“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

Persfoto Theo Krins 2021

In samenwerking met de Nationale Hypotheekbond, heeft Scildon de webtool ‘Aflossen, Sparen of Beleggen’ ontwikkeld. Deze tool stelt consument en adviseur in staat heel snel een indicatie te krijgen wat de rendementsverschillen kunnen zijn tussen sparen, aflossen of juist beleggen.

Theo Krins, Manager Client Serviceteam Particulier bij Scildon: “De campagne ‘Word ook aflossingsblij’ heeft bij veel consumenten gezorgd voor bewustwording: niet aflossen van je hypotheek kan leiden tot problemen in de toekomst. De vraag of vrijwillig tussentijds aflossen wel of niet verstandig is, vraagt feitelijk echter om individueel maatwerk. Voor de ene consument kan het verstandiger zijn om eerst zijn duurdere consumptief kredieten af te lossen. Voor een ander kan het belangrijk zijn om toch een wat grotere buffer aan te houden. Ook zou de consument moeten onderzoeken of aflossen wel voordeliger is dan andere mogelijke opties, voordat het besluit tot aflossen wordt genomen.”

Reactie toevoegen

 
Drempels wegnemen

Drempels wegnemen

(Rondetafelgesprek met partners ABN Amro, AnsvarIdéa, Centraal Beheer, Financieel Zeker, Lot Hypotheken en Scildon in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021)...

Veel consumenten verder dan hun adviseur

Veel consumenten verder dan hun adviseur

(Partner in Kennis Scildon in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021) In januari 2022 is het dertig jaar geleden dat Teun Willem den Ouden begon met werken op het...

Serie Actief Klantbeheer, deel 2: ben jij nog relevant voor je klant?

Serie Actief Klantbeheer, deel 2: ben jij nog relevant voor je klant?

"Als iets al drie jaar op je lijstje met goede voornemens staat, wat zegt dat dan? Uit eigen ervaring weet ik: dat werd geen super succes. Je vindt het wel belangrijk,...

Nibud: "Altijd kijken of hypotheek past bij persoonlijke situatie"

Nibud: "Altijd kijken of hypotheek past bij persoonlijke situatie"

Het Nibud adviseert altijd om te kijken of de hypotheek past bij de persoonlijke situatie. Dit naar aanleiding van AFM-onderzoek vorige week ('Zorgen over leengedrag...

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...

Voorgenomen wetswijzigingen toepassing eigenwoningregeling bij partners

Voorgenomen wetswijzigingen toepassing eigenwoningregeling bij partners

Staatssecretaris Vijlbrief heeft de Tweede Kamer een aantal voorgenomen wetswijzigingen toepassing eigenwoningregeling (EWR) bij partners toegestuurd. Het streven...

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

"Met 8 miljoen huizen zijn we er nóg niet, geef de recreatiewoningen vrij aan de babyboomers!", aldus betoogt Jeroen Oversteegen van de De Nationale Hypotheekbond...

Moneyou breidt uit naar intermediaire markt met De Hypotheker

Moneyou breidt uit naar intermediaire markt met De Hypotheker

Moneyou zet in samenwerking met De Hypotheker haar eerste stap in haar uitbreiding op de intermediaire markt. "Met onze stap naar het intermediair geven we invulling...

Één procent, punt…

Één procent, punt…

(Kifid-uitspraak GC2021-0631)De consumenten hebben een hypothecaire geldlening met bouwdepot afgesloten bij de geldverstrekker (a.s.r.). In de offerte is opgenomen...

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Het ‘Manifest Actief Klantbeheer’ is op 1 juli 2021 tijdens een bijeenkomst in Diemen getekend door marktpartijen: ABN Amro Intermediaire Distributie,...