen via de kanalen van de bank voort te zetten.

AAV is een joint venture tussen NN Group (51 procent) en ABN Amro Bank (49 procent) die verzekeringsproducten en -diensten aanbiedt aan meer dan een miljoen particuliere en zakelijke klanten. NN Group consolideert reeds de levensverzekeringsactiviteiten van AAV. ABN Amro Bank en NN Group zetten hun samenwerking in AAV voort en verlengen deze met nog eens vijf jaar tot 1 januari 2038 als aan bepaalde gebruikelijke prestatiecriteria wordt voldaan. Hiermee kan AAV zich concentreren op haar schadeverzekeringsactiviteiten en haar werkzaamheden als intermediair. NN Group en ABN Amro Bank zijn tevens overeengekomen de komende jaren extra te investeren in de versterking van de digitale capaciteiten van AAV en de verdere groei van haar schadeverzekeringsportefeuille.

Leon van Riet (foto), CEO NN Netherlands Life & Pensions en lid van de Raad van Bestuur van NN Group: “De transactie is in lijn met onze strategie om verdere efficiencyverbeteringen te bereiken door gebruik te maken van onze bestaande closed book capaciteiten.”

Edwin Grutterink, CEO ABN Amro Verzekeringen: “Voor ons bedrijf is de verkoop van de levensverzekeringsportefeuille een belangrijke strategische beweging voor de toekomst. Het bepaalt tevens dat AAV zich volledig kan richten op schade en ons intermediair bedrijf, waar we nog veel groeikansen zien. Verdere digitalisering en verduurzaming gaan ons hierbij helpen.”

Reactie toevoegen

 
Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

Kifid: ABN Amro doet terecht beroep op verjaring

(Kifid-uitspraak 2021-0910) ABN Amro adviseert een klant om de financiering van de verbouwing van een woning via een rekeningcourantkrediet te financieren en niet...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Knibbe (NN) één van de 91 ceo's die oproept tot ingrijpende klimaatactie

Knibbe (NN) één van de 91 ceo's die oproept tot ingrijpende klimaatactie

David Knibbe (ceo NN Group) is één van de 91 ceo's, die aan de vooravond van de klimaattop in Glasgow in een brief wereldleiders dringend oproept tot...

Cyberexpert Maria Genova boos op 'brief' van ABN Amro

Cyberexpert Maria Genova boos op 'brief' van ABN Amro

Cyberexpert Maria Genova vindt dat banken brieven aan klanten toesturen met een verkeerd signaal. Op LinkedIn zegt ze boos te zijn op ING en met name op ABN Amro. "Nu...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

ABN Amro: “Woningmarkt op kookpunt”

ABN Amro: “Woningmarkt op kookpunt”

ABN Amro past haar woningmarktramingen opnieuw aan. De aanhoudende prijsstijging zorgt er volgens de bank voor dat het gemiddelde van dit jaar hoger zal uitkomen...

Overname Heinenoord door NN Group afgerond

Overname Heinenoord door NN Group afgerond

NN Group heeft de overname van een meerderheidsbelang van 70 procent in Heinenoord per 14 oktober afgerond. NN Group: "De overname, die op 8 juli 2021 werd aangekondigd,...