Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Adviseur stropdas via Pixabay

Uiteraard is het van belang dat de klant u kent, hij kiest immers voor uw persoonlijke benadering. Maar het is ook belangrijk dat de klant goed weet wat u precies doet. In Fred de Jongs onderzoek van afgelopen jaar voor de VVP Dag van het Topadvies gaf bijna de helft van de respondenten aan dat klanten niet bereid zijn rechtstreeks voor hun dienstverlening te betalen. Dat vijf jaar na de invoering van het provisieverbod… Zeker nu actieve provisietransparantie bij schadeverzekeringen zeer waarschijnlijk is geworden, is het zaak dat de klant goed begrijpt wat u allemaal voor hem doet. Dan zal de prijs van advies/bemiddeling doorgaans ook niet zo’n probleem zijn. De klant uitleggen wat u doet, werd in eerste instantie gekoppeld aan het provisieverbod en ook de introductie van abonnementsvormen. Maar eigenlijk zou het de normaalste zaak van de wereld bij alle dienstverlening moeten zijn.

Onze tip: maak duidelijk dat u een vakman of vakvrouw bent! Mensen vinden dienstverlening op welk vlak dan ook al gauw te duur. Maar ze zijn altijd bereid te betalen voor vakwerk, omdat ze begrijpen dat iets dat goed is geld kost.

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Paul de Heer - Delphis Marketing 14 mei 2019

Helemaal mee eens! Maak duidelijk dat u een vakman of vakvrouw bent! En overtuig uw klant van uw toegevoegde waarde. Want alleen dan is deze bereid u een faire prijs te betalen. Een mooi voorbeeld? De verrassende overeenkomst tussen slotenmakers en adviseurs. U leest dit hier: https://guideology.nl/2018/11/30/een-eerlijke-prijs/

Meer over
Team KOK Advies viert nominatie Advies Award 2020

Team KOK Advies viert nominatie Advies Award 2020

Het team van KOK Advies uit Amstelveen een van de 35 genomineerden voor de Advies Award 2020. KOK Advies behoort tot de top 3 van meest klantvriendelijke advieskantoren...

Deterink Financiële Diensten blij met nominatie Advies Award

Deterink Financiële Diensten blij met nominatie Advies Award

Deterink Financiële Diensten uit Tubbergen (Overijssel) is trots op de nominatie voor de Advies Award 2020. Kantooreigenaar Jean Paul Deterink en alle medewerkers...

Backx Assurantiën trots op nominatie Advies Award 2020

Backx Assurantiën trots op nominatie Advies Award 2020

Backx Assurantiën uit Rucphen is een van de 35 advieskantoren die genomineerd zijn voor de VVP Advies Award 2020. Het kantoor van Frank Backx behoort tot de...

Werving, selectie en behoud goed personeel is cruciaal

Werving, selectie en behoud goed personeel is cruciaal

De arbeidsmarkt staat onder druk. Ook in de hypothecaire wereld dreigt een personeelstekort. Het selecteren en behouden van goed personeel vormt dan ook voor expat...

Jury Advies Award 2020: dit zijn de 35 meest klantgerichte kantoren van Nederland

Jury Advies Award 2020: dit zijn de 35 meest klantgerichte kantoren van Nederland

De jury van de Advies Award 2020 heeft de namen bekend gemaakt van de 35 meest klantgerichte advieskantoren van Nederland. Met ondersteuning van maar liefst 22...

Geheime bespreking jury en spotters Advies Award 2020: welk kantoor heeft de hoogste A(dvies)-factor?

Geheime bespreking jury en spotters Advies Award 2020: welk kantoor heeft de hoogste A(dvies)-factor?

Naar aanleiding van een geheime bijeenkomst van de zes juryleden van de Advies Award 2020 en de spotters heeft de jury vijf kantoren per provincie in het vizier...

Schrijf je nu in voor de zesde Dag van het Topadvies

Schrijf je nu in voor de zesde Dag van het Topadvies

De zesde Dag van het Topadvies heeft als missie een bijdrage te leveren aan het verder future proof maken van het maatschappelijk ongelooflijk relevante adviesvak...

Spotters starten zoektocht naar excellente klantgerichtheid

Spotters starten zoektocht naar excellente klantgerichtheid

“Het enorme succes van vorig jaar was een absolute aanmoediging om de Advies Award dit jaar uit te breiden. Dat gaan we dit jaar doen door een groot aantal...

Toppositie intermediair bij consument op lange termijn niet vanzelfsprekend

Toppositie intermediair bij consument op lange termijn niet vanzelfsprekend

Volgens het Trendonderzoek klantgerichtheid verzilveren 2019, gepresenteerd op de VVP Dag van het Topadvies, is de toppositie van het intermediair bij de consument...

Scildon: trendonderzoek toont groeigebieden voor persoonlijk advies

Scildon: trendonderzoek toont groeigebieden voor persoonlijk advies

Het is van belang, meent Scildon naar aanleiding van het trendonderzoek Klantgerichtheid verzilveren (bij gelegenheid van de dinsdag gehouden VVP Dag van het Topadvies)...