Lloyds Bank vraagt klanten ook kwaliteit adviseur te beoordelen

Michiel van der Linde: ‘Wij toetsen ook de betaalbaarheid aan het einde van de looptijd’

Lloyds Bank heeft volgens eigen zeggen als een van de eerste hypotheekverstrekkers het initiatief genomen om klanten niet alleen te vragen de kwaliteit van de eigen organisatie te beoordelen, maar óók die van de adviseur die heeft geadviseerd en bemiddeld bij de tot stand gekomen hypothecaire geldlening.

Op deze manier controleert Lloyds Bank continue of beloftes worden waargemaakt, en verbeterpunten in het hypotheekproces worden snel geïdentificeerd.

Michiel van der Linde, Manager Intermediaire Distributie & Service: "Lloyds Bank is selectief in welke financieel dienstverleners wij voor de bemiddeling accepteren. Daarbij maken we afwegingen op basis van eigen waarnemingen en ervaringen. Nu hebben we een extra instrument om deze afweging te maken: de beoordeling door de consument zelf. Dit leidt tot verbetering van de kwaliteit door de hele keten heen.

"De onafhankelijk adviseur heeft geen invloed op welke klanten wel en welke klanten niet om een review wordt gevraagd. De adviseur zelf is ook op geen enkele wijze betrokken bij de uitvoering van het onderzoek. Sturing van de resultaten is hierdoor onmogelijk. Op basis van de eerste 170 reviews blijkt dat het met de dienstverlening van de adviseurs wel goed zit. Gemiddeld waarderen onze klanten de dienstverlening van de adviseurs met 9,2”.

Bij het uitvragen van de waarderingen werkt Lloyds Bank samen met Advieskeuze.nl.

 

Reactie toevoegen

 
Independer draagt reviews hypotheekkantoren over aan klantenvertellen

Independer draagt reviews hypotheekkantoren over aan klantenvertellen

Independer heeft de reviews van hypotheekkantoren overgedragen aan klantenvertellen. Marga Lankreijer, manager hypotheken bij Independer: “Aangezien deze reviews...

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Bedrijven die consumenten online een gepersonaliseerd aanbod doen, moeten de consument daarover informeren vóór de aankoop. Een aanbod kan bijvoorbeeld...

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft ingestemd...

Advieskeuze.nl: 92,7 procent geverifieerde reviews klant van financieel adviseur

Advieskeuze.nl: 92,7 procent geverifieerde reviews klant van financieel adviseur

Op basis van een grootschalig onderzoek onder 4.800 consumenten concludeert Advieskeuze.nl dat 92,7 procent van de reviewgevers op het platform daadwerkelijk klant...

Lloyds Bank maakt met adviseur 'bespreekzaken' mogelijk

Lloyds Bank maakt met adviseur 'bespreekzaken' mogelijk

"Bespreekzaak. Dat is de term die Lloyds Bank gebruikt voor een aanvraag voor een hypotheek die op het eerste oog niet kan. Maar door de professionaliteit van de...

Eerste ACM-sanctie voor neplikes en nepvolgers

Eerste ACM-sanctie voor neplikes en nepvolgers

De ACM heeft voor het eerst een sanctie opgelegd voor het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit dwingt webwinkel Bicep Papa te stoppen met het gebruik...

Plaatsen van valse consumentenbeoordelingen wordt verboden

Plaatsen van valse consumentenbeoordelingen wordt verboden

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) heeft mede namens minister Sander Dekker (Rechtsbescherming) een concept wetsvoorstel gepubliceerd voor...

Huismerk koppelt met Advieskeuze.nl

Huismerk koppelt met Advieskeuze.nl

De full-service formule Huismerk ondersteunt de 71 aangesloten kantoren in het optimaliseren van hun online vindbaarheid. Op de website van Huismerk is een adviseurzoeker...

Lloyds Bank biedt scenariotool aan klanten met aflossingsvrije hypotheek

Lloyds Bank biedt scenariotool aan klanten met aflossingsvrije hypotheek

Lloyds Bank heeft in samenwerking met Stater een tool ontwikkeld waarmee klanten met een aflossingsvrije hypotheek inzicht krijgen in hun toekomstige financiële...

Consument positief over hypotheekadviseur als geldverstrekker review vraagt

Consument positief over hypotheekadviseur als geldverstrekker review vraagt

Ook als de onafhankelijk adviseur op geen enkele wijze betrokken is bij het uitvragen van reviews blijken consumenten heel tevreden. Dat is de conclusie op basis...