Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Adviseur stropdas via Pixabay

Uiteraard is het van belang dat de klant u kent, hij kiest immers voor uw persoonlijke benadering. Maar het is ook belangrijk dat de klant goed weet wat u precies doet. In Fred de Jongs onderzoek van afgelopen jaar voor de VVP Dag van het Topadvies gaf bijna de helft van de respondenten aan dat klanten niet bereid zijn rechtstreeks voor hun dienstverlening te betalen. Dat vijf jaar na de invoering van het provisieverbod… Zeker nu actieve provisietransparantie bij schadeverzekeringen zeer waarschijnlijk is geworden, is het zaak dat de klant goed begrijpt wat u allemaal voor hem doet. Dan zal de prijs van advies/bemiddeling doorgaans ook niet zo’n probleem zijn. De klant uitleggen wat u doet, werd in eerste instantie gekoppeld aan het provisieverbod en ook de introductie van abonnementsvormen. Maar eigenlijk zou het de normaalste zaak van de wereld bij alle dienstverlening moeten zijn.

Onze tip: maak duidelijk dat u een vakman of vakvrouw bent! Mensen vinden dienstverlening op welk vlak dan ook al gauw te duur. Maar ze zijn altijd bereid te betalen voor vakwerk, omdat ze begrijpen dat iets dat goed is geld kost.

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Paul de Heer - Delphis Marketing 14 mei 2019

Helemaal mee eens! Maak duidelijk dat u een vakman of vakvrouw bent! En overtuig uw klant van uw toegevoegde waarde. Want alleen dan is deze bereid u een faire prijs te betalen. Een mooi voorbeeld? De verrassende overeenkomst tussen slotenmakers en adviseurs. U leest dit hier: https://guideology.nl/2018/11/30/een-eerlijke-prijs/

Meer over
Toppositie intermediair bij consument op lange termijn niet vanzelfsprekend

Toppositie intermediair bij consument op lange termijn niet vanzelfsprekend

Volgens het Trendonderzoek klantgerichtheid verzilveren 2019, gepresenteerd op de VVP Dag van het Topadvies, is de toppositie van het intermediair bij de consument...

Scildon: trendonderzoek toont groeigebieden voor persoonlijk advies

Scildon: trendonderzoek toont groeigebieden voor persoonlijk advies

Het is van belang, meent Scildon naar aanleiding van het trendonderzoek Klantgerichtheid verzilveren (bij gelegenheid van de dinsdag gehouden VVP Dag van het Topadvies)...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk werd...

Wie wint VVP Advies Award 2019?

Wie wint VVP Advies Award 2019?

Toeval of niet? De jury van de VVP Advies Award 2019 koos drie ‘traditionele’ advieskantoren voor de laatste ronde, die wordt gespeeld tijdens de VVP...

De Gouden Regels van Klantvriendelijkheid

De Gouden Regels van Klantvriendelijkheid

Wat maakt u klantvriendelijk? Beloftes nakomen, bereikbaarheid, fouten oplossen en vriendelijk personeel zijn voor consumenten belangrijke waarden in de beoordeling...

DSW als eerste verzekeraar in Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven

DSW als eerste verzekeraar in Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven

Zorgverzekeraar DSW heeft als eerste verzekeringsmaatschappij de Top 10 gehaald van Klantvriendelijkste Bedrijven van 2019. DSW werd zesde. Op de eerste plaats kwam...