Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Adviseur stropdas via Pixabay

Uiteraard is het van belang dat de klant u kent, hij kiest immers voor uw persoonlijke benadering. Maar het is ook belangrijk dat de klant goed weet wat u precies doet. In Fred de Jongs onderzoek van afgelopen jaar voor de VVP Dag van het Topadvies gaf bijna de helft van de respondenten aan dat klanten niet bereid zijn rechtstreeks voor hun dienstverlening te betalen. Dat vijf jaar na de invoering van het provisieverbod… Zeker nu actieve provisietransparantie bij schadeverzekeringen zeer waarschijnlijk is geworden, is het zaak dat de klant goed begrijpt wat u allemaal voor hem doet. Dan zal de prijs van advies/bemiddeling doorgaans ook niet zo’n probleem zijn. De klant uitleggen wat u doet, werd in eerste instantie gekoppeld aan het provisieverbod en ook de introductie van abonnementsvormen. Maar eigenlijk zou het de normaalste zaak van de wereld bij alle dienstverlening moeten zijn.

Onze tip: maak duidelijk dat u een vakman of vakvrouw bent! Mensen vinden dienstverlening op welk vlak dan ook al gauw te duur. Maar ze zijn altijd bereid te betalen voor vakwerk, omdat ze begrijpen dat iets dat goed is geld kost.

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Paul de Heer - Delphis Marketing 14 mei 2019

Helemaal mee eens! Maak duidelijk dat u een vakman of vakvrouw bent! En overtuig uw klant van uw toegevoegde waarde. Want alleen dan is deze bereid u een faire prijs te betalen. Een mooi voorbeeld? De verrassende overeenkomst tussen slotenmakers en adviseurs. U leest dit hier: https://guideology.nl/2018/11/30/een-eerlijke-prijs/

Meer over
Zonder woorden

Zonder woorden

(Mieke Dadema, Soepel.org, in Ken je vak! VVP 6-2023) Hoe kan ik de verzekeringsstukjes in kleine stapjes aanbieden, met een handleiding die zo is opgebouwd dat...

Klantreis banken legt het af die tegen die van verzekeraars

Klantreis banken legt het af die tegen die van verzekeraars

In een studie van Sia Partners naar de klantreis bij Auto en Inboedel leggen de grote banken het af tegen verzekeraars. Paul Geerts, Associate Partner van Sia Partners:...

Wat geeft jou energie?

Wat geeft jou energie?

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 5-2023) Einstein zei het al: “Alles is energie”. Om een organisatie op vol vermogen te laten draaien...

Verzekeren: voor of tegen?

Verzekeren: voor of tegen?

(Mieke Dadema, soepel.org, in Ken je vak! VVP 5-2023) Ineens wist ik het niet meer. Ben ik nou verzekerd tegen brand of voor brand? Eigenlijk klopt het allebei...

Dat is persoonlijk!

Dat is persoonlijk!

(Sonja Stalfoort van Puur Klant in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023) De klant centraal, authentiek, betrokken, klantgericht, op maat. De kans is groot dat een...

Wie wint?

Wie wint?

(Mieke Dadema van Soepel.org in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023. In mijn vorige column had ik een prijsvraag uitgeschreven. Altijd een goed middel om te kijken...

Met elkaar het verschil maken

Met elkaar het verschil maken

De intermediairverzekeraars Nh1816 en Scildon organiseerden onlangs een bijeenkomst voor een geselecteerde groep financieel adviseurs met als thema ‘loyaliteit’....

De juiste plannen realiseren

De juiste plannen realiseren

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 06-2022) Hoe weet je nu of je vandaag de juiste beslissingen neemt voor morgen? Het antwoord is heel simpel: door...

VvAA haalt niveau 2 van de Gouden Oor Erkenning

VvAA haalt niveau 2 van de Gouden Oor Erkenning

VvAA heeft de Gouden Oor Erkenning niveau 2 uitgereikt gekregen. VvAA heeft nu drie jaar de Gouden Oor Erkenning voor de onderdelen Verzekeringen, Legal en Ledenservice....

Contact steeds belangrijker voor zakelijke klant schadeverzekeraar

Contact steeds belangrijker voor zakelijke klant schadeverzekeraar

Het contact met de verzekeraar blijkt voor zakelijke klanten in toenemende mate bepalend voor het oordeel over hun schadeverzekeraar. Voor 33 procent van de klanten...